olin keuhkoröntgenissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kävitkö sen kylkikivun takia? Näkyikö ultrassa mitään?

juu kävin. kyljessä myös muljahtelee "jokin" ylimääräinen jota ei voi kuitenkaan tuntea käsin. ilkeetä tekee :| painon tunne on ja pysyy. ultra aikaa en ole vielä saanut, lääkäri sen kuitenkin lupasi mulle, kunhan olen ensin käynyt tossa röntgenissä.

Minä kävin kans röntgenissä ja mulle soitettiin vielä samana iltapäivänä, että lääkäri oli kuvat katsonut ja näkyi jotain tummentumaa ja heti uudestaan kuviin.. tai puhelimessa sanottiin vain, että pitää tulla uudestaan kuvattavaksi mahdollisimman pian, ei siis syytä. No uudet kuvat otettiin ja röntgenhoitaja itse katsoi kuvia kun olin ihan hädissäni ja tumma alue mikä siinä oli näkynyt, olikin nänni. Eli kyllä jos jotain vakavaa on niin asiat hoidetaan nopeammin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kävin kans röntgenissä ja mulle soitettiin vielä samana iltapäivänä, että lääkäri oli kuvat katsonut ja näkyi jotain tummentumaa ja heti uudestaan kuviin.. tai puhelimessa sanottiin vain, että pitää tulla uudestaan kuvattavaksi mahdollisimman pian, ei siis syytä. No uudet kuvat otettiin ja röntgenhoitaja itse katsoi kuvia kun olin ihan hädissäni ja tumma alue mikä siinä oli näkynyt, olikin nänni. Eli kyllä jos jotain vakavaa on niin asiat hoidetaan nopeammin!

kiva, että kaikki olikin hyvin =) kyllä mä nyt uskon, että ne olisivat jo ottaneet yhteyttä jos jotain olisi ollut. jäljellä vielä ultra, ja se mua jänskättää vielä enemmän :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:

juu kävin. kyljessä myös muljahtelee "jokin" ylimääräinen jota ei voi kuitenkaan tuntea käsin. ilkeetä tekee :| painon tunne on ja pysyy. ultra aikaa en ole vielä saanut, lääkäri sen kuitenkin lupasi mulle, kunhan olen ensin käynyt tossa röntgenissä.

Minulla myös, tosin mun muljahtelevan möykyn tuntee välillä käsin, mut ei kukaan lääkäri koskaan. Olen pian vuoden verran ravannut tutkimuksissa, mitään ei löydy. Eli siis minulla on tuossa vasemmalla puolella, rintakehän alla (eli oisko kylkiluun alla) se möykky, painon tunne on tosi inhottava, jotenkin on vaikea selittää sitä tunnetta/möykyn tarkkaa sijaintia, mut tunne on inhottava.
Minä olen käynyt keuhkoröntgenissä nyt viimeisen vuoden aikana ainakin 4-5 kertaa, en edes muista enää tarkasti, ylävatsan ultrassa kävin syksyllä, sieltä ei löytynyt mitään, on tehty helicobakteeri testi, ja vaikka mitä, mut missään ei mitään vikaa, labrat on muuten ihan normaalit, mitä nyt yksi yksittäinen arvo aina yli sallitun, mut ei kuulemma yksistään merkkaa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:

Minulla myös, tosin mun muljahtelevan möykyn tuntee välillä käsin, mut ei kukaan lääkäri koskaan. Olen pian vuoden verran ravannut tutkimuksissa, mitään ei löydy. Eli siis minulla on tuossa vasemmalla puolella, rintakehän alla (eli oisko kylkiluun alla) se möykky, painon tunne on tosi inhottava, jotenkin on vaikea selittää sitä tunnetta/möykyn tarkkaa sijaintia, mut tunne on inhottava.
Minä olen käynyt keuhkoröntgenissä nyt viimeisen vuoden aikana ainakin 4-5 kertaa, en edes muista enää tarkasti, ylävatsan ultrassa kävin syksyllä, sieltä ei löytynyt mitään, on tehty helicobakteeri testi, ja vaikka mitä, mut missään ei mitään vikaa, labrat on muuten ihan normaalit, mitä nyt yksi yksittäinen arvo aina yli sallitun, mut ei kuulemma yksistään merkkaa mitään.

aika jännä, mikähän se siellä sitten on..mitä jos se johtolanka on kuitenkin se yksi arvo verikokeissa, joka on yli sallitun rajan? joskus kun oon katsonut noita ohjelmia, niin vastaavassa tapauksessa juuri se yli ollut arvo on ollut se johtolanka.. sama oli mun isällä, hänellä on ollut jalkojen kanssa ongelmia, tosi pahojakin. pahimmillaan hän ei pystynyt juuri liikkumaan. verikokeet aina kunnossa yli vuosi tutkittiin ja otettiin varmaan litroittain verta, eikä mitään selvinnyt. kunnes hän sai lähetteen johonkin eteenpäin ja vihdoin todettiin liian alhainen kortisoli. nyt mun isä syö lääkärin määräyksestä anabolisia steroideja. nyt pystyy taas käyttämään lihaksiaan :) ja liikkuminen on helpottunut huomattavasti.

ne soitti sieltä, ja sairaanhoitaja sanoi että mun lääkärini on sairastunut, ja soittaa mulle vasta ensi ke. taas odottelua :/ ei ruvennu hoitaja mulle mitään kertomaan tuloksista...jos siellä onkin jotain kuulumatonta :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Röllit eivät tavallisesti tee diagnooseja. Uusintakuvauksessa pyydetään toisinaan nännit merkitsemään ja se tehdään teippaamalla lyijyhauli niiden päälle. Rölli voi näyttää kuvat ja kertoa, missä lyijyhauli niissä näkyy, mutta että tulkita tiivistymä nänniksi... joskus saatan sanoa, että keuhkokuvassa näkyy laaja varjostuma eli sydän, mutta vain toisille henkilökunnan jäsenille ja mieluiten miehille.

Moi Sangria. Täällä se toinen vatsavaivainen. Mulle laitettiin lähete vatsan tähystykseen... Olo on kyllä ollut ajoittain parempi.

Välillä jo mietin, että onko vika korvien välissä...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Moi Sangria. Täällä se toinen vatsavaivainen. Mulle laitettiin lähete vatsan tähystykseen... Olo on kyllä ollut ajoittain parempi.

Välillä jo mietin, että onko vika korvien välissä...

moikka! hyvä, että oot jatkotutkimuksiin menossa. mulla tulee kans vielä ultra myöhemmin. mulla myös vaihtelee olo, välillä on melkeinpä normaali olo, mutta vain välillä vähän aikaa..

on tää kyl ihme, jos seison suorassa ja painan kädellä vähän tuolta suurinpiirtein munuaisen kohilta, niin siellä sisuksissa lumpsahtaa hyvin selvästi joku kovahko, ja tuntuu ilkeälle :| toiselta puolelta ei todellakaan tapahdu niin...ei kai toi voi olla normaalia? vai onko muilla tollaista?

lääkäri soitti just, ja keuhkokuva on puhdas :) selitti kyllä tosta mun selkärangasta, että mulla on toi skolioosi siinä, jonka olen kyllä tiennyt lapsesta saakka. ranka kaartuu siellä sellain kuulemma, että mun oireet saattavat johtua siitä. sain lähetteen kuitenkin ultraan ton muljuamisen vuoksi, jonka varaan tänään.

Yhteistyössä