olipas virhe maalata keittiö, siitä tuli tylsä :/ *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="xxx";22873539]hmm, mie olisin varmaan laittanut seinän samalla sävyllä kuin välitilan laatat ( jotka munkin mielestä loppuu vähän hassusti sillä päätyseinällä, kaipas jotain selkeämpää rajaa )
[/QUOTE]
Minä ajattelin ihan samaa. Koska laatta oudosti jatkuu ulkoseinään, se on saatava järkevästi osaksi kokonaisuutta. Patterien maalaminen oli myös loistoidea, sillä patterin valkoinen hyppii usein hämäävästi silmille (ei ole kiva sävy aina).

Kyllä tässä tapauksessa pitää ehdottomasti ottaa monesta sävystä värimallit kotiin ja verrata niitä keittiön kaappien ja laattojen sävyihin ja ottaa ne sointumaan niihin. Yksi ja hailee, mikä näyttää paperilla kivalta, mutta ehdottomasti on tultava kokonaisuus. Joko sävysävyyn tai väripilkkuna.

Viimeksi muokattu:
No nuo laatat on käännetty sivuseinälle siksi, ko tuossa on vesipiste tossa nurkassa... Sitten varmaan samalla tyylillä tehty toinen päätysivukin ettei näytä hassulle. Siksipä miekin hakisin jotain tohon laattaan sointuvaa väriä ja laittaisin sitte räväkät verhot tai valkoiset verhot antamaan vaaleutta jossa on esim turkoosia värikuvia.

Verhot --kappa, sekä samaa värimaailmaa oleva matto lattialle, muutama käsipyyhe, yms. Saa mukavasti väriä. Mun pisteet menee kyllä tolle uudelle seinävärille, lisäpiriste nimenomaan tekstiileillä.

Mä olisin maalannut valkoiseksi... Musta valkoiset seinät on kaikista kivoimmat kun niihin sopii mikä vaan :) Tuohon valkoinen seinä ja ikkunankarmit mustiksi niin kävis mulle.

Turkoosi on tosiaan kamala ja tuo uusi vähän tylsä, mutta ennemmin se kuin turkoosi.

Älä patteria mene maalaamaan. Siitä tulee sellainen 50-60-lukulaisen kerrostalon patterin näköinen röpöisyydessään, eikä ole siisti ja helpostipuhdistettava kuten nyt. Seuraava asukas ei ainakaan osaa arvostaa sitä yhtään ja takaisin et enää samanlaiseksi saa.

Minä kiinnittäisin huomiota viimeistelyyn, niin lopputulos olisi parempi. Lattiarajasta puuttuu lista ja erilaiset roikkuvat johdot pitäisi kiinnittää jotenkin. Liesituulettimen päälle pitää laittaa peitelevy paikalleen.

Älä patteria mene maalaamaan. Siitä tulee sellainen 50-60-lukulaisen kerrostalon patterin näköinen röpöisyydessään, eikä ole siisti ja helpostipuhdistettava kuten nyt. Seuraava asukas ei ainakaan osaa arvostaa sitä yhtään ja takaisin et enää samanlaiseksi saa.

Minä kiinnittäisin huomiota viimeistelyyn, niin lopputulos olisi parempi. Lattiarajasta puuttuu lista ja erilaiset roikkuvat johdot pitäisi kiinnittää jotenkin. Liesituulettimen päälle pitää laittaa peitelevy paikalleen.
Muuten minusta on oikein kaunis noin.

[QUOTE="xyz";22873966]Maalaa kaapistot valkoiseksi? Ja ikkunaan verhoa ja tasot puhtaiksi. Ei se pelkkä maali seinässä piristä jos itse kaapit ovat noin mustanpuhuvat.[/QUOTE]

Ap on moneen kertaan monessa ketjussa jo sanonut, että nuo kaapit on upouudet ja nimenomaan mustina ostetut. Ei kai se nyt niitä muunvärisiksi halua maalata, jos kerran varta vasten ovat just mustat ostaneet!

[QUOTE="vieras";22873423]Onhan se tylsempi, mutta ei huono ollenkaan :) jotain väriä tekstiileillä.
By the way - mitkä keittiön kaapit teillä on? Ihanat :P[/QUOTE]

:) nuo on ikeasta nuo kaapit (faktum Applåd) mä ajattelin laittaa valkoiset kaihtimet vaan ikkunaan kun en oikein keittiössä osaa käyttää verhoja. (lisäksi meillä on yksi kissa jolla harrastuksena roikkua noissa verhoissa)

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22873712:
No nuo laatat on käännetty sivuseinälle siksi, ko tuossa on vesipiste tossa nurkassa... Sitten varmaan samalla tyylillä tehty toinen päätysivukin ettei näytä hassulle. Siksipä miekin hakisin jotain tohon laattaan sointuvaa väriä ja laittaisin sitte räväkät verhot tai valkoiset verhot antamaan vaaleutta jossa on esim turkoosia värikuvia.

jep, juuri siksi on siis laatat myös päätyseinällä. noihin laattojen reunoihin tulee metalliset listat rajaamaan ja siistimään sitä reunaa (on samaa väriä kun noissa muutamassa lasi ovessa mitä keittiössä on)

.

Ihan tosissaanko sie remppaat kotiasi seuraavia asukkaita ajatellen etkä siten miten itse tykkäät ja viihdyt???

Eriasia jos laittaa myyntiä varten. Mutta jos laittaa itseään varten ei siinä tartte mahdollisia seuraavia asukkaita miettiä

jalkalistat, viimeset peitelevyt, listat laattojen reunoihin ja johtolistat on menossa paikoilleen het kun mies laittaa :D

ajattelin että josko tuonne päätyseinään sitten laittais vaikka mustat kehykset jossa mustavalkoiset kuvat (tai sitten luis royon kuvat :D)
värinä tuo siis ei ole paha, mutta tylsältä se näyttää ja siksi tökkii mua (ja se voi tosissaan johtua siitä että turkoosi oli niin vahva väri)

[QUOTE="xxx";22874233]Ihan tosissaanko sie remppaat kotiasi seuraavia asukkaita ajatellen etkä siten miten itse tykkäät ja viihdyt???

Eriasia jos laittaa myyntiä varten. Mutta jos laittaa itseään varten ei siinä tartte mahdollisia seuraavia asukkaita miettiä[/QUOTE]

meillä kyllä on ajateltu ihan vaan meitä (siis tod. näk. jos haluamme saada tämän myydyksi niin vähintäänkin pitää maalata kaikki seinät valkoisiksi :D) mutta tuon patterin maalipinta on hyvä, siis siinä ei oo mitään vikaa joten en mielellään lähde maalaamaan sitä

[QUOTE="xxx";22874233]Ihan tosissaanko sie remppaat kotiasi seuraavia asukkaita ajatellen etkä siten miten itse tykkäät ja viihdyt???

Eriasia jos laittaa myyntiä varten. Mutta jos laittaa itseään varten ei siinä tartte mahdollisia seuraavia asukkaita miettiä[/QUOTE]

No jos on edes ajatuksena joskus muuttaa, niin kannattaa kyllä miettiä jälleenmyyntiarvoa, tottakai myös sitä, missä itse viihtyy. Seinät saa helposti maalattua.

Minä ajattelin ihan samaa. Koska laatta oudosti jatkuu ulkoseinään, se on saatava järkevästi osaksi kokonaisuutta. Patterien maalaminen oli myös loistoidea, sillä patterin valkoinen hyppii usein hämäävästi silmille (ei ole kiva sävy aina).

Kyllä tässä tapauksessa pitää ehdottomasti ottaa monesta sävystä värimallit kotiin ja verrata niitä keittiön kaappien ja laattojen sävyihin ja ottaa ne sointumaan niihin. Yksi ja hailee, mikä näyttää paperilla kivalta, mutta ehdottomasti on tultava kokonaisuus. Joko sävysävyyn tai väripilkkuna.

mulla muuten oli noin 14 eri väsisävyä kotona ja niitä pohdin ja pähkäilin, mutta ongelma on siinä että värin pitää sopia myös muuhun alakertaan, harmaassa ongelmaksi tulee se että ne harmaat mitkä meillä jo on ei sopinut laattoihin (eli niitä ei samalle seinälle voinut laittaa) lisäksi valtaosa värisävyistä ei ole mun mieleen.. joten kun en löytänyt harmaista sellaista sävyä joka olisi miellyttänyt silmääni ja samaan aikaan soponut laattoihin niin päätin mennä sitten ihan toiseen suuntaan, turkoosi on väri mistä pidän, mikä sopii mustan ja valkoisen kanssa :D
mutta olihan se tumma ja siitä syystä halusin maalata uudestaan, mutta eipä tämäkään nyt mikään paras vaihtari ollut

Olisin maalannut takaseinän valkoisella, niin olisi ollut yhtenäinen patterin, ikkunan ja katon kanssa. Sitten joku kiva tumma tai värikäs laskosverho ikkunaan. Olisi noi kaapit ym saaneet paremmin esille, kun se takaseinä valkoinen.

Nyt tuntuu jotenkin tunkkaiselta tuo keittiö.

Olisin maalannut takaseinän valkoisella, niin olisi ollut yhtenäinen patterin, ikkunan ja katon kanssa. Sitten joku kiva tumma tai värikäs laskosverho ikkunaan. Olisi noi kaapit ym saaneet paremmin esille, kun se takaseinä valkoinen.

Nyt tuntuu jotenkin tunkkaiselta tuo keittiö.

mie en halua valkoisia seiniä.. mihinkään huoneeseen, en vaan kestä niitä.
kaihtimet on oikeasti ainut vaihtari verhoiksi, en vaan osaa laittaa keittiöön kangas verhoja, lisäksi kissa roikkuisi niissä (enkä oikein koe että on hirveän käytännölliset sellaiset verhot jotka on vesipisteen vieressä roiskeiden ulottuvilla)

[QUOTE="Neith";22874221]jep, juuri siksi on siis laatat myös päätyseinällä. noihin laattojen reunoihin tulee metalliset listat rajaamaan ja siistimään sitä reunaa (on samaa väriä kun noissa muutamassa lasi ovessa mitä keittiössä on)[/QUOTE]

aah, ne listat varmasti sitten selkeyttävät sitä rajaa.

Sillä mun silmään se laattojen ja seinän raja on just se outo ja hämäävä, keskeneräinen. Mutta nyt kerroit että sitä se onkin.
Varmasti sen jälkeen selkeentyy taas.