Olin tänään ensimmäistä kertaa "kodin ulkopuolella" 7 vuoteen!

03.02.2005
839
0
16
6v.olen ollut kotiätinä,eli 7v.kotona kun laskee siitä,kun esikoista aloin odottamaan..Tänään sitten olin ekaa kertaa muualla,töissä!Aloitin siivousalan osa-aikaisena,tänään tuli siivottua 4t putkeen ja siihen vielä matkat kävellen töihin ja takaisin, yhteensä 6km.Olo oli aikas nuutunut,töihin lähdin jo ennen viittä,ja nukuin jonkun 3t.Muutenkin,kun oli eka päivä niin siinä oli jännitys ja kaikki uutta..Arvatkaa vaan,kuinka outo olo mulla on!?
Ja kun vielä esikollakin alkoi tänään uusi arki,eskari niin muutos on aika valtava meidän perheelle.Vaikka lapset yhä ovatkin silti kotihoidossa(teen töitä miehen työvuorojen välissä)niin silti olo on outo,kummallinen..Joku aika jäi taakse ja uusi alkaa..Väsyttää! |O Mutta kuitenkin mukavaa,kun sain jotain vaihtelua tähän jo..
Saas nähdä,kuinka vetää stressiksi,jos vielä alkaa monimuotokoulutus laitoshuoltajaksi,johon haen peruutuspaikalle,alkaa 1.9..
Tästä se lähtee,vähitellen..

Tarkoitus olisi kouluttautua sitten myös ammattilaiseksi ja sen jälkeen kokopäivätöihin ja lapset hoitoon.Nyt näyttää siltä,että aikas hyvin minun työt saadaan sopimaan miehen vuorojen mukaan niin ei tarvi ihan heti vielä lapsia hoitoon laittaa..
Olivat pienet muuten kiukkuisia,kun äiti tuli töistä,aivan uutta heille..Isille olivat olleet sillä aikaa kuin enkeleitä :saint: Ja kummasti oli siistiä täällä,ukko oli jopa sängyt pedannut,vaikka minulta se homma jäi monesti tekemättä.. :)

mulla toi edessä myös n. puolen vuoden sisällä. kohta 7v oon ollu kotiäitinä ja tuntuu etten osaa edes olla aikuisten seurassa. :ashamed: ja sit pitäis vielä keksiä ammattia itelleen. huoh... |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko sulla jotain ogelmia ekassa raskaudessa, vai miksi jäit kotiin jo raskausaikana?

Siis ongelmia. :ashamed:

Niin joo ja onnea työpaikasta!

Ei ollut mitään ongelmia raskauden suhteen.Tilanne oli silloin se,että olin juuri lopettanut opiskelut alalla,jota en kokenut omakseni ja sitten en oikein heti tiennyt että mille alkaa..Aloinkin hetimmiten odottaa esikoista ja siihen jäin..En kyllä tuolloin arvannut,että näin moneksi vuodeksi,mutta näin ne vuodet kuluivat,kun pikkusiskotkin vielä tulivat esikolle :) Kesken jääneet lukio-opinnot ja yo:n kävin läpi sitten,kun toista odotin,mutta muuten vain ja ainoastaan kotona..

Jaksuja ja toivotaan että jaksatte. Itse kävin öisin siivoamassa kesällä ja mies tekee vuorotöitä. Lapsia ei siis viety hoitoon. Mutta lopetin muutaman viikon päästä kun olin kun kävelevä haamu ja lasten kanssa olisi pitänyt jaksaa. Mieskin oli ihan poikki kun huomasi kuinka paljon kotonakin on tehtävää. Ja meilläkään ei ole kuin kaksi lasta 3v ja 1,5v. Mutta piristi se työssä käynti niin että toivon että löytyisi jotain päivätyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mulla toi edessä myös n. puolen vuoden sisällä. kohta 7v oon ollu kotiäitinä ja tuntuu etten osaa edes olla aikuisten seurassa. :ashamed: ja sit pitäis vielä keksiä ammattia itelleen. huoh... |O

Se on kieltämättä aika outoa olla yhtäkkiä eri "maailmassa"..Tuli ikäänkuin kulttuurishokki,kun tulin kotiin :whistle: Mutta mukavalta tuntuu,kun tuntee nyt olevansa jotain muutakin kuin vain se kotona oleva äitikkä..Välillä :)

Jaksuja ja toivotaan että jaksatte. Itse kävin öisin siivoamassa kesällä ja mies tekee vuorotöitä. Lapsia ei siis viety hoitoon. Mutta lopetin muutaman viikon päästä kun olin kun kävelevä haamu ja lasten kanssa olisi pitänyt jaksaa. Mieskin oli ihan poikki kun huomasi kuinka paljon kotonakin on tehtävää. Ja meilläkään ei ole kuin kaksi lasta 3v ja 1,5v. Mutta piristi se työssä käynti niin että toivon että löytyisi jotain päivätyötä.

Uih..Toiv.tämä lähtee tästä hyvin sujumaan..Ei kuiten ole kuin 3 aamua/vko nyt,mutta saan tehdä enemmänkin,esim.viikonloppuisin..Katsotaan nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja äitylipäityli:
Oliko sulla jotain ogelmia ekassa raskaudessa, vai miksi jäit kotiin jo raskausaikana?

Ei ollut mitään ongelmia raskauden suhteen.Tilanne oli silloin se,että olin juuri lopettanut opiskelut alalla,jota en kokenut omakseni ja sitten en oikein heti tiennyt että mille alkaa..Aloinkin hetimmiten odottaa esikoista ja siihen jäin..En kyllä tuolloin arvannut,että näin moneksi vuodeksi,mutta näin ne vuodet kuluivat,kun pikkusiskotkin vielä tulivat esikolle :) Kesken jääneet lukio-opinnot ja yo:n kävin läpi sitten,kun toista odotin,mutta muuten vain ja ainoastaan kotona..

Mulla on työtkin kotona... Meillä on maatila. Koita kuvitella, aina kotona, niin kauan, kuin tässä ollaan vetovastuussa, eli n. 30v. vielä...
Onnea sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Mulla on työtkin kotona... Meillä on maatila. Koita kuvitella, aina kotona, niin kauan, kuin tässä ollaan vetovastuussa, eli n. 30v. vielä...
Onnea sulle!
Jaksamisia sinne puurtamiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Onnea sulle!
Jaksamisia sinne puurtamiseen!
Kiitos! :)
Sitä samaa sulle!

Yhteistyössä