Olin tänään lapsen kanssa eskariin tutustumassa ensimmäistä kertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
ja suunnilleen kaikki meni muuten ok, mutta, että miten lapsi osasi taas olla levoton. Vaikka aamulla annoin hänelle ADHD-lääkkeen. Mitenhän hänellä ylipäätään mahtaa alkaa eskari ensi syksynä sujumaan? Onhan se iso harppaus päiväkotimaailmasta koulumaailmaan. On tässä muutenkin kokenut, että pitkin tätä toukokuuta, on jälleen tullut palautetta päiväkodista lapsen käytöksestä, että on ollut levoton päivä, on ollut vauhdikas päivä jne.

Onko sitten lääkepitoisuus pieni? Hän syö nyt 18mg lääkettä. ( Tosin tänään juttelin asiasta koulussa yhden tätin kanssa ja hän oli sitä mieltä, että ei vielä kannata lääkepitoisuutta nostaa, että muuten lääkkeen toleranssi (sietokyky) kasvaa ja vasta isompana kannattaa lääkepitoisuutta nostaa. Hän sanoi, että vuodenajatkin vaikuttavat lapsen käytökseen )

Oletko jutellut tulevien eskariopettajien kanssa lapsen tilanteesta? Jos et, niin varaa jo nyt keskusteluaika, että saatte ihan rauhassa jutella. Lähtee yhteistyökin paremmin käyntiin, kun olette jo vähän ehtineet tutustua ja sopia yhdessä lasta koskevista jutuista.

km, siis tonkii ja tutkii joka paikat läpi. menee joka paikkaan. tekee mielellään myös kaikenlaista kiellettyä. ei usko ja tottele mitä hänelle sanon, vaan tekee aivan mitä lystää. ja kun kiellän häntä, hän matkii puhettani kuin apina (mikä minua ärsyttää suunnattomasti)

km, siis tonkii ja tutkii joka paikat läpi. menee joka paikkaan. tekee mielellään myös kaikenlaista kiellettyä. ei usko ja tottele mitä hänelle sanon, vaan tekee aivan mitä lystää. ja kun kiellän häntä, hän matkii puhettani kuin apina (mikä minua ärsyttää suunnattomasti)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onpa ikävää. Toivottavasti vuosi menisi kuitenkin hyvin. Hyvän ystäväni pojalla on kans adhd ja tuo kuulostaa vahvasti samalta, lisäksi ystäväni poika on sellainen, että tuppaa naamaan asti kiinni vaikka olisi ihan vieras ihminen. Hän ei sitten lopuksi pärjänny tavallisella koululuokalla (aluksi yritettin) ja hän pääsi sellaiseen pienluokkaan jossa hänellä on henk koht avustaja.