Olisi niin kiva saada itsekin joskus jotain.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9900
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9900

Vieras
Jos mies vaikka yllättäisi niin sehän se vasta upeaa olisikin mutta ihan vaikka itse voisin joskus itselleni jotain ostaa.
Mutta kun tuntuu että rahalle on parempaakin käyttöä eikä meillä sitä liikaa ole. Kaikki menee mitä tulee ja nyt varsinkin ollut paljon laskuja ja yllättäviä isojakin menoja.

En raaski ostaa itselleni vaatteita enkä kenkiä. Meikkien ostaminenkin tuntuu pahalta kun "eihän ne ole pakollisia". Shampoo hyllylläkin mietin että ostaisinko sen minkä tiedän olevani hiuksilleni sopiva shampoo vai kattoisko jonkun halpistuotteen ( ja se shampoo mikä olisi hyvää hiuksille ei ole mikään kampaamotuote vaan ihan marketti tavaraa. Elvital ).

Sitten tulee näitä hetkiä kun inhoaa itseään juuri tämän takia. Päätän että nyt muutan tapani enkä kuitenkaan muuta. Saatan jopa lähteä kaupungille päätöksen jälkeen nimen omaan panostamaan itseeni mutta huomaan kaupungilla että pärjäänhän minä ilmankin. Ostan sitten miehelle tai lapsille jotain.

Ja tämä toisinaan saa minut raivon partaalle. MISSÄ ON MINUN SELKÄRANKANI!

Mä olen just samanlainen... Tuntuu, ettei omat menot ole niin tarpeellisia tai välttämättömiä, ja tuntuu että se on tärkeämpää ostaa miehelle siistiä vaatetta kuin itselle. Älä välitä, tuo osoittaa että välität lähimmäisistäsi ja perheestäsi... Aloita pienistä muutoksista, jos ostat jotain miehellesi niin osta myös itsellesi. Asiaa helpottaa, jos mies rohkaisee sinua tekemään hankintoja myös itseäsi varten.

Alkuperäinen kirjoittaja J.K.:
Mä olen just samanlainen... Tuntuu, ettei omat menot ole niin tarpeellisia tai välttämättömiä, ja tuntuu että se on tärkeämpää ostaa miehelle siistiä vaatetta kuin itselle. Älä välitä, tuo osoittaa että välität lähimmäisistäsi ja perheestäsi... Aloita pienistä muutoksista, jos ostat jotain miehellesi niin osta myös itsellesi. Asiaa helpottaa, jos mies rohkaisee sinua tekemään hankintoja myös itseäsi varten.

Mies kovasti kannustaa minua ajattelemaan enemmän itseäni. Mies sanoi viimeeksikin että "sovitaanko nyt niin että YRITÄT edes pitää puolesi ja hommata sen mikä sinusta tuntuu ITSELLESI tärkeältä".
Tuntui ihan hirveän vaikealta sanoa edes se että voin yrittää. Enkä oikeasti tiedä mistä tämä johtuu ja miksi en pääse tästä eroon vaikka kovasti haluaisin.
Sitten jos ostan esim. 20?:n kengät/paidan/meikkejä tms. ja myöhemmin tulee joku iso meno niin mietin monta yötä että olisi siihenkin nyt enemmän rahaa jos en olisi itseeni törsännyt. Rankaisen itseäni siitä miettimällä ja murehtimalla jo tehtyä asiaa niin etten saa välttämättä edes nukutuksi.
Saati jos olisin tuhlannu itseeni tuota suuremman summan.

Voi kuule, et ole tässä yksin, mulla on niin paljon ollut opettelemista, että mullakjin on oikeus ostaa itselleni asioita, jopa niitä turhuukisa, ilman että poden iistä huonoa omaatuntoa.

Mikähän siinä on, että voit ostaa muksuille 100 eurolla vaatteita, ajattelematta asiaa sen suuremmin, kun kuitenkin tarpeeseen tulee, mutta ostappa itsellesi 15 euoron housut, niin hyllyltä kassalle kerkeät moneen otteeseen miettimään, että tarvinkohan näitä kuitenkaan, ja kyllä, tarvitsen todellakin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Voi kuule, et ole tässä yksin, mulla on niin paljon ollut opettelemista, että mullakjin on oikeus ostaa itselleni asioita, jopa niitä turhuukisa, ilman että poden iistä huonoa omaatuntoa.

Mikähän siinä on, että voit ostaa muksuille 100 eurolla vaatteita, ajattelematta asiaa sen suuremmin, kun kuitenkin tarpeeseen tulee, mutta ostappa itsellesi 15 euoron housut, niin hyllyltä kassalle kerkeät moneen otteeseen miettimään, että tarvinkohan näitä kuitenkaan, ja kyllä, tarvitsen todellakin :ashamed:

Näin just! Miten tuntuukaan kivalta käydä kaupungilla ja ostaa miehelle muutama uusi t-paita tai lapsille vaatteita vaikka eivät ihan välttämättä tarvitsekaan.
Sitten kun itse oikeasti tarvitsisi niin etsii niitä halvimpia vaihtoehtoja ja niiden ostaminenkin tuntuu todella kurjalta. Kotonakin vielä miettii että olikohan nyt ihan järkevää laittaa 20 ? omiin hömpötyksiin.

Yhteistyössä