Olisi kiva kuulla lisää käynnistyskertomuksia uudelleensynnyttäjiltä!

Eli rv, käynnistyssyy ja tapa kiinnostaa, sekä se miten kauan meni siihen, että synnytys todella käynnistyi (ja jos muistat lähtötilanteen, eli oliko auki ennalta tms). Mulla edessä ensi viikolla käynnistys, edellisestä jäi omituinen fiilis kun käynnistyi niin hitaasti, kiva siis lukea kertomuksia kaikenlaisista käynnistyksistä :flower:
 
vieras
Minulla käynistettiin kuopus ja se oli menoa se. Kohdunsuu oli 2 senttiä auki, kun käynnistäminen aloitettiin tipalla. Tuosta vajaan tunnin kuluttua pieni nyytti oli sylissä. Rv oli 39.
 
Mulla käynnistettiin toka synnytys rv 40+3. Aamulla klo 10 laitettiin tabletti kohdunsuulle. Kohdunsuu oli vielä kiinni silloin. Koko ajan tuli jonkin verran supistuksia, mutta klo 17 aikaan alkas tuleen säännöllisesti 3 minuutin välein ja 20.45 poika syntyi.
 
No mulla kävi näin:

Toinen raskaus ja siis toinen synnytys.
Käynnistettiin rv 38 korkean (pilviä hipovan) verenpaineen vuoksi. Aiemmin olin syönyt lääkkeitä vaivaan, mutta ne lopetettiin, kun olin munuaistulehduksen kourissa viikon sairaalassa, niin tottahan se verenpainekin laski. Vaan nousi uudelleen ( ei seurattu paljonkaan lopetuksen jälkeen) Ei raskausmyrkytysoireita- ainoastaan tuo verenpaine.

Käynnistää päätettiin kun ei olisi kannattanut enää aloittaa lääkitystä, koska selvästi raskaus oli se syy kun oli noussut.

Aamulla 8 sain ekan tabletin suun kautta ja varauduin pitkään, päiviä kestävään odotukseen. Vaan vielä mitä! 8.30 menivät vedet ja synnytys eteni nopeaan tahtiin. 10.45 pitelin tervettä poikavauvaa sylissäni.

Ja se verenpaine oli jo lähtöpäivänä täysin normaali :)
 
mulla oli rv 38+1 kun alettiin käynnistelemään. syynä oli synnytyspelko (esikoinen iso ja synnytys oli kamala..)
ja alotustilanteessa olin sormelle auki,kohdunkaula kiinteä ja 3cm jäljellä. (eli epäkypsä..)
sillon aamupäivällä siis alettiin käynnistelemään 38+1 ja poika syntyi rv 38+3 aamulla. eli vajaa 2vrk meni.
Mutta synnytys itsessään oli nopea ja helppo (kun lopulta käyntiin lähti..),ekasta tulleet traumatkin hävis :)
Ja en osaa verrata onko rankempaa kun käynnistetään kun mulla on kumpikin käynnistetty.
 
vieras
Cytotecilla käynnistettiin 1 1/2vrk (vko taisi olla 39 ja syy lapsiveden vähäisyys), leikattiin, koska takana yksi aiempi sektio eikä sen arven haluttu repeävän "tehottomien", mutta kivuliaiden supistusten takia.
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Onko tuo tippakäynnistys oikeastikin tehokkaampaa kuin cytotec, siltä usein ainakin kuullostaa??
Mulle ainakin sanottiin ettei voida laittaa tippaa kun aiheuttaa voimakkaammat supistukset. Edellinen kun oli päätynyt sektioon. Sain tabletteja suun kautta 2päivää. Sitten kotiin huilaan ja tarkoitus oli palata päivän päästä. Synnytys alkoikin sitten itsekseen.

 
vieras
Kolmonen syntyi käynnistämällä. Olin jo valmiiksi sairaalassa yliaikaisuuden vuoksi. Perjantaina lääkäri sanoi, et maanantaina käynnistetään ellei sitä ennen mitään tapahdu itsekseen. Sunnuntaiaamuna otettiin käyrät ja lääkäri totesi, et kaikki on ok mut kun on 2 viikkoa yli ajan istukka ei toimi enää kunnolla ja vauva vain uinuu ja päätti et synnytys käynnistetään tunnin kuluttua. Klo 11 kalvot puhkaistiin ja vajaan kahden tunnin kuluttua minulla oli nelikiloinen tyttö sylissä ja olisin ollut valmis lähtemään kotiin. Helpoin viidestä synnytyksestä vaikka vauva oli suurin.
 

Yhteistyössä