olinko liian ankara

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokaluokkalaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tokaluokkalaisen äiti

Vieras
juttu lähtee siitä että lapsi ei ole 2vkoon suostunut näyttämään reissuvihkoa opettajalle.2viikkoa sitten poika nukkui puolituntia pommiin eikä suostunut menemään kouluun.kauhea huuto raivo itku pääs lapselta mutta ei mennyt.kerran aikasemmin kävi näin ja lapsi istuskeli vain pihalla luulin että oli lähtenyt.jouduin kädestä raahaamaan kouluun.
joka päivä olen kysynyt joko olet näyttänyt opelle sen vihon missä on syy miksi ei tullut sillon kerran kouluun. nyt eilen lupasi että hän näyttää sen vihon.mutta tulin kotiin ja olin käynyt kaupassa ja kun kuulin että ei ole näyttänyt niin viskasin namit ja uudet kirjat(mitä olin ostanut) kaappiin.sekä kielisin menemästä kerhoon joka olisi illlal.plus että mummola peruuntuu

Niin eli missään välissä et kysynyt että miksi ei halua näyttää vihkoa ja miksi ei halua kouluun? Ymmärsinkö oikein??

Jos ymmärsin, niin miski antaa rangaistus, vaikka et tiedä syytä käytökseen?

Ja rangaistuskin liian ankara, kirjat voit ottaa pois, mutta ennalta sovitut menemiset pitää pitää! Älytöntä ja kohtuutonta on kieltää mummolaan meno joka ilemisesti todella tärkeää lapselle!

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Soittaisit itse opettajalle?Joku syy siinä varmaan on kuitenkin ettei kouluun halua.Tai mene käymään koululla.

Selvittele asiaaa

poika tykkää mennä kouluun ja menee mielellään.mutta jos myöhästyy niin ei suostu menemään millään ja siitä alkaa kauhea show :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin eli missään välissä et kysynyt että miksi ei halua näyttää vihkoa ja miksi ei halua kouluun? Ymmärsinkö oikein??

Jos ymmärsin, niin miski antaa rangaistus, vaikka et tiedä syytä käytökseen?

Ja rangaistuskin liian ankara, kirjat voit ottaa pois, mutta ennalta sovitut menemiset pitää pitää! Älytöntä ja kohtuutonta on kieltää mummolaan meno joka ilemisesti todella tärkeää lapselle!

lukisit pidemmälle...

Mä tulkitsen ton, että lapsesi on ujo ja ei uskalla mennä kouluun kesken tunnin ja ei uskalla näyttää vihkoa opelle. Jos näin on, olit liian ankara. Lasta voi pikkuhiljaa reipastutta, ei hänen tarvitse heti toka luokalla olla. Esim. voit opettajalle sanoa, että reissarissa olisi viesti ja opettaja voisi pikkuisen lähentyä oppilasta, jolloin reissarin näyttäminen on helpompaa. Kun taasen lapsi on myöhässä, niin voit itse saattaa hänet tunnille. Seuraavan kerran ehkä uskaltaakin mennä jo yksin.

Jos kuitenkin olin väärässä niin unohda koko juttu.

No minä ainakin jättäisin koko asian sikseen. Siitä on varmasti vain pojalle kammo tullut kun asiasta jauhettu. Tuskin se opettaja nyt yhteen päivään selitystä kaipaa.. Annat herkut pojalle ja etkä peru menoja niin saattaa pian vapaaehtoisesti itsekin näyttää ensi viikolla vihkoa..

Minusta tuommonen hiillostaminen on kamalaa! :(

huh,mun pinna ei kestäis tollasta ollenkaan :ashamed: olisin jo niin raivona lapselle ja itselleni ja miettisin missä tein väärin...vaikka vika tuskin kasvatuksessa =) mulla pinna palaa nopeesti jos jokin asia venyy ja vanuu....

on sulla aika pakkaus kotona =) hyvä että luonnetta riittää ja itsepäisyyttä mutta nyt se kohdistuu väärään paikkaan,luinkin tosta yhdestä että voisko vika olla koulussa ja opettajan suhtautuminen lapseesi tai ns huonoihon uutisiin.
mun miehen poika tekee samaa kun mököttää ei saa mitään kontaktia,ja ongelma on usein hyvin pieni mutta lapselle iso ja paha.mutta niin samperin rasittavaa kun toinen ei puhu :/

kun poika suostuisi puhumaan mutta kun ei vastausta saa.pojan isä on varsin vaikea tapaus.:( välillä tulee mieleen että on kuin isänsä.tuo alkaa olemaan jo niin huolestuttavaa kun ei suostu puhumaan vaikka nätisti kysyy.ei saa vastausta.tuolit lentelee pojalla sekä tavarat huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kun poika suostuisi puhumaan mutta kun ei vastausta saa.pojan isä on varsin vaikea tapaus.:( välillä tulee mieleen että on kuin isänsä.tuo alkaa olemaan jo niin huolestuttavaa kun ei suostu puhumaan vaikka nätisti kysyy.ei saa vastausta.tuolit lentelee pojalla sekä tavarat huoneessa.

toi kamojen nakkelu kuulostaa meidän 8v likalta jolla oikeesti oli kamalat paineet ja sitä ahdisti ja pelotti sun muuta...
käytiin perheneuvolassa juttelee muutaman kerran ja toisen kerran jälkeen likka tokas"äiti,mä tajuun tän jutun juonen,mun paha olo purkaantuu kuin lankakerä ja kohta sitä ei enään ole"

vinkkinä annan että jos et sinä saa lasta puhumaan ja näät että oikeesti nyt ei ole kaikki ok,soita itselles aika sinne ja saat tietää mikä lapsellas on,lapset tykkää käydä siellä koska siellä pelataan ja leikitään ja samalla terapeutti tarkastelee ja kuulostelee.
Älä kerro pojalles mihin ootte menossa koska tasan tarkkaan lyö jarrut kiinni,meet ja viet niin huomaa että siellä on kivaa.

et ole huono äiti jos siellä käyt vaan rakastava ja huolehtiva äiti joka ei paina tunne elämää villasella =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

toi kamojen nakkelu kuulostaa meidän 8v likalta jolla oikeesti oli kamalat paineet ja sitä ahdisti ja pelotti sun muuta...
käytiin perheneuvolassa juttelee muutaman kerran ja toisen kerran jälkeen likka tokas"äiti,mä tajuun tän jutun juonen,mun paha olo purkaantuu kuin lankakerä ja kohta sitä ei enään ole"

vinkkinä annan että jos et sinä saa lasta puhumaan ja näät että oikeesti nyt ei ole kaikki ok,soita itselles aika sinne ja saat tietää mikä lapsellas on,lapset tykkää käydä siellä koska siellä pelataan ja leikitään ja samalla terapeutti tarkastelee ja kuulostelee.
Älä kerro pojalles mihin ootte menossa koska tasan tarkkaan lyö jarrut kiinni,meet ja viet niin huomaa että siellä on kivaa.

et ole huono äiti jos siellä käyt vaan rakastava ja huolehtiva äiti joka ei paina tunne elämää villasella =)

kiitos.minusta tuntuu että meidän täytyy käydä juttelemassa jonkun kanssa.ehkä tämä selviää sitten

Mut älä anna herkkuja/kirjoja takas! Oli ehkä ankaraa, mut rangastuksia ei peruta. Silloin niistä katoo kaikki teho. Lapsi oppii vaan, et äiti hetken raivoo, mut ei se mitään, voi tehä mitä vaan, ku ei o mitään pysyviä seurauksia. Mut jos anteeks pyytää, päästä mummolaan.

Yhteistyössä