Olipas meidän pikkumiehen pituuskasvu hidastunut :O. Minkä pituisia&painoisia muiden 1,5-vuotiaat ovat?

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
pojan äiti
Kaikki on tosiaan suhteellista: kaikki tutut ja tuntemattomat jaksaa aina ihmetellä meidän isoa poikaa, joka juuri 1,5-vuotismittauksessa oli 85 cm pitkä ja painoi 11,7 kg eli ihan normaalin mitoissa liikutaan.
 
minä
Meillä oli esikoinen 1,5 vuotiaana 85cm ja 15kg, toinen 88cm ja 14kg. Kaksi ja puolivuotiaana esikoinen 95cm ja 16kg ja toinen 97cm ja 16kg. Tyttöjä molemmat ja pitkiä tyttöjä molemmat. Tosin vanhemman kasvu nyt tasaantunut ja on 4,5 vuotiaana 108 ja 18kg.
 
garnie
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Silleen vaan hassua että kaikki aina taivastelee miten iso meidän poika on. Eikä hän sitten oikeestaan niin kovin iso olekaan. Ja aika radikaalistikin on pituuskasvu hidastunut kun vielä 1-vuotiaana oli mieskolmikon pisin ja nyt lyhyin.

No mutta hyvä se vaan on että vähän tasaantuu. Mä jo pelkäsin että jos sama tahti jatkuu niin poitsu on aikuisena 2.5 metrinen :D
Jos hän on vauvana ollut iso niin ymmärrät varmaan itsekin että ei se välttämättä samaa tahtia kasva koko kasvukautta! Vai onko tässä taustalla joku pettymys siitä että ei saakaan enää ihmettelyjä lapsestaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Silleen vaan hassua että kaikki aina taivastelee miten iso meidän poika on. Eikä hän sitten oikeestaan niin kovin iso olekaan. Ja aika radikaalistikin on pituuskasvu hidastunut kun vielä 1-vuotiaana oli mieskolmikon pisin ja nyt lyhyin.

No mutta hyvä se vaan on että vähän tasaantuu. Mä jo pelkäsin että jos sama tahti jatkuu niin poitsu on aikuisena 2.5 metrinen :D

Niin kovin suhteellisesta vinkkelista ihmiset muiden lapsia arvostelee. Meidankin pojan "kamalan isoa" kokoa on taivasteltu pitkin matkaa, vain koska suvussa (yhdessa haarassa lahinna vain, mutta niilla onkin eniten lapsia) on ollut pelkkia kirppuja jo pari sukupolvea. Oli syntyessaan taysin nollakayralla (3550g) ja voi kamala kun YLI KOLME KILOA painoi. Nyt 9kk ja 10kg ja vuotta vanhempi serkkunsa saman painoinen niin kylla siita saa kuulla...

Mutta hyva tosiaan vaan, etta vahan tasaantuu kasvu, mahtuu vaatteet kauemmin :).
 
ulla
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Meillä on tuo Peikkis ollut koko ajan tosi pitkä ja tietty sitten painavakin. Mulla on myös miehen neuvolakortti ja pikkujäbä on koko ajan ollut selvästi pidempi kuin isänsä ja isoveljensä.

Nyt kuitenkin, ekaa kertaa, Peikkis on tuosta katraasta se lyhyin :eek: . Mies on ollut 1,5 senttiä pidempi ja esikoinen 0,5 senttiä pidempi kuin kuopus.

Niin ja ne strategiset mitat: pituutta 88,5cm ja painoa tasan 15 kg.
Mun poika muistaakseni aika samoissa mitoissa tossa iässä. Nyt marraskuussa täytti 3v ja tällä hetkellä painaa 19kg ja 106cm pitkä.
Siskon kohta 5v täyttävä poika painaa muuten ton 15kg.
 

Yhteistyössä