Olimme tutustumassa hoitopaikkaan ja olen hämmästynyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papuneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papuneiti

Jäsen
26.10.2006
302
0
16
Espoo
Tänään oltiin pojan kanssa yhdessä tutustumassa tulevaan hoitopaikkaan. Olen varmaan liian herkkä, mutta kävi hieman ärsyttämään muutama asia. Hoitotädit vitsailivat erään 2v tytön painolla. Tyttö toki oli pyöreä ja varmasti painaa jonkin verran. Mutta juttua tuli tyyliin, jos jaksat (piti nostaa keinuun) ja sitten vitsailivat, että pitää nostaa sillee jaloilla niin kuin painavaa tavaraa nostais.. Olin ihan, että mitä ihmettä..
Toinen asia ihmetytti, että miks 2,5v kiipeilee sellasessa vanhan ajan kiipeilytelineessä, joka siis korkea ja jossa verkkoja ja puolia ym.. Koska itse näin jo, kun poika kiipes, että tuo ei pääty hyvin. Itse en olis antanut kiivetä, mutta olin liian kaukana oman pojan kanssa mitään sanomaan. Sieltähän se poika tipahti. Hoitotäti oli lähellä ja näki, kun kiipes. Sit voivotellaan, että onneks oli pehmeä alusta, ja ei se noin ole ennen kiivennyt..
Vähän tuntuu kurjalta nyt viedä poika sinne. Jos alkavat omankin pojan painolla vitsailla, kun 1,5v poika ei ole vielä päässyt vauvanpyöreydestä eroon.
Onko tuo tosiaan hoitotätien tehtävä vitsailla toisen painolla.. Keskittyisivät olennaiseen..

Kurjalta kuulostaa!! Kyllähän lasta pitää kunnioittaa siinä missä kaikkia muitakin ihmisiä. Jotenkin rakentavasti tuosta pitäisi sanoa, mutta ymmärrän kyllä, että tuollaisille on tosi vaikea sanojaan valita..

Onpas ollut asiatonta puhetta! Tytön päiväkodissa menin ihastuksisaani kehumaan toisen tytön hiuksia (valkoinen luonnonkihara kuin kreppiraudalla laitettu) ja hoitaja siihen, että omanlaisensa tukka on. Hyvin varovat kommentoimasta mitään, jonka voisi tulkita vähänkään kritiikiksi.
Totta kai otat asian puheeksi.

Kunnallinen vai yksityinen? Itse hoitotätinä näen tuon TODELLA epäammattimaisena käytösenä. Mä jos tuollaisen tapauksen näkisin/kuulisin äitinä ni varmaan kävisin jututtaa päiväkodinjohtajaa, joka toivottavasti veis asiaa eteenpäin. Jos taas olisin töissä ni saattasin sanoa et Hei! Onks tuo nyt asiallista? Tai ottaa sit jossain palaverissa puheeks.
Niin ja tuosta kiipeily telineestä... Meillä ainakin on sääntö et meijä pienet eli alle kolmevuotiaat ei saa kiivetä ensimmäistä pykälää korkeemmalle MISSÄÄN kipeily telineessä! Just viime viikolla käytiin yhden topakan kolme vuotiaan kanssa keskustelua, kun hän on vielä meijä pienten ryhmäs ja oli sit kiivenny aika korkeelle ja minä ilkeä täti menin sit komentamaan että meijän pienet ei saa kiivetä noin korkeelle et tuuppa alas sieltä. No pikku-neiti totes mä en oo enää mikään pikkunen ku mä oon iso jo! Siinä sit selitin et kun kukaan meijän ryhmästä ei saa kiivetä tätä askelmaa(näytin) korkemmalle, en edes minä! Likka katto silmät ymmyrkäisinä ja kysy et ihan oikeesti? etkö edes sinä? Minä sittten et juu-u en saa kiivetä en! No likka sit tuli alas ja enpä nähnyt enää sen kiipeilevän liian ylös :)
Mutta eipä olis mukava viedä muksua tuommoiseen paikkaan hoitoon...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnallinen vai yksityinen? Itse hoitotätinä näen tuon TODELLA epäammattimaisena käytösenä. Mä jos tuollaisen tapauksen näkisin/kuulisin äitinä ni varmaan kävisin jututtaa päiväkodinjohtajaa, joka toivottavasti veis asiaa eteenpäin. Jos taas olisin töissä ni saattasin sanoa et Hei! Onks tuo nyt asiallista? Tai ottaa sit jossain palaverissa puheeks.
Niin ja tuosta kiipeily telineestä... Meillä ainakin on sääntö et meijä pienet eli alle kolmevuotiaat ei saa kiivetä ensimmäistä pykälää korkeemmalle MISSÄÄN kipeily telineessä! Just viime viikolla käytiin yhden topakan kolme vuotiaan kanssa keskustelua, kun hän on vielä meijä pienten ryhmäs ja oli sit kiivenny aika korkeelle ja minä ilkeä täti menin sit komentamaan että meijän pienet ei saa kiivetä noin korkeelle et tuuppa alas sieltä. No pikku-neiti totes mä en oo enää mikään pikkunen ku mä oon iso jo! Siinä sit selitin et kun kukaan meijän ryhmästä ei saa kiivetä tätä askelmaa(näytin) korkemmalle, en edes minä! Likka katto silmät ymmyrkäisinä ja kysy et ihan oikeesti? etkö edes sinä? Minä sittten et juu-u en saa kiivetä en! No likka sit tuli alas ja enpä nähnyt enää sen kiipeilevän liian ylös :)
Mutta eipä olis mukava viedä muksua tuommoiseen paikkaan hoitoon...

Kunnallinen hoitopaikka.
Ja todella mä en itse haluais, että mun lapsen annetaan kiivetä missään kiipeilytelineessä vielä pitkään aikaan. Mä olisin varmasti sille pojalle sanonut jotain, jos olisin ollut lähempänä, vaikka se ei mulle kuulukaan. Kyseessä oli kuitenkin naapurin poika. Mä en oikeesti edes usko, että 2,5v vielä ymmärtää että sieltä voi pudota.

<Tuo lasten painosta "vitsailu" tuntuu olevan nykyään luvattoman yleistä.. Mutta "paras" heitto on kuultu kun täti sanoi meidän pyöreäposkiselle 1vuotiaalle tytön ollessa n.4kk.. että alahan ruveta liikkumaan jotta laihtuisit.!! Ja eipä ollut ensimmäinen ja viimeinen kerta kun asiasta sanoi..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
pakkohan ei ole viedä hoitoon,voithan itse jäädä lapsen kanssa kotiin ja laittaa omat arvosi näin kohdilleen :)

Valitan, mutta pakko mennä takas kouluun, koska muuten en valmistu ja mut potkitaan koulusta ulos. Mielelläni jäisinkin kotiin ja nyt vielä suuremmalla syyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja sajaniemi:
ite en veisi kunnalliseen vaan yksityiselle ja tyttö on ollutkin siellä ja pieniä ryhmiä on ja hoitajia tarpeeksi =)

Yksityisissä päiväkodeissa ei tunnu olevan sen turvallisempaa kuin kunnallisissa. Yksityisessä päiväkodissahan se parivuotias muutama vuosi sitten tukehtui sinne kaatuneiden leikkitelineiden osien alle. Siis ehti olla siellä alla niin kauan ennen kuin sai apua!

Yhteistyössä