Olisi mielenkiintoista kuulla naisten näkemyksiä miehistä jotka harrastavat pelaamista

• Viestiketjun aloittaja Mietiskelijäää
  • Ensimmäinen viesti
Mietiskelijäää
Minkälaisia mielikuvia teille herää? Lähinnä tässä mietin, että kuinkahan vanhanaikaiset käsitykset naisilla on kyseisestä harrastuksesta, kun niihin törmää jatkuvasti ja tuntuu että monilla ei ole mitään hajua kyseisestä touhusta.

"Jeba"
No miun puolisoni on juuri tälläinen pelinörtti ja niin on kaikki kaverinsakin. Ja on se kyllä naurettavaa että aikuiset ukot pelaa naama kiinni ruudussa ihan onneissaan ja samalla chattailevat toisilleen siellä pelimaailmassa.

En oo ikinä ymmärtäny touhua.

Mietiskelijäää
[QUOTE="Jeba";29460626]No miun puolisoni on juuri tälläinen pelinörtti ja niin on kaikki kaverinsakin. Ja on se kyllä naurettavaa että aikuiset ukot pelaa naama kiinni ruudussa ihan onneissaan ja samalla chattailevat toisilleen siellä pelimaailmassa.

En oo ikinä ymmärtäny touhua.[/QUOTE]

Eiköhän se ole lähinnä se stigma ja leima mikä pelaamisella on mikä tekee siitä jotenkin naurettavaa. Telkkaria voi tuijottaa vaikka koko päivän, olla mammapalstalla tai lärväkirjassa koko päivän, mutta sehän ei tietenkään ole naurettavaa, eikö niin.

Vastenmielinen
Herää mielikuva tylsästä, laiskasta nörtistä joka ei jaksa tehdä mitään muuta kuin roikkua koneellaan. Puhuu peleistään ja kuvittelee että toisiakin kiinnostaa. Lapsellinen ja vastuuton, ei osallistu mihinkään. Kotoa poissaollessa räplää puhelintaan tai kannettavaansa. Kokemus yhdestä tällaisesta on, toista en ottaisi.

"hennah"
Minun mies pelaa xboxia. Ihan kiva harrastus näyttää olevan, kuulokkeet päässä istuu monet illat ja puhuu samalla pelikavereiden kanssa. Heillä myös sen joukkueensa kanssa usein kisoja, klaanimatsejako ne on :D

"hennah"
[QUOTE="hennah";29460666]Minun mies pelaa xboxia. Ihan kiva harrastus näyttää olevan, kuulokkeet päässä istuu monet illat ja puhuu samalla pelikavereiden kanssa. Heillä myös sen joukkueensa kanssa usein kisoja, klaanimatsejako ne on :D[/QUOTE]

Ja mikään nörtti mies ei mun mielestä ole, ei näytä nörtiltä ja käy normaalisti töissä.

MItä mieltä siitä pitäisi olla?
Itsekin harrastan pelaamista. Pelaan lasten kanssa välillä Minecraftia, De Blobia, Crash Bandicootia, LBP I ja II...
Itsekseni pelaan pleikkarilla Tomb Raidereita. Mutta nykyään ei ole paljoakaan aikaa pelata.

"xyz"
Niin kauan kun kyse ei ole rahapeleistä eikä muuta elämää vaikeuttavista supersessioista niin ei mitään vastaansanomista ja mielikuva on lähinnä että normimies. Itsekin olen pelien seurassa varttunut ja edelleenkin viihdyn toisinaan.

Mietiskelijäää
Herää mielikuva tylsästä, laiskasta nörtistä joka ei jaksa tehdä mitään muuta kuin roikkua koneellaan. Puhuu peleistään ja kuvittelee että toisiakin kiinnostaa. Lapsellinen ja vastuuton, ei osallistu mihinkään. Kotoa poissaollessa räplää puhelintaan tai kannettavaansa. Kokemus yhdestä tällaisesta on, toista en ottaisi.
En tunnista itseäni, enkä yhtään tuntemaani miestä joka pelaa tuosta kuvauksesta, varmasti noitakin tapauksia toki on.

Ihan jees
Harrastus siinä missä muutkin. Parempi vaihtoehto kuin kaljan kittaaminen sohvalla urheilua katsoessa tai baareissa notkuminen. Onpahan ainakin kotona ei kylillä kavereiden kanssa. Tuskin meikäläisen pitsiliinojen virkkaaminen tai tupperikutsut yms yhtään sen järkevämpiä on.

Mietiskelijäää
Harrastus siinä missä muutkin. Parempi vaihtoehto kuin kaljan kittaaminen sohvalla urheilua katsoessa tai baareissa notkuminen. Onpahan ainakin kotona ei kylillä kavereiden kanssa. Tuskin meikäläisen pitsiliinojen virkkaaminen tai tupperikutsut yms yhtään sen järkevämpiä on.
Noissa sinun harrastuksissa ei ole sitä naurettavaa stigmaa ja stereotypioita mitkä ovat tulleet lähinnä Hollywood-elokuvista. Varsinkin vanhemmat ihmiset eivät tajua tuosta maailmasta yhtään mitään, heidän käsityksensä ovat suorastaan ratkiriemukkaita kun niitä kuuntelee.

Mietiskelijäää
[QUOTE="hennah";29460666]Minun mies pelaa xboxia. Ihan kiva harrastus näyttää olevan, kuulokkeet päässä istuu monet illat ja puhuu samalla pelikavereiden kanssa. Heillä myös sen joukkueensa kanssa usein kisoja, klaanimatsejako ne on :D[/QUOTE]

Se on hauskaa, rentouttavaa ja sosiaalista.

:ashamed: meinasin kommentoida että eihän pelaaminen voi pahasta olla kun ekaksi tuli mieleen futis, säbä, lätkä tms oikealla kentällä harrastettu liikunta..

Mut joo, jos konepelaamisesta oli kyse niin kohtuus kaikessa

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
tavis***
Oma mies ja suurinosa hänen kavereista on näitä kirottuja WOWittajia :D
Iltasin ja viikonloppusin pelaa headsetit päässä ja juttelee pelikavereittensa kanssa.
Osallistuu kyllä myös kotitöihin, käy töissä ja hoitaa muksua.
Jos minä katselen mieluummin leffaa niin hän pelaa.

Suhteen alussa nauratti koko pelitouhu muttei tuo nyt niin kummoiselta harrastukselta vaikuta.
Mies ei ole silti nörtti, ulkoiselta habitukseltaan enemmänkin hevari.
Pelikavereidensa kanssa puhuu real lifessakin peleistä, eivät tosin koko ajan.
Muiden kanssa ei, mulle joskus kertoo jos kysyn "mikä toikin örkki on?" tai "onko teillä' viiikonloppu raidia?"
:)

Mietiskelijäää
:ashamed: meinasin kommentoida että eihän pelaaminen voi pahasta olla kun ekaksi tuli mieleen futis, säbä, lätkä tms oikealla kentällä harrastettu liikunta..

Mut joo, jos konepelaamisesta oli kyse niin kohtuus kaikessa
Pelaaminen ei poissulje muita harrastuksia. Tässä jotain mitä minä ja kaverimme myös harrastetaan: Fudis, salibandy, puntinnosto, frisbeegolf, pyöräily, lenkkeily jne.

Yksi yleinen käsitys on se jos ilmoittaa pelaavansa, ei tee mitään muuta kuin pelaa. En tiedä mistä tämä johtuu.

Mietiskelijäää
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29460765:
nykyajan keskenkasvuisia poikia, ei mitään miehiä, hame niille pitäis päälle pistää
Jos näkisit minut livenä tuskin sanoisit noin, harrastan salilla käyntiä. Mutta mielikuva tuokin ei siinä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29460765:
nykyajan keskenkasvuisia poikia, ei mitään miehiä, hame niille pitäis päälle pistää
NO ja mikähän tämäkin kommentti nyt oli. Aika ikävästi sanottu! Ja sovinistisesti. Hyiii! :D

"nainen"
Pelaan itsekin, joten mitä voin sanoa? Samoin pelaa mieskin. Joskus pelasimme yhdessä, mutta nykään harvemmin. Se on ihan mukavaa ja sosiaalista pelata oikeiden tuttujen kanssa netin välityksellä ja samalla jauhaa kaikesta muustakin :) Se on nopeampaa kuin kylään lähteminen vaikka silloin kun lapsi ottaa päikkärit tai menee illalla nukkumaan. Toki pelaan myös tuntemattomien kanssa, sekin on ihan mukavaa.

Minulla ei siis ole mitään pelailua vastaan, tietysti kaikki kohtuudella. Mikä tahansa voi mennä yli, ja siitä kai pelaamisen vastustamisessa on kysymys. Pelaamiseen on helppo uppoutua ja kuluttaa paljon aikaa. Usein tätä aikaa ajatellaan "hukkaan heitettynä aikana".

Mietiskelijäää
[QUOTE="nainen";29460776]Pelaan itsekin, joten mitä voin sanoa? Samoin pelaa mieskin. Joskus pelasimme yhdessä, mutta nykään harvemmin. Se on ihan mukavaa ja sosiaalista pelata oikeiden tuttujen kanssa netin välityksellä ja samalla jauhaa kaikesta muustakin :) Se on nopeampaa kuin kylään lähteminen vaikka silloin kun lapsi ottaa päikkärit tai menee illalla nukkumaan. Toki pelaan myös tuntemattomien kanssa, sekin on ihan mukavaa.

Minulla ei siis ole mitään pelailua vastaan, tietysti kaikki kohtuudella. Mikä tahansa voi mennä yli, ja siitä kai pelaamisen vastustamisessa on kysymys. Pelaamiseen on helppo uppoutua ja kuluttaa paljon aikaa. Usein tätä aikaa ajatellaan "hukkaan heitettynä aikana".[/QUOTE]

Kaiken voi vetää övereiksi ja joillakin on enemmän taipumuksia vetää kaikki ihan övereiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29460763:
Pelaaminen ei poissulje muita harrastuksia. Tässä jotain mitä minä ja kaverimme myös harrastetaan: Fudis, salibandy, puntinnosto, frisbeegolf, pyöräily, lenkkeily jne.

Yksi yleinen käsitys on se jos ilmoittaa pelaavansa, ei tee mitään muuta kuin pelaa. En tiedä mistä tämä johtuu.
Eiku lähinnä nauroin itselleni kun käsitin pelaamisen liikunnalliseksi pelaamiseksi ja kaikki muut ymmärsi että koneella pelaamisesta kysyttiin

Yhteistyössä