Olipa kypsää jonottaa päivystävälle th:lle tänään kipeän lapsen kanssa 2,5 h...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
2 v.7 kk lapseni oli aamulla kunnossa, mutta aamupäivällä pk:ssa alkoi oksentaa ja ripuloida rajusti, ja kuume nousi hetkessä yli 39 asteen. Hain hänet pois. Piti sitten mennä päivystävälle th:lle että saisin työpaikalle todistuksen lapsen sairaudesta. Lapsi oksensi jonotuksen aikana 4 krt ja ripuloi kaksi krt, ja itki suurimman osan ajasta. Muut mulkoilivat. Joku mummeli kävi kysymässä hlökunnalta eikö meitä voi päästää ennen muita, kun lapsi on kipeämpi kuin moni muu siellä, kuulemma järjestyksessä mennään. No tietty sen ymmärrän.

Mutta silti, seuraavalla kerralla kyllä maksan muutaman kympin ja käymme yksityisellä, oli sen verran ikävä kokemus.

Eikö teillä saa todistusta soittamalla. Vai eikö käy työnantajalle? Kyllä itselläni saattaisi käydä niin, että haistattasin paskat koko touhulle, ja veisin lapsen kotiin sairastamaan. Ei tuo ole kyllä oikein.

[QUOTE="minä";26977356]Eikö teillä saa todistusta soittamalla. Vai eikö käy työnantajalle? Kyllä itselläni saattaisi käydä niin, että haistattasin paskat koko touhulle, ja veisin lapsen kotiin sairastamaan. Ei tuo ole kyllä oikein.[/QUOTE]

Kysyin ensin tk:sta saako soittamalla, ei kuulemma saa, th:n pitää nähdä lapsi ja todeta sairaaksiTyönantaja myös vaatii todistuksen.

[QUOTE="a p";26977382]Kysyin ensin tk:sta saako soittamalla, ei kuulemma saa, th:n pitää nähdä lapsi ja todeta sairaaksiTyönantaja myös vaatii todistuksen.[/QUOTE]

Sairaanhoitaja EI voi kirjoittaa näkemättä lasta, mutta terveydehoitaja VOI. Koulun terkkarille voi soittaatai neuvolan terkkarille.

[QUOTE="vieras";26977438]no ei kyllä minusta kukaan saa etuilla,järjestyksessä pitää mennä.[/QUOTE]

Itse käyn terkkarilla esim poistattamassa ruusunpiikkiä sormesta tai näyttämässä omia tai lasten korvia. Ei tartteis kahta kertaa miettiä päästäisinkö ripuloivan ja oksentavan lapsen ohitse tartuttamasta kaikkia muita.

Pienen paikan etuja on se, että todistuksen saa tarvittaessa soittamalla ja koskaan en ole puolta tuntia enemmän jonottanut.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
oksennustautiset EDELLE!!!! nyt tuossa on 2,5 h tartutettu muita........ että aika moni varmaan sai saman taudin nyt tuolta. muut "huonommin" tarttuvat on mielestäni eri juttu!

Mä olin oksentavan lapsen kanssa päivystyksessä, ja oksensin itsekin. Me päästiin lapsen kanssa odottamaan lääkäriä sinne syrjään missä oli niitä petejä, ja mulle laitettiin tiputus ja hoitajat hoiti lasta ja juotti häntä. Illalla kun oltiin jo kotona, niin LÄÄKÄRI soitti mulle vielä perään ja kyseli miten voidaan, kun häntä ja hoitajia oli jäänyt mietityttämään.
Ja kyllä, näin hyvää palvelua tavallisessa kunnallisessa terveyskeskuksessa.
Tosi ikävä kyllä ap:n kokemus. :(

Täällä riittää soitto neuvolaan. Just viime yönä lapsi sairastu, ja sen jälkeen kun ilmotin työnantajalle niin soitin neuvolaan ja käyn hakeen todistuksen joskus kun joudan.

Yhteistyössä