Olipa mölö työpaikkailmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuumailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuumailija

Vieras
Työkkärin sivuilla oli ilmoitus palkanlaskijan paikasta, jossa henkilöstöfirma etsii asiakkaalleen palkanlaskijaa. Hakemuksesta ei ilmene mikä firma on eikä mitään muutakaan. Ei edes puhelinnumeroa. Hakemus pitäisi laittaa suoraan ilman mitään tietoa yrityksestä. Olisi paljon kohteliaampaa ilmoittaa asiallisesti ja avoimesti kuka etsii työntekijää.

Henkilöstöfirmat etsivät työntekijöitä useinkin noin. Silloin yritys itse on halunnut, ettei firman nimeä kerrota. Todennäköisesti voit kuitenkin soittaa henkilöstöfirmaan ja kysellä kysymyksiä sieltä, esim. firman koosta jne. Näihin kyllä vastaavat. Eli ihan sokkona ei tarvitse hakea.

Semmosia ne on nykyisin monet, kun hakija firma ei halua että heille soitetaan. Vaikka kuinka lukisi että rekryfirma hakee niin silti soitellaan siihen firmaan joka sitä työntekijää kaipaa. Sama jos ilmoituksessa lukee että emme ehdi vastata puhelin kyselyihin niin johan silti puhelin pärisee

Juu olen huomannut ohan saman. Hirmu harvoin ilmoitetaan se yritys mihin haetaan. Siksi en haekkaan henkilöstöfirmojen kautta, tiedä mihin perähikiän poikamiesyhdistyksen palkkalistoille sitä joutus

Kyllä minusta osoittaa työtekijän arvostuksen puutetta, jos ei tulevasta työpaikastaan saa soitella. Ja arvostuksen puutetta sekin, että laitetaan summa mutikassa tekemään hakemuksia. Eihän hakija edes välttämättä halua kyseiseen firmaan.

Mulle eräästä vuokrafirmasta missä työskentelin aiemmin niin hyvä että se hiton tyyppi mulle soittaessaan suostu kertomaan mihin pitäis mennä! Ensin olis pitäny luvata mennä ja sit se olis vasta kertonu että minne pitää mennä :headwall:

Minä ainakin olen sen verran arvoni tunteva, että tuollaiset ilmoitukset sivuutan. Lähtökohta on se, että yritys saa olla kiitollinen osaavasta työntekijästä eikä niin päin, että työntekijä on mielin kielin tuntemattoman yrityksen edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ainakaan lähtis vuokratyöfirman kautta hommiin...herää kysymys, miksi itse yritys ei hae sitä palkanlaskijaa...?

sen takia ettei niillä ole aikaa ja resursseja irrottaa siihen henkilön haastatteluprosessiin. useinkin hakemuksia tulee satoja, joihinkin paikkoihin jopa tuhansia. siinä menee firman sähköposti tukkoon kun onhan sitä muutakin sähköpostiliikennettä kun ne hakemusviestit vaan. lisäksi moni laittaa vielä perinteisen hakemuksen postin kautta.

on paljon helpompaa ja vaivattomampaa yrityksille ulkoistaa tämä uuden työntekijän hakuprosessi jollekin henkilöstövuokrausyritykselle. ja tämä ei välttämättä tarkoita sitä että olet sen henkilöstövuokrausyrityksen palkkalistoilla, vaan ihan hyvin voit työllistyä ihan sen toimeksiantajan palkkalistoille.

joten turha pelätä nuita henkilöstövuokrausfirmoja. sitä kautta suurin osa paikoista nykysin vaan menee.

just tulin jokin aika sit vukrafirman haastattelusta, lievästi pettyneenä ja tuntuu, että oli elämäni vikakerta

nyhtämällä sai nyhtää tietoa edes siitä, että mihinköhän firmaan sitä nyt tulikaan haettua...ja yllätys, sama firma ku viimeks, oli siinä varmaan haastattelijalla v.itun hauskaa kun ties et siellä oon aiemminkin ollut, ja jos ite oisin tienny et kyse samasta, en olis hakenu

Itselle tehtiin kanssa Iss:llä niin että kun hain aulaemännän pestiä, mut ois kyllä pestattu heti mutta siivoojaksi, mitä en ees hakenut enkä halunnut. Palkka niin huono etten olisi sillä elänyt. Työkohteen olisin nähnyt kun olisin laittanut nimen paperiin, en sitä ennen. Ihan kamala kohtelu.

Sellasta se on käytäntö. Ei kannata mennä vuokrafirman kautta, jos ei ole pakko. Ne vetää välistä pahemman kerran.

ne vetää kyllä siltä toimeksiantajalta. tiedän yhdenkin paikan jossa henkilöstöfirman palkkalistoilla olevat tehdastyöntekijät ns. keikkatyöläiset, tienaavat huomattavasti paremmin kun toimeksiantajan omat vakituiset työntekijät... ja näitä firmoja on muuten paljon...
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
just tulin jokin aika sit vukrafirman haastattelusta, lievästi pettyneenä ja tuntuu, että oli elämäni vikakerta

nyhtämällä sai nyhtää tietoa edes siitä, että mihinköhän firmaan sitä nyt tulikaan haettua...ja yllätys, sama firma ku viimeks, oli siinä varmaan haastattelijalla v.itun hauskaa kun ties et siellä oon aiemminkin ollut, ja jos ite oisin tienny et kyse samasta, en olis hakenu

näin käy joskus. varsinkin jos on kyseessä semmonen vuokrafirma jolla ei vielä mainetta ole. mutta ne jotka ovat jo asemansa markkinoilla vahvistaneet, ovat aika rehellisiä.

Heh. Tosin tuo ei vedä vertoja viime viikonloppuna selaamilleni työpaikkailmoille. Siinä haettiin tietoteknistä moniosaajaa, piti hallita useampaakin ohjelmointikieltä, erilaisia tietokantapohjia ja käyttöjärjestelmiäkin piti hallita useita. Sitten piti vielä päivystää kahden tunnin varoajalla, mainittiin erikseen, että pitää sitten asua korkeintaan tunnin matkan päässä työpaikalta. Lopuksi ilmoitettiin, että tätä päivystystä on noin 26 viikkoa vuodessa. Repesin ihan täysin :laugh: ! Kuka todella pätevä ryhtyy tuollaiseen koiranhommaan (siis käytännössä tekninen tuki), jossa pitää puolet vuodesta olla käytännössä aina töissä? Palkkaa ei mainittu, työtehtäviäkään ei kovin monisanaisesti mutta epäilen, ettei hakijoita tule olemaan montaa. Eikä ihan pienin palkkapyynnöin :D !

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Mä en ainakaan lähtis vuokratyöfirman kautta hommiin...herää kysymys, miksi itse yritys ei hae sitä palkanlaskijaa...?

sen takia ettei niillä ole aikaa ja resursseja irrottaa siihen henkilön haastatteluprosessiin. useinkin hakemuksia tulee satoja, joihinkin paikkoihin jopa tuhansia. siinä menee firman sähköposti tukkoon kun onhan sitä muutakin sähköpostiliikennettä kun ne hakemusviestit vaan. lisäksi moni laittaa vielä perinteisen hakemuksen postin kautta.

on paljon helpompaa ja vaivattomampaa yrityksille ulkoistaa tämä uuden työntekijän hakuprosessi jollekin henkilöstövuokrausyritykselle. ja tämä ei välttämättä tarkoita sitä että olet sen henkilöstövuokrausyrityksen palkkalistoilla, vaan ihan hyvin voit työllistyä ihan sen toimeksiantajan palkkalistoille.

joten turha pelätä nuita henkilöstövuokrausfirmoja. sitä kautta suurin osa paikoista nykysin vaan menee.

Siis jos henkilöstövuokrausfirman kautta menet töihin, et todellakaan ole työsuhteessa siihen firmaan missä töitä teet vaan sen vuokrausfirman kautta. Tietääkseni henkilöstövuokrausfirmat ei kyllä tee vain työhaastatteluprosesseja....korjatkoon joku jos olen väärässä.

[ Tietääkseni henkilöstövuokrausfirmat ei kyllä tee vain työhaastatteluprosesseja....korjatkoon joku jos olen väärässä.

[/quote]

oikeasssa olet, eka kierros joissain tapauksissa menee vuokrafirman kautta, jonka jälkeen sinut ns. eitellään asiakasyritykselle, joka myöskin haluaa sinut haastatella sekä tavata henk.koht. ennen sopimuksen laatimista

mutta myös siten, et käyt pärstäs kuvauttaan vuokrafirmassa ja astelet 10 minsan päästä sieltä ulos työsoppari kainalossa

Yhteistyössä