Olis MUUTTO VAASAAN!En tunne sieltä ketään,millasta paikkaa on asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en tykkää vaasasta yhtään :/ Oon siis sieltä kotosin..Haapaniemi taitaa olla ihan ok aluetta, lidl on siinä lähellä :D Kyllä vaasa sinänsä ihan ok paikka asua on..

Vaasalaiset suhtautuvat vieraisiin nurjasti, epäluuloisesti ja vihamielisesti, joten melkein mistä tahansa muualta tulevat suomalaiset tuntevat heti alkuun olevansa kuin entisellä paikkakunnallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
Mä en tykkää vaasasta yhtään :/ Oon siis sieltä kotosin..Haapaniemi taitaa olla ihan ok aluetta, lidl on siinä lähellä :D Kyllä vaasa sinänsä ihan ok paikka asua on..

Muutetaan pieneltä paikalta sinne ja mua pelottaa ne isot koulut yms.Voiko sielä laittaa lapsen kulkemaan yksin koulumatkaa?(huomaa varmaan että maalta ollaan muuttamassa kun tälläsiä kyselen)

Entäs uskallanko iltasin käydä yksin lenkkeilemässä vai pitääkö pelätä hulluja? ;D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Haapaniemi on ihan kiva ja rauhallinen vaik lähellä Nummee :saint:

Oon kuullu että siinä vieressä on ristinummi ja olis tosi rauhaton alue?Sitä nummea vissiin tarkoitikin..kääk!

Nummi on oikeesti kiva paikka, sillä on vaan huono maine =)

ei ristinummi ny niin paha oo, kyllähän sielläkin sitä sekalaista seurakuntaa asuu, mutta kyllä ne lähinnä niissä omissa ympyröissä pyörii eikä ole kanssaihmisille juurikaan haitaksi..

ei ristinummi ny niin paha oo, kyllähän sielläkin sitä sekalaista seurakuntaa asuu, mutta kyllä ne lähinnä niissä omissa ympyröissä pyörii eikä ole kanssaihmisille juurikaan haitaksi..

Ihan samanlaista ku vaik Gerbys tai Teeriniemellä, eikä niillä ole yhtään huono maine.... Ja Nummella on sentään kaikki maholliset palvelut, toisin ku vaik Gerbys...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mä en tiedä olenko ennakkoluuloinen vai mitä, mutta en mistään hinnasta laittaisi lapsiani kouluun Ristinummelle.......

Haapaniemelläkös ei ole omaa koulua?Keskustaanko sitten laittais vai mihin?:)

No ei keskustaan ainakaan :o Sinnehän on ihan tolkuton matka pienellä. Hapskilta ei oo nummen kouluun matkaa ku ehkä kilsa, joten se on ainakin lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Mä en tiedä olenko ennakkoluuloinen vai mitä, mutta en mistään hinnasta laittaisi lapsiani kouluun Ristinummelle.......

No ei keskustaan ainakaan :o Sinnehän on ihan tolkuton matka pienellä. Hapskilta ei oo nummen kouluun matkaa ku ehkä kilsa, joten se on ainakin lähellä.

Jahas :D Kiitos kaikille paljon!Kiva vähän tietää mihin sitä ollaan menossa. ;)

Jahas :D Kiitos kaikille paljon!Kiva vähän tietää mihin sitä ollaan menossa. ;)

Haapaniemi on ainakin rauhallista aluetta, todella pieni kaupunginosa, jossa on vain muutama kerrostalo ja nekin ovat rauhallisia. Nummella on kaikki tärkeimmät palvelut, neuvolat, hammaslääkärit, apteekki ala ja yläasteet, parikin kaupaa jne. hapskilta ei noihin juurikaan oo matkaa =)

Melkein mihin vaan muualle... Onneksi toi ei muodostu meille ongelmaksi, kun lapset menee ruotsinkieliseen kouluun.

mut nummi on kyllä rauhottunu vuosien saatossa :D
me asuttiin sala-ampujankadulla ja kappelinmäentiellä ja molemmat oli ihan jees =)

mäki oon asunu sala-ampujankadulla:D

mut siis vaasa yleisesti..

Vaasa on ihan hyvä asua. Paljon on ruotsalaisia ja varsinkin 5v poisasuneena jotenki ruotsin kuuleminen kaupungilla korostuu.
Työnsaanti on heikohkoa jos ei ruotsi taivu. Ikävää kun se on.

Asunnot ainakin kaupungin kämpissä on tuhottoman törkeen hintaisia ja pikipruuki tee mitään muuta kuin korottaa vuokria koko ajan.

opiskelumahdollisuudet loistavat.

Haapaniemi on rauhallinen paikka asua, vaikka nummi onki siin vieres mut ei se paljoo vaikuta.

Kappelimäentie 3:ssa oon asunu kun sairaalasta kotia ekan kerran pääsin:D

Oon ollu myös 3lk ristinummen ala-asteella ja yläasteella ollu variskalla hetken aikaa:D

Melkein mihin vaan muualle... Onneksi toi ei muodostu meille ongelmaksi, kun lapset menee ruotsinkieliseen kouluun.

eiks vanhiksessa oo oma ala-aste eli vanhan vaasan ala-aste

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
eiks vanhiksessa oo oma ala-aste eli vanhan vaasan ala-aste

On, mut on sinne sit matkaakin, kolme kertaa niin paljon ku nummen kouluun. Enkä usko, et Vanhiksen kouluun otetaan oppilaita jotka asuu nummen koulun alueella, Vanhiksen koulu ku on ihan ääriään myöten täynnä.

me asuttiin sala-ampujankadulla ja kappelinmäentiellä ja molemmat oli ihan jees =)

Vaasa on ihan hyvä asua. Paljon on ruotsalaisia ja varsinkin 5v poisasuneena jotenki ruotsin kuuleminen kaupungilla korostuu.

Asunnot ainakin kaupungin kämpissä on tuhottoman törkeen hintaisia ja pikipruuki tee mitään muuta kuin korottaa vuokria koko ajan.

Haapaniemi on rauhallinen paikka asua, vaikka nummi onki siin vieres mut ei se paljoo vaikuta.

Oon ollu myös 3lk ristinummen ala-asteella ja yläasteella ollu variskalla hetken aikaa:D

Me ollaan ostettu sieltä haapaniemeltä omakotitalo :) Pitäis kuulemma olla kivaa ja rauhallista asutus aluetta:) Ja taas kiitos kaikille,tosi kiva kuulla vaasasta kun ei siitä itse tiedä juuri mitään:)

Nuss nuss, ne on kyllä ruotsinkielisiä eikä ruotsalaisia.... :D

Toi on totta mitä sanot kaupungin kämpistä. Aivan h*vetin törkeän hintaisia tasoonsa nähden, ja hinnat sen kun nousevat vaan.