olinkohan mä turhan tyly (puhelinmyyjälle)

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mutta siis kahen päivän aikana on 4 kertaa soittanut ja tarjonnut hesaria.. kolme kertaa sanoin ettei ole kiinnostusta koska meiltä on helsinkiin aikas pitkä matka ja että ihan paikallislehdet piisaa meille. tänä aamuna tossa ysiltä soi taas puhelin ja tekoilonen (?) naisääni esitteli itsensä ja mainitsi sana helsingin sanomat.. mä sanoin aika ilkeeseen sävyyn että V*ITTU MEILLE EI TILATA HELSINGIN SANOMIA... ja mulla on esto että lehtimyyjät ei vois soittaa, kuin ne silti voi... kerpele

hy
Joo, mullekki soitellaan usein noista. Mulla mies on niin tyly noille, ettei mitään tolkkua. HÄnellä on oma firma ja jatkuvasti tulee kaiken maailman kerjuita ja yritetään myydä sit äsun tätä. Ite en ihan niin tyly kehtaa olla.

Ite aion tästä lähtien sanoa suoraan, että "mitään en tilaa". Jos sen sanoo silleen tavallisella nätillä äänellä, niin ne puhuu sen litanian läpi anyway. Ja mulla on ainaki parempaa tekemistä ja aina vielä soittavat huonoon aikaan. Olisi mukava olla kiva, koska työtään tekevät, mutta ei kiinnosta se litania ku en kuitenkaan tilaa mitään.

Olit. Tuskin kasvotusten ilkeisit sanoa noin kellekään, joka tekee töitä. Esimerkiks jos torilla myyjä huutas, että "rouvalle mansikoita" niin tokkopa sanosit, et "vittu meille mitään mansikoita osteta".

Kaikki lehtimyyjät ei soita samasta toimistosta ja ne ei voi tietää, kelle on jo soitettu. Samasta paikasta soitettaessa kahta kertaa ei samalle soiteta, joten myyjä ei voinut tietää. Ilkeä ja turhan röyhkeä olit. Ja ihminen se myyjäkin on, joka tekee rahojensa eteen töitä. Vois häntäkin kunnioittaa.

alalla ollut
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Olit. Tuskin kasvotusten ilkeisit sanoa noin kellekään, joka tekee töitä. Esimerkiks jos torilla myyjä huutas, että "rouvalle mansikoita" niin tokkopa sanosit, et "vittu meille mitään mansikoita osteta".

Kaikki lehtimyyjät ei soita samasta toimistosta ja ne ei voi tietää, kelle on jo soitettu. Samasta paikasta soitettaessa kahta kertaa ei samalle soiteta, joten myyjä ei voinut tietää. Ilkeä ja turhan röyhkeä olit. Ja ihminen se myyjäkin on, joka tekee rahojensa eteen töitä. Vois häntäkin kunnioittaa.
peesi

minä
puhelinmyyjä saa vastaansa sellaista kielenkäyttöä ja ehdotuksia - että toi oli pienimmästä päästä, siinä hommassa oleville ei voi kuin nostaa hattua, mä en jaksaisi paskaa ottaa niskaan joka päivä.. Toisaalta palkka on kyllä hyvä :)

Mulle on parikin kertaa soiteltu samasta lehdestä peräkkäin ja oon tiedustellu ihan ystävällisesti että onko niillä tuplalistat tai jotain päällekäisyyttä, ovat sitten kiitoksena lähettäneet kuukauden ilmaiseksi sitä kampanja lehteä =)

m
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
puhelinmyyjä saa vastaansa sellaista kielenkäyttöä ja ehdotuksia - että toi oli pienimmästä päästä, siinä hommassa oleville ei voi kuin nostaa hattua, mä en jaksaisi paskaa ottaa niskaan joka päivä.. Toisaalta palkka on kyllä hyvä :)

Mulle on parikin kertaa soiteltu samasta lehdestä peräkkäin ja oon tiedustellu ihan ystävällisesti että onko niillä tuplalistat tai jotain päällekäisyyttä, ovat sitten kiitoksena lähettäneet kuukauden ilmaiseksi sitä kampanja lehteä =)
Mä olen myös sanonut vaan ihan ystävällisesti, että kiitos en tilaa, ja jos sen jälkeen vielä yrittävät jotain niin sanon vaan että kiitos ei.

Ja jos tulee päälekkäisyyksiä, niin sanon että voitteko nyt jo laittaa sinne listaan, että minä en halua tilata, eikä minulla kannata soitella.

Estoa mä en saa tehtyä, koska mä kuitenkin tilaan muutamaa lehteä itse.

Mulle yks täti kerran soitti ja kauppas vauvalehteä, en tilannut. Meni tunti, ja sama numero soitti uudestaan, sama täti (ainakin kuulosti ihan samalta) tarjos vauvalehteä. En tilannut vielä sillonkaan.
Mutta sanoin kyllä, että "älä soita enää kolmatta kertaa, en aio tilata yhtään mitään" ja löin luurin kiinni.

.
Et ollut. Mulla on esto päällä ja siitä huolimatta mulle soitellaan. Sanon joka kerta, että ei kiitos ja lyön luurin korvaan. Osaan mä itse tilaukseni tehdä jos sille päälle tulen. Ei todellakaan ole aikaa kovin montaa kertaa päivässä niiden lurituksia kuunnella.

Sanokaa ihan ystävällisesti vain, että " Anteeksi, mutta olen tehnyt eston sitä varten, ettei mulle soitettaisi kaupittelevasti. Olisitko ystävällinen ja laittaisit merkinnän lappuihisi, ettei teidän firma enää rikkoisi tuota estoa."

Ja tadaa, pääsette paljon helpommalla kuin kamalasti kiroillen ja haukkuen.

Mä en kyllä osaa olla epäkohtelias edes puhelinmyyjille. Sanon ystävällisesti, että en nyt ole kiinnostunut ja sen jälkeen kyllä ovat jättäneet rauhaan. Nykyään kyllä mulle ei puhelinmyyjät soittele, koska nykyistä numeroani ei mistään saa. Vai voiko ne vaan keksiä jonkun numeron ja soittaa siihen?

joku
Muistan ikuisesti kun mulle soitti nuoren miehen kuuloinen lehtimyyjälle. Mulla oli vanhemmat kuolleet edellisenä vuonna. Ensin kyseli mun isää puhelimeen... sitten kun sanoi, että on kuollut. Kysyi mun äitiä puhelimeen... sanoin, ettei sekään onnistu. Kehtasi vielä kysyä multa, että entäs minä sitten?? Ostaisinko lehteä?

Raukka taisi soitella ensimmäisiä puheluita lehtimyyjänä, kun muutenkin kuulosti alkujaankin hermostuneelta. Viimeisen kysymyksen jälkeen en meinannut tietää, miten saisin sanottua kauniisti, että ei kuule kiinnosta...

Mari -76
No aika tyly olit, myyjä tekee kuitenkin vain työtään, eikä varmaan erityisen mielellään - ei kukaan halua olla puhelinmyyjä!

Mutta tuskin kävi ensimmäistä kertaa.

Itse sanon ystävällisesti että en tilaa nyt hyvää päivänjatkoa hei hei, ja luuri kiinni. Siihen menee muutama sekunti eikä tarvitse turhaan tuhlata energiaa suuttumiseen, eikä myyjällekään jää paha mieli.

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja alalla ollut:

peesi
niinpä. mitäpä tuohon lisäämään. nimim. ex-puhelinmyyjä

vieras
Mun mielestä ihmisen sivistyneisyys mitataan sillä, kuinka hän kohtelee vieraita ihmisiä. Eli kyllä olit turhan tyly ja käyttäydyit asiattomasti. Mietipä itse, että työasioissa tai ihan missä tahansa muussa puhelinkeskustelussa saisit samanlaista kohtelua osaksesi, miltä mahtaisi tuntua? Olisiko kiva jatkaa töitä? Millä mielin lähtisit soittamaan seuraavaa puhelua?

Meille soittaa usein puhelinmyyjät ja vaikka mitkä markkinointihaastatteluihmiset. Ilmoitan aina, jo heti mahdollisimman alkuun, etten ole nyt kiinnostunut tilaamaan. Kerron vielä, että en koskaan puhelimitse tilaa tai osta mitään, vaan hoidan asiat muuta kautta. Kukaan myyjä ei ole koskaan jäänyt vänkäämään, vaan lopettavat puhelun pian. Asia pitää vaan sanoa selvästi, tiukasti, mutta kuitenkin asiallisesti. Asialliseen käytökseen kuuluu myös lopettaa puhelu kohteliaasti, vastata hyvän päivän toivotuksiin jne.

Mä en ole niin kiireinen ja "tärkeä" henkilö, etteikö mulla olisi sen minuutin verran aikaa soittajalle, olipa asia mikä hyvänsä.

Yhteistyössä