Olisi laihdutuksesta kysyttävää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihistelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihistelija

Vieras
Eli oikeastaan elämäntapa muutoksesta.
Aloitin kolme viikkoa sitten tän projektin, käyn väh 4x vko sauvakävelyllä, plusmuuta jumppaa kotona pari kertaa viikossa.
Yksi ateria päivässä on kokonaan salaatti ateria,koska työpaikalla on mainio työpaikkaruokala jossa saa 3E:llä ison salaattiaterian, johon voi valita monia eri vaihtoehtoja.
Välipalat on hedelmiä+jugurttia.
Kun sitten tulenkotiin niin minulla ei oikeastaa ole nälkä joten syön illalla vaan ruisleipäpalan tai pari ja naposten hedelmiä..
NYT KYSYMYKSET:)

1) syön nyt siis aika vähän, joten miten voin välttää "säästöliekille" pamahtamisen? Nälkä siis mulla ei oo...
2) onko viinirypäleet, omenat, mandariinit "terveellisiä", koska niitä syön aika paljon..
3) uskaltaisko vaikka kerran kahdessa viikossa pitää karkkipäivän jos sattuu tekemään mieli..vai jääkö sit taas putki päälle, ettäalkaa mässääminen...

Jos joku näihin voisi vastailla niin olisin kiitollinen:)

Niin ja tän 3vkon aikana on nyt lähtenyt 2,5kg pois, varmaan nesteitä?

Alkuperäinen kirjoittaja laihistelija:
Eli oikeastaan elämäntapa muutoksesta.
Aloitin kolme viikkoa sitten tän projektin, käyn väh 4x vko sauvakävelyllä, plusmuuta jumppaa kotona pari kertaa viikossa.
Yksi ateria päivässä on kokonaan salaatti ateria,koska työpaikalla on mainio työpaikkaruokala jossa saa 3E:llä ison salaattiaterian, johon voi valita monia eri vaihtoehtoja.
Välipalat on hedelmiä+jugurttia.
Kun sitten tulenkotiin niin minulla ei oikeastaa ole nälkä joten syön illalla vaan ruisleipäpalan tai pari ja naposten hedelmiä..
NYT KYSYMYKSET:)

1) syön nyt siis aika vähän, joten miten voin välttää "säästöliekille" pamahtamisen? Nälkä siis mulla ei oo...
2) onko viinirypäleet, omenat, mandariinit "terveellisiä", koska niitä syön aika paljon..
3) uskaltaisko vaikka kerran kahdessa viikossa pitää karkkipäivän jos sattuu tekemään mieli..vai jääkö sit taas putki päälle, ettäalkaa mässääminen...

Jos joku näihin voisi vastailla niin olisin kiitollinen:)

Niin ja tän 3vkon aikana on nyt lähtenyt 2,5kg pois, varmaan nesteitä?

1. Vaikka laihdutatkin, pidä silti huoli että syöt tarpeeksi. Näännyttäminen on eri asia kuin laihduttaminen. Ymmärsinkö oikein, että et syö lämmintä illallista ollenkaan? Mielestäni tämä kannattaisi tehdä, vaikka ei nälkä olisikkaan. Syö vain pieni annos!

2. On terveellisiä, mutta pitkällä aikavälillä ei ole hyvä syödä liian yksitoikkoista ruokaa. Pidä huoli siitä, että vaihtelet tasaisin väliajoin ruokia.

3. Tottakai uskaltaa!! Mielestäni on vaan parempi antaa itselleen joskus lupa syödä hyvin. Ja kun kerta urheilet säännöllisesti, ei nuo karkkipäivät missään näy!

En itse laihduta, mutta lisäisin ainakin yhden lämpimän aterian päivään ja aamupalaksi söisin puuroa marjojen kera. Viinirypäleissä taitaa olla aika paljon kaloreita, että niitä ei kannata kauheen paljon syödä. Karkkipäivän voisin pitää kerran viikossa.

Ok, kiitos vastauksista!
Niin minä olen vähän arvellutkin että se yksi lämmin ateria pitäisi syödä, tämä varmaan osaltaan ehkäisis sitäsäästäliekille joutumista?
Tuo aamupala on aika kinkkinen juttu, koska mulla ei yksinkertaisesti aamupala pysy sisällä, ihan sama mitä syöt niin ulos tulee...

kun syö,elimistö ei mene säästöliekille.ystäväni piti liian tiukkaa dieettiä ja on lihonnut kaikki kilot takasin.itselläni on mennyt noin 4 vuotta ja painoa pudonnut 60 kiloa.pidän kerran viikossa herkkupäivän.

Ok, kiitos vastauksista!
Niin minä olen vähän arvellutkin että se yksi lämmin ateria pitäisi syödä, tämä varmaan osaltaan ehkäisis sitäsäästäliekille joutumista?
Tuo aamupala on aika kinkkinen juttu, koska mulla ei yksinkertaisesti aamupala pysy sisällä, ihan sama mitä syöt niin ulos tulee...

Aamupala on yksi tärkeimmistä aterioista, mutta siitä huolimatta on monta ihmistä, jotka eivät yksinkertaisesti voi syödä aamulla. Jos pystyt, syö aamiainen hieman myöhemmin, esim. klo 10 tms?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun syö,elimistö ei mene säästöliekille.ystäväni piti liian tiukkaa dieettiä ja on lihonnut kaikki kilot takasin.itselläni on mennyt noin 4 vuotta ja painoa pudonnut 60 kiloa.pidän kerran viikossa herkkupäivän.

hei!
millasista elintarvikkeista siun ateriat koostuu? onko jotain mitä et ehdottomasti käytä?

itsellä painoa ei ole pudotettavana kovinkaan paljoa( n7-10kg), mutta vaatekoko on aika iso näihin kiloihin nähden...

Alkuperäinen kirjoittaja lirpake:
Ok, kiitos vastauksista!

Aamupala on yksi tärkeimmistä aterioista, mutta siitä huolimatta on monta ihmistä, jotka eivät yksinkertaisesti voi syödä aamulla. Jos pystyt, syö aamiainen hieman myöhemmin, esim. klo 10 tms?

jep, näin iltavuoro viikoilla se onnistuu ihan kivasti kun ei tartte töihin aamusta mennä niin ehtii sit rauhassa myöhemmin nieleskellä aamupalan:)

Yhteistyössä