Olipas epämielyttävä neuvola käynti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki 85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka Maria:
Kävin sitten eilen pojan kans äitiysneuvolassa kun ei satu olemaan niitä sukulaisia katsomaan lasta siksi aikaa.
No, painoa oli tullut ihan kivasti kolmen viikon sisällä niin neuvola-täti meinasi että laihdutuskuurille ettei kovin paino nouse.. :o

Poika on kova tutkimaan paikkoja ja eihän se sylissä pysynyt kun olimme tekemässä papereita huoneessa niin täti meinasi että poika on jätettävä seuraavilla kerroilla hoitoon kun tulen neuvolaan.

Vanhempani asuvat 70 km päässä joten ei haluttas lähtee aamulla aikasin sinne ajaa viemään poikaa hoitoon.

Saisinkohan vaatia toista tätiä neuvolassa?

tottakai saa vaatia, kuuluu asiakkan perusoikeuksiin tuolla rintamalla. ja mielestän missään ei oo kielletty ottamasta muksuja mukaan :o

Kyllä mä ajattelin niin kauan raahata lapsen mukanani ku niit on vaan yks.Sitten jos pitäis ottaa 4lasta mukaan TAVALLISELLE neukkakäynnille niin jättäisin menemättä,jos en saisi hoitajaa lapsille.

Ultrassa ja toosan rassaamis reissuilla käyn mieleään ilman lasta.Muuten on aina tervetullut mukaan tuonne meidän neukkaan.

Meidän neuvolaan en ainakaan jättäisi lasta yksin odotushuoneeseen. Odotushuoneessa ei ole ovea ja käytäviä jatkuu vaikka kuinka pitkälle. Neuvola on samassa yhteydessä terveyskeskuksen kanssa, joten aika kauas voisi päästä, jos lähtisi vaeltamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Tässä oli varmaan neuvolatädin pointtina ettei hänen tavaroita saa ronkkia, tyyliin neuloja/toisten papereita levitellä.
Miksi se on oikeesti joillekin niin vaikeaa saada lapset tottelemaan yksinkertaisia käskyjä? Totta helvetissä lapset saa olla mukana, mutta kyllä niiltäkin odotetaan jonkinasteista käytöstä.
Tässä vähän sama että jos lapsi rikkoo itsensä, niin se on tietenkin neuvolan vika, ei äidin joka ei lastansa vahdi.

Noniin, siellä puhuu joku mammaekspertti joka on jo vuoden ikäisen kouluttanut tottelemaan joka ikistä käskyä ja pysymään paikoillaan joka hetki :whistle:

Itse aloin odottaa kakkosta kun esikoinen oli 5kk, ja poitsu oli mukana neuvolassa joka kerta, enkä edes ajatellut ettei saisi mukaan tulla. Neuvolantäti oli sama joka oli hoitanut mua ekassakin raskaudessa, joten hänestäkin oli mukava seurata pojan kasvua:) Leluja otettiin mukaan ja mun kainalossa kuunteli vauvan sydänääniä. Eikä sellaiselta alle 1-vuotiaalta voi kyllä minkäänlaista "käytöstä" vaatia kukaan:)

Onneks mun ei tarvinut meidän täystuhoo ottaa mukaan neuvolaan. Sain aina jollekin sukulaiselle hoitoon jos isä oli töissä. Olis ollu hankalaa jutella neuvola tädin kanssa, kun pikkumies ois sählännyt kaikenlaista.

meidän ukkeli on vähän yli vuoden niin ei sitä voi yksinkään jättää leikkimään vaikka varmasti kyllä jäisiki. :)
Entisessä neuvolassa tädit ottivat ihan syliin että tulehan katsomaan mitä äidistä kirjataan ylös.
Sen tiedän että en saa hoitajaa ensi kerrallekaan jos miehellä ei ole vahingossa vapaa päivää.

Ja kyllä tämä neuvola-täti on jo eläkeiässä ku se oli kuulemma hoitanu mun ukkia silloin joskus 70-luvulla.

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Tässä oli varmaan neuvolatädin pointtina ettei hänen tavaroita saa ronkkia, tyyliin neuloja/toisten papereita levitellä.
Miksi se on oikeesti joillekin niin vaikeaa saada lapset tottelemaan yksinkertaisia käskyjä? Totta helvetissä lapset saa olla mukana, mutta kyllä niiltäkin odotetaan jonkinasteista käytöstä.
Tässä vähän sama että jos lapsi rikkoo itsensä, niin se on tietenkin neuvolan vika, ei äidin joka ei lastansa vahdi.

No, joo. Eipä ne aina nuo lapset tottele hyvällä eikä pahalla vaik kuinka yrittäis.
ollaan onnellisia, kun täällä palstalla näkyy olevan ainakin yksi täydellinen kasvattaja, jonka lapset tottelee aina :xmas:

No etkös sinä ole se jonka lapset hoitaa pienempiään :whistle:
Kun äiti ja iskä raataa töissä? Siis lapset keskenään yksin kotona.

No joo... Kyllä mäkin luulen et noin vois olla asia.
Kyllä mäkin oletan et jos joku tulee lapsineen vierailulle niin se lapsi EI saa tonkia joka laatikkoa ja papereita oman mielensä mukaan.
Kumma juttu muuten....täällä jos sanoo ton ääneen niin jo on muut vettuilemassa. Mitenhän mut osattiin kasvattaa niin, että kertakiellosta osattiin jättää kielletyt asiat rauhaan. Niin ja mun kolme sisarusta kans :whistle:
Ehkä ennen osattiin kasvattaa paremmin.

Harmillista tosiaan. Mutta oishan se kyllä hyvä opettaa lapsia käyttäytymään kunnolla tuollaisissa paikoissa. Eihän sitä toki saa käydä ronkkimassa mitään siellä huoneessa. Ota jokin lelu tai kirja mukaan.

Onneksi meillä ihan päinvastainen äitiysneuvolan täti. Meidän 2,5-vee elosalama on ainakin tervetullut neuvolaan. Muutaman kerran pyysin aamun ekoja aikoja, jotta pääsin yksikseni, kun mies ei ollut ehtinyt vielä töihin lähteä. Täti aina tuolloin kyseli, että miksi esikoinen ei ole mukana ja totesi puolileikillään ettei enää anna mulle aamuaikoja, että saa tavata myös esikoista. Kyllä sinne neuvolaan täytyy koko perheen kokea olevansa tervetullut. Ei niitä lastenhoitajia joka oksalla kasva, maksullisiakaan.

OHO! Aika törkeä täti.

Mulla oli viimeksi 2 lasta mukana neuvolassa. Th jututti eka lasten kuulumiset ja sitten vasta siirryttiin minun kuulumisiin. Isompi halusi katsella näkötaulua ja sai ottaa sen käteensä katsottavaksi. Pienempi sai katsella hyllystä niitä esitevihkoja.

Niin, ja ennenkuin siirryttiin mun painoon niin lapset halusi kans tulla mitatuksi ja punnituksi joten th hoiti ne hommat eka=) Lopuksi lapset sai valita tarrat laatikosta.

Ja juu, lapset kulkee jatkossakin mukana koska mieheni työskentelee ulkomailla eikä mulla ole päiväsaikaan esim. sukulaisapua käytössä kun kaikki on töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:

No, joo. Eipä ne aina nuo lapset tottele hyvällä eikä pahalla vaik kuinka yrittäis.
ollaan onnellisia, kun täällä palstalla näkyy olevan ainakin yksi täydellinen kasvattaja, jonka lapset tottelee aina :xmas:

No etkös sinä ole se jonka lapset hoitaa pienempiään :whistle:
Kun äiti ja iskä raataa töissä? Siis lapset keskenään yksin kotona.
eipä se asia ihan noin ole, vaikka sä tätä samaa lauseketta toistelet muutaman kerran viikossa. meillä ei lapset ole olleet koskaan keskenään yksin kotona, vaikka ovat toisiaan vahtinetkin. mä olen aina muutaman kymmenen metrin säteellä. mutta tollaiset viisitoista v ja sitä vanhemmat on kyllä saattaneet pienempia katsoo mun kauppareissun ajan

Yhteistyössä