Homeoireita ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Töihinkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Töihinkö?

Vieras
Olen palaamassa kolmen vuoden äitiysloman/hoitovapaan jälkeen töihin. Tänään käväsin ja olin työpaikalla n. kolme tuntia.. Noin tunnin jälkeen alkoi silmiä kirvelemään, tuli outo vasynyt olo ja ihan kuin en olisi nähnyt ihan kunnolla. Kun tulin kotiin niin alkoi ihoa kutisemaan joka puolelta ja päätä jyskyttämään :O
Tiedossa on, että työpaikalla on kosteutta, mutta sille ei tehdä mitään koska toimipaikka tulee vaihtumaan kahden vuoden päästä . Kyseessä on kunnan päiväkoti, joka suljetaan kokonaan kunhan uusi saadaan rakennettua, arvioitu valmistumisaika tällä hetkellä on vuonna 2015.

Voiko oireet tulla noin nopeasti, parissa tunnissa ?? Viimeksi olen ollut talossa töissä keväällä 2009 ja muistan että silloin oli näitä samoja oireita silloin tällöin. Tässä nyt mietin ja pohdin josko pyytäisin siirtoa johonkin toiseen päiväkotiin, jos oirehdin näin parissa tunnissa niin miten sielä pystyy työskentelemään 5pvää viikossa, melkein 8h/pvä? Onneksi on kunnalla vakipaikka, ettei joudu tyhjän päälle kuitenkaan.

Oireet voi tulla ihan hetkessä, jos olet aiemmin altistunut kyseiselle homeelle.
Mun ei tarvii kun pyörähtää hometalossa, niin jo turpoaa ja kirveltää poskionteloista nieluun saakka. Toisaalta ihan kätsyä oli omata tuollainen vainu kun uutta kotia etsimme :rolleyes:

Tutulta oireet kuulostaa.
Yksi kaverini on muuten niin herkkä kun seisoi 10sekuntia meidän hometalon ulko-oven edessä niin alkoi saamaan oireita, eli kyllä ne tulee esiin hyvin nopeastikin.

Sinuna en menisi tuohon päiväkotiin töihin ja yrittäisin tehdä kaikkeni ettei lastenkaan siellä tarvi olla. 2vuotta on aivan liian pitkä aika altistaa homeelle lapsia jotka kyllä sairastuu siten että se haittaa heidän loppuelämäänsä.

Töissä olen ollut siellä 2006-2009, eli hyvän aikaa altistunut... Kunnassa kyllä tiedetään että talossa on kosteutta, mutta siitä ollaan vaan hyshys hiljaa :O ..joka on ihan sairasta kun sielä kuitenkin on päivittäin 25 lasta hoidossa?! Kuka korvaa heille mahdollisesti tulevat sairaudet tuon kosteuden takia ? Vanhemmat eivät luonnollisesti tiedä asiasta, kun siitä ei missään nimessä saa puhua..

Alkuperäinen kirjoittaja Töihinkö?;26802635:
Töissä olen ollut siellä 2006-2009, eli hyvän aikaa altistunut... Kunnassa kyllä tiedetään että talossa on kosteutta, mutta siitä ollaan vaan hyshys hiljaa :O ..joka on ihan sairasta kun sielä kuitenkin on päivittäin 25 lasta hoidossa?! Kuka korvaa heille mahdollisesti tulevat sairaudet tuon kosteuden takia ? Vanhemmat eivät luonnollisesti tiedä asiasta, kun siitä ei missään nimessä saa puhua..
Että pistää vihaksi, mutta valitettavan yleistä!
Täälläkin väitettiin yhdestä koulusta kun sieltä löytyi sädesientä, ettei se niin vaarallista ole etteikö lapset voisi koulua siellä käydä.
Lapset meni lakkoon kunnes saivat asian eteenpäin ja tilapäistilat lapsille korjauksen ajaksi.

Laitapa kirjoitus yleisönosastolle, vaikka ihan nimettömänä lasten vanhemmilla on oikeus kuitenkin tietää asiasta jos se kerran on jo kunnantuupeilläkin tiedossa.

Yhteistyössä