Olinkos kamala? :D hihii

Työnsin aamulla korvatulpat korviin puoli seitsemän maissa, kun lapset ja lemmikit alkoivat heräillä ja käänsin kylkeä. Mies "joutui" nousemaan :D Yleensä minä aina nousen aamulla viikonloppuisinkin hyssyttelemään lapsia, että mies saisi työviikon jälkeen nukkua.

Jaksoihan nuo kymmeneen saakka keskenään olla ja minä sain nukkua :)

Tosin mietin nyt että missähän vika, kun olen nyt pitkään nukuttuani kiukkuinen kuin ampiainen ja päätäkin särkee.. ehkä pitkään nukkuminen ei vaan ole mua/äitejä varten? :D
Voi kun mäki voisin tehdä noin :LOL: Tosin nukkuminen ei oo mua varten. 5-7h maksimissaan ja olen pirtee, sen yli ni notkun puolkoomassa koko päivän.
 
Onneksi lapset jo niin isoja ettei niiden takia tarvi nousta. Koirat kuitenkin minun vastuulla. Pyrin käyttään ne vapaapäivän edellä puoleltaöin vielä ulkona, jotta aamulla saa nukkua mahd. pitkään. Nuorempi koira herättää vinkunalla jossain vaiheessa sitten. Tänään vinkuin 8.20. Koirat pikapissalle ja takaisin nukkumaan :)
 
Fleur de la Cour
Miksi vedät äidit tähän aloitukseesi? Äidit kun eivät kaikki ole niitä, jotka herää lapsen herättyä, vaikka kotona olisivatkin. Itse olen nukkunut aina ohi lapseni heräämisen, mies herää helpommin kuin minä. Äideille sopii ihan yhtä hyvin nukkuminen aamulla pitkään kuin se aikaisin herääminen, jos joku sitä haluaa.
 
"vieras"
Meillä mies on viimepäivinä hoitanut vauvan aamulla ja herättänyt mut kun on lähtenyt töihin :) Vauvalle tuli hampaita ja sillä oli flunssa hiljattain, jonka takia jouduin pitkin yötä heräilemään ja lopulta aloin kärsiä unettomuudesta niin että sain vasta viiden jälkeen nukuttua kun odotin vain että milloin itku taas alkaa, vuorokausi meni aina tunnin-parin unilla, mies onneksi huomasi että olen ihan loppu ja on nyt pyytämättä antanut mun nukkua univelkoja pois ja auttanut paljon kotitöissä. Pikkuhiljaa alkaa taas elämä näyttää vähän valoisammalta enkä tunne itseäni ihan zombieksi :D
 
Miksi vedät äidit tähän aloitukseesi? Äidit kun eivät kaikki ole niitä, jotka herää lapsen herättyä, vaikka kotona olisivatkin. Itse olen nukkunut aina ohi lapseni heräämisen, mies herää helpommin kuin minä. Äideille sopii ihan yhtä hyvin nukkuminen aamulla pitkään kuin se aikaisin herääminen, jos joku sitä haluaa.
kaikilla se ei vaan automaattisesti ole niin..kuten tältäkin palstalta on saanut monet kerrat lukea..äidit tekee kaiken lasten kanssa,siivoaa yksin kodin jne..ja ihan vaan sen takia,että antavat miestensä nukkua,miesten hommaa ei oo siivous jne..ja toiset kai luulee olevansa niitä yli-ihmisiä äiteinä,ettei iseistä ole muuhun kuin työssä käymiseen..
 
[QUOTE="vieras";24604463]Meillä mies on viimepäivinä hoitanut vauvan aamulla ja herättänyt mut kun on lähtenyt töihin :) Vauvalle tuli hampaita ja sillä oli flunssa hiljattain, jonka takia jouduin pitkin yötä heräilemään ja lopulta aloin kärsiä unettomuudesta niin että sain vasta viiden jälkeen nukuttua kun odotin vain että milloin itku taas alkaa, vuorokausi meni aina tunnin-parin unilla, mies onneksi huomasi että olen ihan loppu ja on nyt pyytämättä antanut mun nukkua univelkoja pois ja auttanut paljon kotitöissä. Pikkuhiljaa alkaa taas elämä näyttää vähän valoisammalta enkä tunne itseäni ihan zombieksi :D[/QUOTE]

Voi, miten ihanasti ajateltu mieheltäsi:) Hyvä, että olet saanut univelkoja pois, osaa sitten vauva-ajastakin nauttia ihan eri tavalla kun saattaa jopa muistaa, mitä tapahtui minuutti sitten ;)
 
Miksi vedät äidit tähän aloitukseesi? Äidit kun eivät kaikki ole niitä, jotka herää lapsen herättyä, vaikka kotona olisivatkin. Itse olen nukkunut aina ohi lapseni heräämisen, mies herää helpommin kuin minä. Äideille sopii ihan yhtä hyvin nukkuminen aamulla pitkään kuin se aikaisin herääminen, jos joku sitä haluaa.
En osaa sanoa. Ehkä samasta syystä, kuin sinä päätit kääntää viestini negatiiviseen muotoon :) Kyse lienee luonne-eroista. Kaikki olemme erilaisia, hyväksyttäköön tämä tosiasiana :) Aurinkoa päivääsi!
 
"torsti"
Tein saman tempun! Vauva tekee hampaita ja valvoi klo 2 asti ja senkin jälkeen itkeskeli ja pyöri paljon. Mies meni lastenhuoneeseen nukkumaan yöllä ja kipaisi kiltisti hakemaan vauvan, kun hän heräili. :) Ei ole kyllä yhtään pirteämpi olo, vaikka sain pari h kunnon unta.
 
Meillä on viikonloppuaamut miehen ja tirpan yhteistä aikaa, heräävät yhdessä ja touhuuvat aamutoimet yhdessä. Mä saan nukkua pidempään ja herätä sitten noiden kahden ja kissojen aikaansaamaan kakofoniaan/nauruun.

Kiva että ap sai kans nukkua pidempään.
 
  • Tykkää
Reactions: kittyb
----
Jaa-a. Huvittaa kun naiset itse ottavat marttyyriasenteen ja syyllistyvät esim. nukkumisesta myöhään ja siitä että mies ihan _joutuu_ hoitamaan omia lapsiaan. Jos jonkun mies on osallisuva perheenjäsen siinä missä äitikin, tätä ihmetellään ja hyvä ettei mitalia jaeta.

Tällä asenteella tehdään hallaa koko naissukupolvelle, nykyisille että tuleville.
 
Meillä mies herää viikonloppuisin lasten kanssa. Tänään lapset tuli herättelee 10.30 minua ja isi nous jo klo 6.

Meillä mies on arkipäivät toisessa kaupungissa ja on vain viikonloppusin kotona. Nuorempi heräilee tunnin välein koko yön ja aamulla 5-6 aikaan. Mies nauttii kokonaisista öistä arkipäivät ja minä nautin niistä molempina viikonloppu öinä.
 
Meillä minä otan päävastuun lapsistani ja mies taas ottaa päävastuun remontoinnista, töissä käymisestä ja nytkin on puusavotassa metsässä. Ei tämä minusta mitenkään tavatonta ole enkä ole missään vaiheessa väittänyt, että naisen tulisi aina olla se, joka hoitaa kotihommat :) Kukin taaplaa tyylillään. Voisin tähän lisätä, että kyseessä ovat MINUN lapseni joiden isä asuu jossain ihan muualla, mutta en ehkä uskalla, kun saas nähdä minkälainen skandaali siitäkin nousisi ;)
 

Yhteistyössä