olinkohan mä turhan tyly (puhelinmyyjälle)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole niin kiireinen ja "tärkeä" henkilö, etteikö mulla olisi sen minuutin verran aikaa soittajalle, olipa asia mikä hyvänsä.
En mäkään, mutta vaikka kuinka yrität sanoa, et nyt on huono hetki, tai että et tilaa, ni ne vaan jatkaa.
Se puhelu pitää lopettaa itse. Monella puhelinmyyjällä on sellainen ukaasi, ettei myyjä saa koskaan itse lopettaa puhelua. Siksi myyjälle kannattaa sanoa yhteen hengenvetoon että anteeksi nyt ei sovi, ja sulkea puhelin.

Just mietin, että olipa asiallinen puhelinmyyjä, joka soitteli mulle Hesarista jokin aika sitten. Meni suoraan asiaan ilman mitään alkujorinoita siitä, kuinka onnekas minä nyt olenkaan ollut, kun tällainen lahja minulle suodaan. Ja kun sanoin, että syystä me se Hesari lopetettiin, niin sanoi heti, että asia selvä, kiitos ja kuulemiin. Tuollaiselta lehtimyyjältä voisi jotain tilatakin, ironista kyllä.

Sitä vastoin jotain Apua kun soittavat ja tarjoavat, niin aina pitää kehua, kuinka hyvän lahjan minä nyt saisinkaan, eikä millään uskota, kun lopetan sen puheen alkuunsa. Kun niissä lahjoissa on aina se, että niistä joutuu kuitenkin jotain maksamaan ;)

Mä en ole niin kiireinen ja "tärkeä" henkilö, etteikö mulla olisi sen minuutin verran aikaa soittajalle, olipa asia mikä hyvänsä.

En mäkään, mutta vaikka kuinka yrität sanoa, et nyt on huono hetki, tai että et tilaa, ni ne vaan jatkaa.

No et ole sanonut asiaa riittävän napakasti. Aina voi lisätä, että nyt on todella huono hetki ja joudut valitettavasti lopettamaan puhelun. Siihen myyntilitanian väliin voi aina sanoa vaikkapa "Anteeksi kun keskeytän, mutta en halua tällä kertaa tilata mitään. En myöskään halua tuhlata sinun aikaasi turhaan." Tai mitä vaan vastaavaa. Mitä pidemmälle kuuntelet sitä myyntipuhetta, sitä vaikeampi on päättää puhelu nopeasti ja kohteliaasti.

Ja jos myyjäkin on niin epäkohtelias, että jatkaa kaikista kohteliaista yrityksistäsi huolimatta, mielestäni parempi vaihtoehto on vaikka sitten sulkea puhelin kuin alkaa kiroamaan ja haukkumaan. Siinä ei nolaa muuta kuin itsensä.

Täytyypä kertoa vinkki, jonka olen joltain sukulaiselta joskus kuullut. Hänelle jos joku lehtimyyjä soittaa, niin hän pyytää odottamaan hetken (puhelin laturissa tms.) ja alkaa imuroida. Muutaman hetken päästä käy katsomassa, vieläkö siellä roikutaan toisessa päässä. Jos roikutaan, hän sanoo, että hetki vielä ja jatkaa imuroimista. Yleensä kuulemma luovuttavat jonkun ajan kuluttua.

En ole itse testannut, en kehtaa... Mutta siis toimii ilmeisesti.

Täytyypä kertoa vinkki, jonka olen joltain sukulaiselta joskus kuullut. Hänelle jos joku lehtimyyjä soittaa, niin hän pyytää odottamaan hetken (puhelin laturissa tms.) ja alkaa imuroida. Muutaman hetken päästä käy katsomassa, vieläkö siellä roikutaan toisessa päässä. Jos roikutaan, hän sanoo, että hetki vielä ja jatkaa imuroimista. Yleensä kuulemma luovuttavat jonkun ajan kuluttua.

Juu, vois laittaa soittajalle vaikka radiosta jotain kivaa odotusmusiikkia kans. Hih hii!

Mun mielestä ihmisen sivistyneisyys mitataan sillä, kuinka hän kohtelee vieraita ihmisiä.

Minusta ihmisen sivistyneisyys mitataan myös sillä, kuinka alhaista ammattia suostuu tekemään. Puhelinmyyjät ovat aika lähellä sitä alinta kastia. KAIKKI saavat tilattua lehtensä muutenkin kuin puhelimen kautta, puhelinmyyjillä ei ole yhtään mitään virkaa - häiritsevät vain ihmisten kotirauhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mun mielestä ihmisen sivistyneisyys mitataan sillä, kuinka hän kohtelee vieraita ihmisiä.

Minusta ihmisen sivistyneisyys mitataan myös sillä, kuinka alhaista ammattia suostuu tekemään. Puhelinmyyjät ovat aika lähellä sitä alinta kastia. KAIKKI saavat tilattua lehtensä muutenkin kuin puhelimen kautta, puhelinmyyjillä ei ole yhtään mitään virkaa - häiritsevät vain ihmisten kotirauhaa.

Kuule, aina ei ole varaa valita mitä työtä tekee. Noista puhelinmyyntiä tekevistä suuri joukko on varmasti esim. opiskelijoita. Olisiko mielestäsi parempi olla työttömänä ja elellä yhteiskunnan tuilla? Arvostan erityisesti niitä ihmisisä, jotka rohkeasti ottavat vastaan työtä kuin työtä, vaikka kuinka tekemänsä työ olisi aliarvostettua ja mollattua.

Lisäänpä vielä, että eiköhän aika moni kuitenkin tee lehtitilauksensa juuri puhelimitse.

Kuule, aina ei ole varaa valita mitä työtä tekee. Noista puhelinmyyntiä tekevistä suuri joukko on varmasti esim. opiskelijoita. Olisiko mielestäsi parempi olla työttömänä ja elellä yhteiskunnan tuilla? Arvostan erityisesti niitä ihmisisä, jotka rohkeasti ottavat vastaan työtä kuin työtä, vaikka kuinka tekemänsä työ olisi aliarvostettua ja mollattua.

Lisäänpä vielä, että eiköhän aika moni kuitenkin tee lehtitilauksensa juuri puhelimitse.

Minusta myös opiskelijoilla pitäisi olla enemmän selkärankaa kuin yhtyä häiritsemään ihmisiä. Toisia ihmisiä pitää arvostaa enemmän. Kyllä muutakin työtä löytyy jos haluaa, mutta esim. siivoustyö ei kelpaa.

Minusta myös opiskelijoilla pitäisi olla enemmän selkärankaa kuin yhtyä häiritsemään ihmisiä. Toisia ihmisiä pitää arvostaa enemmän. Kyllä muutakin työtä löytyy jos haluaa, mutta esim. siivoustyö ei kelpaa.

Eli mielestäsi siis myös tv-lupatarkastajat, lappuliisat, lipuntarkastajat jne. tekevät myös turhaa turhaa työtä, kiusaavat ihmisiä ja ovat muutenkin selkärangattomia? Mielenkiintoista, näytätpä vähän arvostavan rehellisen työn tekijöitä. Oletko huomioinut, että kaikki eivät voi tehdä esim. mainitsemaasi siivoustyötä, koska heillä on jokin tuki-ja liikuntaelinten sairaus, puhdistusaineallergia tms.?

Ai,mä olen aina ystävällisesti ilmoittanut että ei kiitos heti alussa eikä ne sen jälkeen ole enää yrittäneet kaupustella.
Ehkä silläkin on merkitystä,että oon myös ollut aikoinaan puhelinmyyjä ja ymmärrän että työtähän nekin vain tekevät.

aika törkeetä tekstiä! vähiten sivistynyt olet ainakin sinä, sen nyt näkee. moni puhelinmyyjä tekee sellaista työtä että sillä helpotetaan monen elämää, saa asian hoidettua siinä puhelimen välityksellä

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Se puhelu pitää lopettaa itse. Monella puhelinmyyjällä on sellainen ukaasi, ettei myyjä saa koskaan itse lopettaa puhelua. Siksi myyjälle kannattaa sanoa yhteen hengenvetoon että anteeksi nyt ei sovi, ja sulkea puhelin.

Missäs firmassa noin toimitaan :o IKINÄ en ole moista väitettä kuullut :laugh:

niinku itsekkin sanoit että toisia ihmisiä pitää arvostaa enemmän!

Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Olit. Tuskin kasvotusten ilkeisit sanoa noin kellekään, joka tekee töitä. Esimerkiks jos torilla myyjä huutas, että "rouvalle mansikoita" niin tokkopa sanosit, et "vittu meille mitään mansikoita osteta".

Kaikki lehtimyyjät ei soita samasta toimistosta ja ne ei voi tietää, kelle on jo soitettu. Samasta paikasta soitettaessa kahta kertaa ei samalle soiteta, joten myyjä ei voinut tietää. Ilkeä ja turhan röyhkeä olit. Ja ihminen se myyjäkin on, joka tekee rahojensa eteen töitä. Vois häntäkin kunnioittaa.
Ihan kun mun näppikseltä,tätä on hyvä peesata.

sitäkään en ymmärrä että miten ihmisillä ei oikeesti oo sitä minuuttia aikaa kuunnella asiaa loppuun tai sitä että miksi niiden pitää sanoa/käyttäytyä todella törkeesti myyjiä kohtaan!

Yhdelle vonkaajalle sanoin suoraan, mutta asiallisesti EI ja perustelut. Hän jatkoi vänkäämistä, jolloin hiillyin ja sanoin, että nyt hän jo häiritsee, työaikanani. Alkoi sitten valittaa, että "tulisit itse tänne puhelinmyyntiin". Se oli kyllä huippupässi. Tietty sanoin, että kukin valitsee työnäs ihan itse ja mua ei kiinnosta puhelinmyyjän työ.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

Ai,mä olen aina ystävällisesti ilmoittanut että ei kiitos heti alussa eikä ne sen jälkeen ole enää yrittäneet kaupustella.
Ehkä silläkin on merkitystä,että oon myös ollut aikoinaan puhelinmyyjä ja ymmärrän että työtähän nekin vain tekevät.

No niin mäkin yleensä, mut joku aika sit soitti joku Samuli Oulusta ja se oli kyl kaikkea muuta ku ystävällinen. Jopa kirosi mulle puhelimessa.

Eli mielestäsi siis myös tv-lupatarkastajat, lappuliisat, lipuntarkastajat jne. tekevät myös turhaa turhaa työtä, kiusaavat ihmisiä ja ovat muutenkin selkärangattomia? Mielenkiintoista, näytätpä vähän arvostavan rehellisen työn tekijöitä. Oletko huomioinut, että kaikki eivät voi tehdä esim. mainitsemaasi siivoustyötä, koska heillä on jokin tuki-ja liikuntaelinten sairaus, puhdistusaineallergia tms.?

Mainitsemasi työt eivät ole turhia, koska he pitävät järjestystä yllä tässä yhteiskunnassa, huolehtivat että kaikki maksavat käyttämistään palveluista (joita ovat itse tietoisesti halunneet käyttää). Puhelinmyyjien ainoa tarkoitus on myydä jotain tuotetta ja tuottaa voittoa työnantajalleen, siitä ei ole mitään hyötyä tälle yhteiskunnalle.

[quote="Essi

aika törkeetä tekstiä! vähiten sivistynyt olet ainakin sinä, sen nyt näkee. moni puhelinmyyjä tekee sellaista työtä että sillä helpotetaan monen elämää, saa asian hoidettua siinä puhelimen välityksellä[/quote]

Jos jonkun tilauksen haluaa hoitaa puhelimen välityksellä, niin voi ottaa luurin käteen ja soittaa ko. firmaan. Numerotiedustelusta kyllä saa numeron, jos se ei muuten ole käsillä. Ei ketään tarvita soittelemaan umpimähkään ihmisille, josko joku mahdollisesti haluaisi sitä tuotetta jota he kaupittelevat.

Mä sanon aina näin heti, kun tulee tauko myyjän puheeseen:
"Ei kiitos, en tilaa mitään. Kiitos hei." Ja lyön luurin korvaan. Eivät yleensä ehdi sanoa vastaan, vaan tyytyvät tähän ja mutisevat kiitos kuulemiin. Siis nopea vastaus ja heti lopputervehdys.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Missäs firmassa noin toimitaan :o IKINÄ en ole moista väitettä kuullut :laugh:
No toivottavasti ei kovin monessa, mutta kaveri oli yhdessä firmassa noin kuukauden (juu, sai tarpeekseen) ja siellä vahdittiin selän takana että kukaan ei vahingossakaan anna liian helposti periksi soittajalle!

Mutta joka tapauksessa, jos ei halua puhua myyjän kanssa niin sen puhelun voi oikein hyvin lopettaa ihan itse, eikä tarvitse tai edes kannata odottaa että se myyjä sen lopettaa.

jos ja kun asia selviää et mitä kauppaavat vastaan kohteliaasti et ei kiitos nyt ei kiinnosta jos jatkaa vielä (niinkuin useimmat tekevät) toivotan puheen päälle hyvää päivänjatkoa ja pistän luurin kiinni B)

meiän äiti aina sanoo ettei niillä perkeleen lärpykkeillä syty edes saunanpesä ja lyö luurin kiinni :laugh:

Tuollainen on kyllä todella typerää toimintaa! Onko ihminen niin raukkamainen, ettei voi sanoa kauniisti että kiitos ei?????

Siinä menee koko ajan sen myyjän työaikaa hukkaan turhaan odottJamiseen!!!
Ja siellä kun se raha ei tuu itsekseen.
Joka puhelu lasketaan ja myydyistä ne rahat tulee.

Itselläkin on puoliso lehtimyyjänä ja ei ole helppo työ sekään.........

Mä olin ukon kanssa lähdössä maistraattiin vihittäväksi kun lehtikauppias soitti. Sanoin että ei kiitos, on vähän kiire, olen just menossa naimisiin. Kauppiashan riemastui että olis tämmönen ihana häälehti, tilaa tilaa. Sanoin että menen naimisiin tunnin päästä, kiirettä pukkaa. Kehtasi vielä kysyä että mites sitten joku vauva- tai perhelehti.. Oli pakko vain sanoa moi ja laittaa luuri kiinni.

Työkaverille soitti kerrassaan erikoinen lehtimyyjä pari viikkoa taaksepäin. Myyjä oli alottanu puhelun näin: Ei vi**u ****mitä sä oot menny tekemään? Ja hirvee kiroilu perään. Ei siis ollut esitelly itteään laisinkaan, et kuka on ja mistä soittaa ja mitä kaupittelee. Kironnut vain ku mahdoton. Siinä oli sanavalmis työkaverikin jääny sanattomaksi. No kas kummaa ei ollut tullut kauppoja, ja työkaveri teki valituksen moisesta.

Yhteistyössä