Olin niin iloinen kun onnistuin lopettamaan tupakoinnin raskaana..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
Kunnes erehdyin lukemaan tupakointikeskusteluja. Mä olen kuulemma lapseni pahoinpitelijä ja joutaisin vankilaan, olen ihan samanlainen kuin lastansa lyövä äiti? oli vaikea lopettaa, rv 20 paloi viimeinen ja nyt mennyt 2 päivää yli lasketun ajan. missään ei uskalla hakea esim. vertaistukea kun paikalle tulee joku haukkumaan. vieläkin tupakka siis mielessä vaikka en ole sortunut. on mussa muutakin tulevana äitinä kuin se tupakointi... vinkkejä, mistä voisi saada tukea ilman että joku tulee haukkumaan?

parhaasi olet tehnyt ja tiedät sen itsekkin! Todella hienoa että olet lopettanut tupakoinnin, mitä sinä muiden mielipiteistä välität? Voisko neuvola olla paikka missä puhua asiasta? Kerrot että tarvitset tukea pysyäksesi päätöksessä, kerrot että sinusta tuntuu että sinut lytätään vaikka olet hyvän muutoksen elämääsi tehnyt.

Täällä nyt on muutenkin sellaista että helposti sataa lokaa niskaan. Luinpa hetki sitten jonkun jutun jossa verrattiin ylipainoisia äitejä pedofiileihin :o :headwall: .

Hienoa että sä olet nyt päässyt tupakasta eroon. Kokemuksesta voin kertoa että tuskin saat tupakkaa mielestäsi. Itse lopetin raskauden alussa ja nyt mulla on 1,5 kk vanha vauva. Ihan joka ainoa päivä tekee mieli tupakkaa, eikä yhtään helpota naapurista kantautuva huumaava röökin tuoksu :headwall: .

Mutta mä ainakin koitan miettiä tässä kohtaa puhtaan itsekkäästi. Mitä hiton järkeä olis aloittaa uudelleen röökaaminen kun siitä hirvittävällä tuskalla ja vaivalla pääsi eroon?? Kärsimys olis ollut ihan "turhaa" jos nyt alottaisin tupakoinnin.

Monet kuvittelee että haukkuminen, uhkailu ja hirvittävien kuvien maalailu saa ihmisen lopettamaan paheensa (esim. tupakointi, alkoholi, syöminen), mutta harvemmin se niin toimii. Helposti käy just niin että siirrytään vaan piiloon jatkamaan pahettaan.

En tiedä mistä sä saisit vertaistukea, paitsi että oletkos käynyt Verkkoklinikan sivuilla? Muuten en voi muuta kuin onnitella sua hienosta saavutuksesta ja tsemppaamaan jatkamaan samaa rataa. Helppoa se ei ole, mutta palkitsevaa. Ajattele muuten miten kiva sun on imettää tulevaa vauvaasi kun tiedät että elimistössäsi ei ole tupakkasaasteita.

Niin ja tsemppiä tulevaan synnytykseen :hug:

Yhteistyössä