V
Vepasto
Vieras
Eilen oli esikoisen joulujuhla. Juhla oli koululaisten (ala-aste) ja eskarilaisten yhteinen. Eskarilaisilla oli yksi lauluesitys, muuten ohjelma oli koululaisten esittämää sekä muutama yhteislaulu. En tiedä, miten hyvin koko tapahtuma oli suunniteltu, sillä ainakin puolet vanhemmista joutui seisomaan koko esityksen ajan (n. tunti) ja osa joutui olemaan käytävällä istumassa/seisomassa, eli eivät edes nähneet koko esitystä. Mä sinnittelin hetken aikaa seisomassa, mutta sitten mun oli pakko istua lattialle, koska mun jalat eikä selkä kestä niin pitkää seisomista. Muutenkin toi selkä on taas alkanut reistailla. Eli eipä ollut mitenkään erikoinen joulujuhla tänä vuonna.
Ja jos tilat on juhlasalissa rajalliset, niin miksi täytyy pitää yhteinen joulujuhla; sen olisi voinut jakaa, esim. niin, että eskarilaisilla ja 1-2 luokkalaisilla olisi ollut oma ja 4-6 luokkalaisilla oma. Tai sitten olisi pitänyt miettiä tilajärjestely vähän tarkemmin, esim. niin, että lapset olisivat istuneet lattialla, niin aikuiset olisivat kaikki päässeet istumaan penkeille.
Ja jos tilat on juhlasalissa rajalliset, niin miksi täytyy pitää yhteinen joulujuhla; sen olisi voinut jakaa, esim. niin, että eskarilaisilla ja 1-2 luokkalaisilla olisi ollut oma ja 4-6 luokkalaisilla oma. Tai sitten olisi pitänyt miettiä tilajärjestely vähän tarkemmin, esim. niin, että lapset olisivat istuneet lattialla, niin aikuiset olisivat kaikki päässeet istumaan penkeille.