Olinko minä taas se persereikä????

kipinäinensääri

Aktiivinen jäsen
21.02.2008
15 468
1
36
Naapurin pihalla oli kyy.
Naapurin isäntä tappo sen, ja sen jälkeen sanoi lapsille että saa sitä silittää. Menin just paikalle kun lapset rivissä paijasi kuollutta kyykäärmettä :headwall: :headwall: :headwall:

musta toi ei ole ok, ja otin karseet kilarit siinä samassa :ashamed: :ashamed:

Olinko mä taas kohtuuton vai miten muut olisitte reagoineet?

Varmaan riippuisi mun reaktio siitä, minkä ikäisistä lapsista kyse. Jos pieniä, jotka ei tajua kyyn myrkyllisyyttä, olisin minäkin vetänyt kilarit. Mut jos isompia jotka tajuaa, ettei elävään kyyhyn ikikuuna päivänä kosketa, oisin ehkä jaksanut sietää....ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Tuli vaan mieleeni että tajuaako he sitä kun tuolla metsässä näkee käärmeen että aha, tota ei paijatakkaan. En ainakaan tuosta omasta 3vuotiaastani mene takuuseen

Joo jos on ihan pieniä niin ymmärrän hyvin, ei ne seuraavan kerran muista ettei siihen saa koskea. Mutta niinkun joku jo sanoi niin isomman antaisin koittaa miltä käärme tuntuu =)

No ei käärmeeseen kosketa, onhan se nyt selvä! Ei ainakaan pienemmät.

Hyvin minäkin olen kohta 38 vuotta selvinnyt, vaikka en ole koskaan kyyhyn paljain käsin koskenut. Vai onko täällä monikin tapettua käärmettä hipelöinyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Tuli vaan mieleeni että tajuaako he sitä kun tuolla metsässä näkee käärmeen että aha, tota ei paijatakkaan. En ainakaan tuosta omasta 3vuotiaastani mene takuuseen

Joo jos on ihan pieniä niin ymmärrän hyvin, ei ne seuraavan kerran muista ettei siihen saa koskea. Mutta niinkun joku jo sanoi niin isomman antaisin koittaa miltä käärme tuntuu =)

No tottahan isommat sais, mutta tollain önkkä :/ Me juteltiin asiasta aika kauan sen jälkeen, tyyliin niihin ei todellakaan kosketa, ja jos metsäs näkyy niin sitä ei jäädä katselemaan vaan heti pois ja kerrotaan aikuiselle ym ym.

Kuinkahan on, olisko niillä pesä tuos jossain? :/

Mä luulen kyllä, et jos mä olisin lapsena saanut kyytä "paijata", en nyt aikuisena olisi niin hysteerinen niiden kanssa. Nyt mua ei saa Erkkikään käärmeeseen näppejäni tunkemaan. Tosin en mäkään 2 vuotiaani ehkä antaisi vielä koskea.

Mutta tuliko mieleen se pointti että nyt kun saivat koskettaa kuollutta käärmettä, ei enää ole intoa koskettaa sitä elävää? Jospa pienten päässä kytee ajatus siitä, miltä tuollainen kummajainen tuntuu ja sitten sitä kosketaan vanhemmilta piilossa. Nyt kun se on tehty luvan kanssa kuolleen käärmeen kanssa, ei siihen ole enää hinkua.

Näin siis voisi olla joidenkin lasten kohdalla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta tuliko mieleen se pointti että nyt kun saivat koskettaa kuollutta käärmettä, ei enää ole intoa koskettaa sitä elävää? Jospa pienten päässä kytee ajatus siitä, miltä tuollainen kummajainen tuntuu ja sitten sitä kosketaan vanhemmilta piilossa. Nyt kun se on tehty luvan kanssa kuolleen käärmeen kanssa, ei siihen ole enää hinkua.

Näin siis voisi olla joidenkin lasten kohdalla

No..itseasiassa ei tullut?
Ja vaikka nyt mietin niin ei se siltikään ole mulle ok.

no, tottahan se on et jos on noin pieni, siis lapsi, mutta mun ex työkaverilla on monta käärmettä ja se toi ne töihin eli päiväkotiin ja lapset sai käydä niit kattoo ja koskee jos halusivat ja hän jokaiselle painotti että jos metsässä näette käärmeen niin sitä ei saa koskea, mutta luulenpa että ne lapset kaikki oli kyllä yli 3 v
mäkin koskin elämäni ekan kerran käärmettä ja tuli kuule sellanen olo, että kyllä mä voisin sellasen lemmikiksi ottaa, mutta asia tyssäs siihe, ku niille pitää antaa rottia tai hiiriä ruaksi ja siihen musta ei sitten olekaan, pitää odottaa että poika kasvaa tarpeeksi isoksi ja se uskaltaa sen ruokapuolen hoitaa

Alkuperäinen kirjoittaja kummallinen oon:
no, tottahan se on et jos on noin pieni, siis lapsi, mutta mun ex työkaverilla on monta käärmettä ja se toi ne töihin eli päiväkotiin ja lapset sai käydä niit kattoo ja koskee jos halusivat ja hän jokaiselle painotti että jos metsässä näette käärmeen niin sitä ei saa koskea, mutta luulenpa että ne lapset kaikki oli kyllä yli 3 v
mäkin koskin elämäni ekan kerran käärmettä ja tuli kuule sellanen olo, että kyllä mä voisin sellasen lemmikiksi ottaa, mutta asia tyssäs siihe, ku niille pitää antaa rottia tai hiiriä ruaksi ja siihen musta ei sitten olekaan, pitää odottaa että poika kasvaa tarpeeksi isoksi ja se uskaltaa sen ruokapuolen hoitaa

Musta joku lemmikkimato on eriasia kun kyy