Olipa "kiva" vastaanotto kun tulin kotio:(

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Viime yön heräsin 20krt. kun kuopus itki taas jotain. Eipä auta, aamulla ylös ja lapsille aamupalaa yms. Vanhempi lähti 9 kouluun ja keskimmäisen vein kerhoon. Kuopus jäi isänsä kanssa kotio. (mies iltav.) Minä suoraan lennosta lähdin tekemään pari työjuttua , ja hain sen jälkeen keskimmäisen kerhosta ja ajoimme kotiin. MITÄ tekee mies?! Alkaa heti ovensuussa paasata mulle raha-asioista .... Joo, tiedän, ollaan ihan P.a:( Mutta olinhan juuri tullut "tienaamasta" rahaa perheelle., edes vähän. Ai, että mua alkoi raivostuttaa! Kotona ei oltu tehty mitään!! Mies oli kuulemma katellut vaan laskupinoa. jooo. toisinsanoen istunut netissä ja kuopus leikkinyt yksin lattialla... KUN ois voinu edes täyttää pesukoneen tms. sillä aikaa! No minäpä sen sitten tein, kiireellä... Kun kuopus piti syöttää ja päästä unille. Mies meni sen kanssa nukkuun ennen iltavuoroa.... Huoh, olinpas minäkin voinu haluta mennä tirsaamaan, mutta kun koko kämppä kaaoksessa, niin ei muuta kuin hommiin, p.kele!!
Kyllä välillä NIIN jurppii!
 
hep!
kertokaapa miten saatte mieheenne sellaisen asenteen että osallistuisivat kodinhoitoon enemmän jos sitä ei ole heidän luonteessaan. miten muuttaa tämä asia? monet keinot on jo kokeiltu. en usko että erota tarvii tämän takia.
 
sdfg
Muutos kannattaa yleensä aloittaa aina itsestä.

Helpointa on hyväksyä, että kodin sisäpuolinen hoitaminen on luontevinta ja helpointa naiselle.

Toinen keino on miettiä, että mikä tai kuka määrittelee kaaoksen? Usein mies ajattelee, että sotkuinen kämppä on pienempi paha kuin univelka.
 
"hmm"
Meillä ei kummankaan tarvitse tehdä kotitöitä ennen iltavuoroa, vaan ne hoidetaan vapaapäivinä tai sitten aamuvuoron jälkeen. Ja siivoukset hoitaa se kummalla on vapaapäivä tai -ilta tai sitten siivotaan yhdessä. Eikä mun tarvitse miestä patistella, koska mies on tarkka siisteyden suhteen... minä en niinkään :D
 
"Kkkk"
Niin marttyyria, niin marttyyria.
Mikä ihme on naisilla tämä "kämppä oli kaaoksessa, mun oli IHAN PAKKO SIIVOTA kyrpä otsassa ja mitä teki mies - oli nukkumassa" - valitus.

Jos teet aina kaiken, kukaan muu ei tee enää koskaan mitään.
 
[QUOTE="Kkkk";22037538]
Jos teet aina kaiken, kukaan muu ei tee enää koskaan mitään.[/QUOTE]
Ja jos vaan näytät, että tunteitasi on loukattu, mutta et kerro, mikä on vikana, kukaan ei edes ymmärrä, missä on vika...
 
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Luulen että kämppä oli siisti mutta ap vittumaiseen tapaansa otti pultit jostain pölypallosta jota kukaan muu ei näe.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ;22037552:
Luulen että kämppä oli siisti mutta ap vittumaiseen tapaansa otti pultit jostain pölypallosta jota kukaan muu ei näe.
Olipa vi***mainen nimimerkki kun ei näe tekstiä.

Ap:lle voisin vastata että elämä on, jostakin vähäpätöisestä vedin herneet taas eilen nenään, kun unohdin tuon että toista ei oikein pysty muuttamaan on muutettava omaa käyttäytymistä tai ajattelutapaa, toinen muuttuu sitten perässä jos on muuttuakseen.
 
aloittaja
En sanonut etteikö tuo mies tee kotitöitä noin yleensä! Tekeehän se meille myös. Nyt vaan harmitti se Kun tulin kotiin töitä tekemästä, pää kolmantena jalkana niin vastaanotto oli tuollanen:/ Vaik tiesi et olen väsyny ja mun työpvä- loppuu tasan vasta sitten kun olen saanu lapset nukkumaan. Sihen asti saan painaa täysillä.
 
Emun työpvä- loppuu tasan vasta sitten kun olen saanu lapset nukkumaan. Sihen asti saan painaa täysillä.
Tämä on asennekysymys, jos tuntee olevansa töissä aina, kun lapset on hereillä!
Kyllä meillä on lapset osannu aina leikkiä itsenäisesti/keskenään niin, että mä olen voinu tarvittaessa nukkua jos mulla ei ole sattunu olemaan tarvetta esittää marttyyriä. Toisinsanoen, ne on pärjäny keskenään vaikka kun olen koneella, mutta ehdottomasti ei, jos mun olis pitäny nukkua, koska silloin ei olis voinu kiillottaa sädekehää "miks mun aina täytyy kaikki eikä kukaan muu koskaan mitään...":ashamed::rolleyes::saint:
 
Taas tyypillinen esimerkki asioiden priorisoimisesta naisen silmin. Ei voi otta tirsoja tai tehdä mitään muutakaan kun ensin pitää siivota. Ei se paska häviä mhinkään vaikka vähän aikaa huilaakin!
 
aloittaja
Tämä on asennekysymys, jos tuntee olevansa töissä aina, kun lapset on hereillä!
Kyllä meillä on lapset osannu aina leikkiä itsenäisesti/keskenään niin, että mä olen voinu tarvittaessa nukkua jos mulla ei ole sattunu olemaan tarvetta esittää marttyyriä. Toisinsanoen, ne on pärjäny keskenään vaikka kun olen koneella, mutta ehdottomasti ei, jos mun olis pitäny nukkua, koska silloin ei olis voinu kiillottaa sädekehää "miks mun aina täytyy kaikki eikä kukaan muu koskaan mitään...":ashamed::rolleyes::saint:
No mä En voi vaan täällä kotona tirsailla kun siltä tuntuu!! kuopus on 1v. ja vanhimmalle adhd joten EN todellakaan voi jättää noita vanhempia edes keskenään pidemmäksi aikaa. Mut kiva et teillä kaikilla lapset sellasia et voi, ja et saatte levätä kun siltä tuntuu....
 

Yhteistyössä