Olipas kallis lekuri..

Meidän tytöllä on ollut pimppi kipeä jo useamman kuukauden ja ensin käytin sitä tk:ssa, jossa otettiin kaksi pissa näytettä ja niissä ei ollut mitään.. No seuraavalla kerralla varasin ajan yksityiseltä, ku ajattelin, että siellä ne heti tutkii kunnolla, mutta katsoi vaan ja totesi: joo kyllä siitä näkee, että on punottanut ja käski ostaa apteekista sellaista yhtä rasvaa mikä on tarkoitettu sienitauteihin tjs... No rasvat ei auttanut.. Tilasin uuden ajan yksityiselle ja se oli tänään.. Lääkäri katsoi ja totesi: joo kyllä tää on h
vähän punainen ja kirjoitti tk:n lastenlääkärille lähetteen.. Eli lääkärit oli tämän asian suhteen yhtäpäteviä kuin minäkin, paitsi, että mulla ei ole oikeutta kirjoittaa lähetettä ja tän päivän lekuri= lähetteen kirjoitus= 56?!!!!! PRKL!!!!

keiju84 harmaana
minkä ikäinen tyttö ja miten on kipeä? Meillä kanssa valittaa että kirvelee, mutta tk:n lääkäri ei löytäny mitään vikaa eikä pissa näytteessäkään ollut mitään

Täällä Oulusta vähän alas päin käytin tyttöä yksityisellä.. :) Auttaa varmaan hirveesti..

Tyttö on 3,5v. Tyttö sanoo vaan, että pylly kipeä ja ensin me syötettiinki matokuuri sille ja syötiin myös itse, mutta jonku ajan päästä selvis, että se onki pimppi kipeä ja kerran kysy, että äiti käykö sullaki aina kipeää, ku pissaat.. Ja yleensä varsinkin iltaisin valittaa, että pylly(pimppi) on kipeä.. Ja mua kyllä ihmetyttää, että miten ei otettu edes verikokeita, että nähtäis tulehdusarvot jne.. Tällä kertaa lääkäri epäili, että tyttö itse "tutkis" paikkoja ja rappais ja siitä johtuis kirvely ja kipu, mutta luulis, että siellä olis sitte jotain pikku haavaa yms.. En tiedä.. Säälittää toinen.. :/

vieras
Mikähän siinä on että tuo 3-4v ikä on sellanen että on pimppi kipeenä..meillä samaa juttua.Mitää ei oo löytyny,ja itse kyllä kaarrun sen puoleen että on itse kaivellu ja saanu sinne haavaumia jotka sitte kirvelee pissatessa.Taikka sitte limakalvot kuivat.Isompi tyttö valitti kans että sattuu ja vertaki vähä tuli,tässä oli se että oli farkunsauma hinkannu (pyöräillessä) haavauman.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikähän siinä on että tuo 3-4v ikä on sellanen että on pimppi kipeenä..meillä samaa juttua.Mitää ei oo löytyny,ja itse kyllä kaarrun sen puoleen että on itse kaivellu ja saanu sinne haavaumia jotka sitte kirvelee pissatessa.Taikka sitte limakalvot kuivat.Isompi tyttö valitti kans että sattuu ja vertaki vähä tuli,tässä oli se että oli farkunsauma hinkannu (pyöräillessä) haavauman.

Onko teillä kauan jatkunut sitä kipua/kirvelyä? Meillä kun se on jatkunu jo varmaan kohta vuoden.. Mutta se on siinä kumminki, että ei valita joka päivä ja tuntuu, että joskus on pidempiäki aikoja, että ei puhu asiasta mitään.. Oliskin vaan sitä, että itse rappaa, eikä mitään vakavampaa..

vieras
No joo,voi olla pian että vuosi välillä,ei siis toki koko aikaa. Kaikkia pissatulehduksia yms. on seulottu. Itse pyyhkii pissan jälkeen ja oon sitäki miettiny että jäiskö paperia tms. taikka raapis jotenkin.Mutta tosiaan aina välistä on aikoja jolloin valittaa että pimppi on kipeä.Ja kyllähän noi itseensä räpläilee,niin saattaahan siinä tulla haavaumia.Ja punottaa useesti.Joskus aina nostan hoitopöydälle ja puhdistan niinku pienen vauvan =)

Mörkö
Meijän tyttö valittaa ihan samaa.Välillä taas unohtuu koko juttu.En oo vielä lekuriin aikaa varannut kun ei tätä oo "kuin " 3-4kk jatkunut,ei siis pissanäytteessä oo mitään ollut..

Mörkö
Niin jäi tuosta edellistä viestistä puuttumaan,etten mää ainakaan oo huomannut että tyttö ittiään rappais..Tosin voihan se tehä sitä niin etten nää,mutta ihan kotosalla päivät ollaan ja yhdessä touhutaan

Sh
Voisiko olla hiivatulehdus kuitenkin?? Hiivatulehdus voi tulla ihan pienellekkin. Onko allergioiden mahdollisuus olemassa? ALlergiat saattavat ilmetä myös alapään kutinana/kirvelynä ja tihentynenä virtsaamistarpeena.

Yhteistyössä