Olipa kiva taas kuulla kunniansa :-(

• Viestiketjun aloittaja paskamutsi
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa-:
Alkuperäinen kirjoittaja joopa joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äitini itse pyytää lapset yökylään.
nyt muuten valehtelet. ehkä on pyytänyt joskus, mutta ei tasan tarkkaan ole joka toisena perjantaina hakemassa lapsia luokseen viikonloppuvanhemman tavoin.
:eek: mistä sen tiiät???? Mulla ainaki kaverin vanhemmat pyytää lapsenlastaan koko ajan yökylään ja äiti joutuu jo välillä toppuuttelemaan ettei aina voi olla.
mun lasta kans pyydetään joka viikonloppu yökylään, ihan kahdeks yöks.

J
nyt muuten valehtelet. ehkä on pyytänyt joskus, mutta ei tasan tarkkaan ole joka toisena perjantaina hakemassa lapsia luokseen viikonloppuvanhemman tavoin.
En ole ap, mutta on vastattava, että sellaisia mummoja on, jotka haluaa lapset usein yökylään. Anoppi on pettynyt, kun ei ole saanut yökylään meidän 1v4kk ikäistä vielä kertaakaan. Miehen veljen lapset ovat olleet jo vuosikausia joka ikinen viikonloppu vähintään yhden yön mummolla. Nyt kun ovat jo isompia ja haluavat ennemmin viettää aikaa kavereiden kanssa, mummo on aivan hukassa. Hän oletti, että meidän lapsi tulee sitten tilalle yökyläilijäksi. Raskausaikana jo rupesin häntä varottelemaan, että niin ei tule käymään.

Mutta ihana on tietää, että hoitopaikka on AINA varma, mikäli johonkin haluaisi. Ne harvat kerrat, kun ollaan jossain kaksin käyty niin, että lapsi on ollut mummolla muutaman tunnin, mummo kiittelee meitä siitä, että sai olla lapsen kanssa! Moneen kertaan vielä tekstareilla peräänkin. Saa kuulemma elämäänsä virtaa ja iloa.

siis ihanko tosissaan jengi luulee ettei valtaosa isovanhemmista ihan itse pyydä niitä lapsia kylään :eek:
mun äiti ottaa kerran kk kaikki lapset 4kpl (mun ja siskon) ja ihan koko viikonlopuksi.. ihan omasta tahdostaan.. lisäksi ottaa noita lapsia yksinään sinne.. iha omasta athdostaan.. sillä saattaa olla eka siskon tyttö 4pvä siellä ja sitten sinen menee kaikki.. ihan vain siksi että se haluaa lapset sinne ja lapset haluavat sinne... mä en voi tajuta miten jotkut voi tulla väittämään tollasta...

Minun,jo edesmennyt äitini,haki poikani JOKA IKINEN PÄIVÄ,piti monta kertaa viikossa yötä,kysymättä MINULTA.Enkä pannut pahakseni ollenkaan.Ihan riittävästi olen lapsieni kanssa saanut siitä huolimatta olla.Ap: jos sun lapsilla kerran on isovanhemmat/vanhempi,älä kiellä heiltä heidän yhteistä aikaansa.Se on kultaakin kalliimpi asia että näin on.Tee sinä vapaa-ajallasi mitä haluat,nauti.Tilivelvollinen et ole kenellekään :)

Ja itse mummuna,pidän pikku-ukkoa 3kk,silloin tällöin yön yli.Nautin suunnattomasti meidän yhteisestä ajasta.Jos ei pikku maahinen käy mummulla päivittäin,mummulla on oikeus,ei velvollisuus,käydä katsomassa poikaa kotona.Pääsee vielä salaa kasvamaan...JOKAISESTA yhdessä vietetystä hetkestä nautin suunnattomasti <3

Miksi se on niin julmetun paheksuttavaa se harrastaminen, jos se tapahtuu öiseen aikaan, ja vielä baarissa??

Jos nuorinkaan ei kerran mikään ihan vauva ole, ja lapsethan pääasiassa nukkuu sen ajan, miten se on niiltä pois?

Voi hyvää päivää, mä saattaisin ihan vähän avautua siskolle takaisin tuossa vaiheessa...

Mä harrastan ihan vähintään 1,5 tuntia joka jumalan päivä. Maanantaista sunnuntaihin. Usein menee enemmänkin.
Ja mikä pahinta, useimmiten joudun pakottamaan ainakin osan lapsista mukaan ainakin osan aikaa.
Nyt voitte kivittää. Vaikkakaan tietenkään ei ole tarvetta, koska harrastan aamulla, päivällä ja illalla, eikä pilttiparat joudu traumoja aiheuttavaan, kamalan hirvittävään yökylään. Huoh.

genre
Mä oon ainakin mummin luona ollut melkein joka viikonloppu ja arkenakin, ja aina on mummi ottanut avosylin vastaan, ja monena viikonloppuna on ollu mun sisko ja veli ja kaks serkkuakin siellä...!!!!

-
Luulisin kirjoittamasi perusteella, että kyse on ihan sisarkateudesta/ yleensäkin sisarten välisistä suhteista. Mullakin on lapseton sisko ja mitä kummallisimmista asioista lapsiin liittyen hän aina silloin tällöin huomauttelee ja ottaa jopa yhteen äitimme kanssa minun lapsiin liittyvistä asioista. Aluksi pahoitin mieleni sanomisista, mutta vuosien saatossa olen oppinut ymmärtämään siskon "purkauksia". Anna vain mummin hoitaa pientä niin kauan kuin hän haluaa ja nauti säännöllisestä tuulettumisesta.

baabaa
Alkuperäinen kirjoittaja ei sympatiaa:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Haa, pointti on siis taas siinä pahassa paikassa "baari" :). Ei tuo minusta pahalta kuulosta, JOS se on mummille ok. Lasten kanssa kuitenkin vietät aikaa 6,5 vuorokautta viikossa, joten jos puol vrk oletkin muualla, niin ei pitäis olla paha. Tarkista nyt vielä mummilta, että oikeasti homma sopii hänellekin.
tyhmä.
pointti on siinä, että mummilla, joka on jo kasvattanut omat lapsensa aikuisiksi, onkin nyt taas pieniä lapsia. joka toinen vkl yökylävahtina on kuule paljon! mä en itse todellakaan tykkäis siitä, että ei ois omaa elämää juuri ollenkaan, kun joka toinen vkl pitäis varautua olemaan taas lapsenvahtina. ei se pikkulapsiaika ole helppoa ja ihanaa muillekaan, jos ei kerran ap:llekaan. mutta ap on lastensa äiti ja siinä vaiheessa pitäis kyllä kantaa vastuu MYÖS VIIKONLOPPUISIN ja etenkin ÖISIN.
Itse taidat olla tyhmä. Minähän kirjoitin tuossa, että JOS asia on mummille ok, niin mikäs siinä sitten. Kuten tästä ketjustakin olet saanut lukea, todella moni mummi ihan itse haluaa lapset luokseen. Niin että pitää jopa toppuutella, että jos nyt ei joka viikonloppu kuitenkaan. Kyllä äiti sitä vastuuta ehtii kantaa ihan reilusti muutenkin...

Yhteistyössä