Olinko kohtuuton? Suutuin miehen työmatkasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Merja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Merja"

Vieras
Miehellä on työmatka joka tuli lyhyellä varoitusajalla. Viikko Berliinissä. Maanantaina lähtö ja eilen oli saanut tietää.

Minusta ihan kohtuutonta työnantajalta, että ilmoitti vasta näin lyhyellä varoitusajalla. Kyseessä kuitenkin perheellinen mies. En jaksa viikkoa yksin lasten kanssa, joista nuorin pieni vauva. Sukulaiset asuu kaukana 600km ja ovat työelämässä vielä. Vedin siis herneen nenään.

Muutenkin nuo työmatkat on sellaisia, että päivässä on muutama tunti asiakas tapaamisia ja palavereja ja loppu päivä ns. vapaata. Syövät hyvin ja kiertelevät kaupungilla.

Mies suuttui. Sanoi, että ei voi työlleen mitään ja ne on tehtävä. Hänestä olen lapsellinen ja kateellinen tai jotain....:( on niin paha mieli kaikesta :( Mitä tässä pitäisi tehdä?

Olit kohtuuton. Eihän mies voi työlleen mitään ja varmasti olet tiennyt mihen tekevän reissutyötä ( tai niitä voi tulla )

Sinä voit vastaaavsti ottaa joskus omaa lomaa ja lähteä jonnekin viikoksi. Turhaa olla miehelle kateellinen hänen menoista. Varsinkin kun ne liittyy töihin.

• Tykkää
Reactions: Wolt ja moekoe
Jos matkustusvelvollisuus kuuluu työhön niin sitten se kuuluu. Aika löysältä kyllä kuulostaa firman matkustuspolitiikka. Mun mies kun reissaa, niin on ihan normityöpäivät ja usein vielä illalla edustamista. Omaa aikaa on lähinnä yö ja aamupala hotellilla. Mutta kun rakentaa keikat fiksusti, ei tarvitse käkkiä kohdemaassa ylimääräistä ellei halua. Mä usein kannustan miestä olemaan mahdollisuuksien mukaan päivän tai pari ylimääräistä sellaisessa paikassa, missä ei ole aiemmin käynyt. Joku Tukholma on vähän eri, sinne on keikat hit and run -tyyppisiä.

Arvasin, että täällä tulee vaan sontaa niskaan. Te kun kaikki olette niin osaavia, jaksavia ja suvaitsevaisia. Minusta tämä vaan oli kohtuutonta. Perheellinen kuitenkin kyseessä. Ei lapsiperheestä niin vain lähdetä reissailemaan viikoksi. Saa tässä suunnitella koko ensi viikon uusiksi. Eskarilaisen kuskaamiset jne.

Mutta hyvä jos teillä kaikki onnistuu!

Tiedät itsekkin olleesi kohtuuton, eihän miehesi oikeasti voi sille mitään, että työ velvoittaa häntä lähtemään viikoksi työreissuun, vaikka ne työreissut sisältääkin myös vapaa aikaa, niin aika harvoin ne silti kovin hupaisia matkoja ole.

Olit kohtuuton. Ja mun mielestä lapsia väsätessä pitäisi ottaa huomioon se tosiseikka, että on pärjättävä niiden kanssa myös yksin. Puoliso voipi vaikka kuolla...

Olit kohtuuton.

MUTTA suuttumus on kyllä täysin ymmärrettävä reaktio. Kyllähän se nyt ketä tahansa ärsyttäisi, jos saisi nyt tietää, että ensi viikon on puoliso ulkomailla. On voinut suunnitella omia menoja ja yhteisiä ym. ym.
MUTTA suuttunut pitäisi olla työnantajalle, ei miehelle. Työelämän toki pitäisi joustaa ja kaikkea kaunista, mutta ymmärrän, että miehesi on pakko mennä.

Pärjäät kyllä. Tai ota vaikka MLL:stä hoitaja avuksi tai pyydä kaveri kylään tai kutsu itse itsesi kylään. Keksi kivaa tekemistä ja helpot ruuat ja vähennä siivouspaineita.

Olit kohtuuton.
Eihän miehen työmatkat mitään kivoja ole ja silloin joutuu tosiaan itse koville, mutta onhan miehen työnsä hoidettava.
Ja kyllä meillä ainakin mies yrittää työmatkat järjestää niin, että tekee mahdollismman pitkiä päiviä ja äkkiä kotiin, mutta aina se vaan ei onnistu. Joskus vaan menee muiden aikatauluista johtuen niin, että minun miestäni tarvitaan ma iltapäivästä, tiistai aamusta, keskiviikko illasta ja tortai illasta. Eipä siinä kesken tulla kotiin auttamaan... Pakko se on vaan reissussa olla kunnes homma on hoidettu loppuun asti.

Kyllä täyttyy taas olla avuton äiti siellä kotosalla pyörimässä. Koko elämä menee sekaisin VIIKOSTA :O ei voi kun ihmetellä. Pidä se eskarilainen vaikka kotona koko ensi viikko niin ei tarvitse kuskata!

Arvasin, että täällä tulee vaan sontaa niskaan. Te kun kaikki olette niin osaavia, jaksavia ja suvaitsevaisia. Minusta tämä vaan oli kohtuutonta. Perheellinen kuitenkin kyseessä. Ei lapsiperheestä niin vain lähdetä reissailemaan viikoksi. Saa tässä suunnitella koko ensi viikon uusiksi. Eskarilaisen kuskaamiset jne.

Mun mies on hyvin paljon työmatkoilla, joten tiedän erittäin hyvin kuinka rankkaa se voi muulle perheelle olla, ja monesti onkin. Mutta ei siinä mun kiukuttelut auta. Täytyy vain asennoitua oikealla tavalla.

• Tykkää
Reactions: tULiLAtVA
Ymmärrän, että harmittaa ja ehkä joitakin työmatkoja, joskus voisi jättää tekemättä. Mutta mies on hankalassa välikädessä, jos työnantaja ei tätä ymmärrä. Tai sitten tuo työmatka on sellainen, että ei vaan voi lähteä.

Jos miehelläsi on tuollainen työ, niin suosittelen hankkimaan vaikka jonkun vakihoitajan avuksi, joka voitte sopia tulemaan avuksi, kun sitä tarvitset. Tokihan yh:tkin selviävät yksin, mutta mielestäni ei ole mikään pakko selvitä hampaat irvessä yksin, jos vaihtoehtoja on.

kohtuuton, mutta inhimillinen reaktio.

mäkin joskus sorruin tuohon, kun oli tuollainen tilanne. vaikka tiesin oikeesti, että pärjään kyllä hyvin lasten kanssa. eniten mua ehkä rassasi se ,että ajattelin että mies siellä huitelee ja pitää kivaa lomailua, ja minä raukkaraasu käkin kotona pyörittäen arkea. jotenkin mua ei olisi varmaan haitannut mikään, jos mies olisi istunut heti töiden jälkeen yksin pimeässä hotellihuoneessa ja katsellut mun ja lasten kuvaa kyynel silmäkulmassa.tiijä sitte :D

sit mä kai.. kasvoin jotenkin (?!) ja tuontyyppiset herneilyt jäi.
mulla kun on ihana mies joka on mielellään kaiken liikenevän vapaa-aikansa kuitenkin mun ja lasten kanssa.

Olit kohtuuton ja sen lisäksi todella typerä.
Työmatkat ei ole mitään huvittelua. Aikaisia aamuheräämisiä, odottelua lentokentillä, kovaa työtä ja monesti edustamista iltaisin = valvomista ja lyhyitä yöunia.
Jo pelkästään vieraan kielen käyttö kokopäiväisesti vie uskomattoman paljon energiaa.

Olit kohtuuton .
Meillä on mies joutunut lähtemään yllättäen työmatkalle viikko ennen muuttoa :( Jos työhön kuuluu matkustelua niin pitää varautua siihen että pikalähtöjä ja yllätysmatkoja tulee .

Silloin isän - tai äidinkään - ei pidä ottaa vastaan sellaista työpaikkaa, joka edellyttää matkustamista. Mikäli ottaa, pitää työntekijän järjestää siviilielämänsä siten, että se ei ole este työnteolle. Ymmärrän kyllä harmituksesi, mutta nyt vika ei ole työnantajassa.

Yhteistyössä