V
"vakkari harmaana"
Vieras
Kertokaas rakkaat palstalaiset, onko kohtuutonta kieltäytyä tämän viikon työvuorosta, josta kerrottiin vasta eilen? Minulle on siis kaksi viikkoa sitten annettu tämän viikon työvuorolista ja eilen vuorolistaa oli muutettu siten, että toinen tämän viikon vapaapäivistä olikin merkitty työpäiväksi. Kerroin tästä jo eilen työnantajalle, mutta tämä pyysi vielä miettimään, voisinko tehdä sitten iltavuoron (merkityn päivävuoron sijaan). Meillä on miehen kanssa molemmilla tällä viikolla syntymäpäivä ja suunnitelmissa oli tuona päivänä jotenkin juhlistaa sitä, koska sinä toisena vapaapäivänäni meillä on eräs muu meno. Eli meillä ei ollut mitään varsinaista suunnitelmaa, joten sanoin vain työnantajalle, että meillä on tässä syntymäpäivän juhlistamisia tiedossa. Tähän työnantaja huokaisi marttyyriäänensävyllä: "no jos synttärit menee työn edelle, niin ei kai siinä sitten auta". Menin tässä kohtaa puhelua sanattomaksi, joten en älynnyt sanoa mitään järkevää.
Mietinkin nyt, että miten tällaisen työnantajan kanssa toimitaan. Onko tällaista muualla ja olinko kohtuuton, kun en tähän yllättävään työvuoroon suostunut, vaikkei erityistä perustetta ollutkaan? Näitä työvuorojen muutoksia tehdään työpaikalla useinkin ja olen ne useimmiten mukisematta hyväksynyt. Tämä oli kolmen vuoden sisällä toinen tai kolmas kieltäytymiseni.
No niin, ja kiitos kun sain purkaa..
Mietinkin nyt, että miten tällaisen työnantajan kanssa toimitaan. Onko tällaista muualla ja olinko kohtuuton, kun en tähän yllättävään työvuoroon suostunut, vaikkei erityistä perustetta ollutkaan? Näitä työvuorojen muutoksia tehdään työpaikalla useinkin ja olen ne useimmiten mukisematta hyväksynyt. Tämä oli kolmen vuoden sisällä toinen tai kolmas kieltäytymiseni.
No niin, ja kiitos kun sain purkaa..