oliko vaunut sittenkin turha ostos:(

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ennen en ymmärtänyt kolmen muksun jälkeen yhtään ilmoituksia, joissa myytiin vaunut pois periaatteella "lapseni ei suostu nukkumaan/olemaan niissä".

Nyt meidän nelonen on sitten 2kk ja koliikkivauva.
Vaunuissa tulee pienoisen nukuttua tosi vähän, sillä päivän unet ovat avuttoman lyhkäisiä.
Joskus kun siirretään suoraan nukkuvana esim. turvaistuimesta tai on nukutettu syliin, niin saattaa onnistua jopa yli tunnin unet, mutta aikastalailla liikkeessä saa koko senkin ajan olla.
Yöt onneksi nukkuu tosi hyvin ja omassa sängyssä.

Nyt oonkin autoon pakannut mukaan lähinnä matkarattaat, joita helpompi ja kätevämpi pitää mukana, eivätkä vie koko peräkontin tilaa niinkuin yhdistelmät.

Tuossa äsken vetelin menemään vaunuilla edestakaisin ja meinas olla työn takana saada vaavi unten maille. Vasta tuossa terassilla sain nukahtamaan kun tosi pitkään hytkyttelin vaunuja.
Kai mun täytyy alkaa viemään vaikka aamusta ulos nukkumaan vaunuihin, niin josko tottuis...vaihtoehtona on tietenkin, että minäkin kuulun kohta siihen joukkoon, jotka myy vaunut perusteella "lapseni ei suostu nukkumaan/olemaan niissä"... ja nyt ymmärrän tätä vaununsa näillä perustein myyvää äitijoukkoa TODELLA hyvin.

Mutta täytyy mennä, itkuhälytin raikaa reipasta vauvan itkua:(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Meillä matkarattaat osoittautuivat turhaksi ostokseksi. Ei niillä pääse täällä korvessa minnekään kuoppaisilla teillä ja kaupassahan on kärryissä istuinosa.
Kaupan kärryihin ei voi laittaa lasta joka ei osaa istua. Ja kauppakeskuksissa ei viitsi niitä ostoskärryjä työnnellä kaikissa pikkuputiikeissa. Ja yhdistelmien kanssa on aika raskasta surffailla liikkestä toiseen. Mutta varmaan niiden matkarattaiden käyttöaste riippuu paljon siitä, minkälaisisssa kaupoissa/keskuksissa käy. Meillä olivat aivan ehdottomat!

vieras jatkaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä matkarattaat osoittautuivat turhaksi ostokseksi. Ei niillä pääse täällä korvessa minnekään kuoppaisilla teillä ja kaupassahan on kärryissä istuinosa.
Kaupan kärryihin ei voi laittaa lasta joka ei osaa istua. Ja kauppakeskuksissa ei viitsi niitä ostoskärryjä työnnellä kaikissa pikkuputiikeissa. Ja yhdistelmien kanssa on aika raskasta surffailla liikkestä toiseen. Mutta varmaan niiden matkarattaiden käyttöaste riippuu paljon siitä, minkälaisisssa kaupoissa/keskuksissa käy. Meillä olivat aivan ehdottomat!

niin ja vielä lisäyksenä, ennekuin joku ehtii kommentoida, kaupoissa on niitä lastenistuimella varustettuja kärryjäkin. Mutta monesti niitä ei ole tarjolla, koska vauvattomat ottavat ne käyttöönsä. Syytä en tiedä, mutta olisiko sillä mitään tekemistä, että niihin ei tarvita sitä euron polettia?

ap vieras
No mekin asumme syrjäseudulla ja kaupoille matkaa 20kilsaa, joten täällä matkiksilla ei tee mitään, mutta usein jätän auton johonkin ja kipittelen sitten jalan kaikki paikat missä piti käydä, sekä liikeelläni (olen yrittäjä) laskuja maksamassa ja tilipapruja laittelemassa mikäli vauveli nukkuu, muuten olen täysin äippälomalla eikä ton muksun kans kyll töistä mitään tuliskaan...

Rintareppukin kuuluu meidän vauvelitarvikeisiin, mutta nukkuvaa lasta on hiukka vaikea laittaa siihen, kun on vielä lisäx aika herkkäuninen.
Kaupan istuimissa ei ainakaan toistaisex oo 10minsaa kauempaa suostunu huutamatta olemaan ja sitten kannetaan sylissä.

Ei kai kahden kuukauden jälkeen kannata luovuttaa? Varsinkaan kun mitä itse olen koliikista kuullut lääkäreiltä ja lukenut ym, niin sehän kuulema katoaa kolmen kuukauden iässä...En tiedä miten se pitää paikkansa, ehkä on minua viisaampia, mutta niin minulle on sanottu. Elikkä kun kuukauden vielä kärvistelee ja totuttelee, niin ehkä se alkaa vaunuilu maistumaan.
Itse olen kyllä semmoinen etten antaisi vauvan nuin tarkkaan määrätä. Jos tuossa iässä päättää missä nukkuu, niin isot on ongelmat vielä edessä...
Anteeksi jos pahoitan mielesi mielipiteelläni. Tarkoitukseni ei ole kuitenkaan loukata, vaan nimenomaan sanoa, että maltilla eteenpäin. Eihän lapsesi ole tosiaan kuin kaksi kuukautta, vielä ehtii moni asia muuttua.

ap vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Iinukka:
Ei kai kahden kuukauden jälkeen kannata luovuttaa? Varsinkaan kun mitä itse olen koliikista kuullut lääkäreiltä ja lukenut ym, niin sehän kuulema katoaa kolmen kuukauden iässä...En tiedä miten se pitää paikkansa, ehkä on minua viisaampia, mutta niin minulle on sanottu. Elikkä kun kuukauden vielä kärvistelee ja totuttelee, niin ehkä se alkaa vaunuilu maistumaan.
Itse olen kyllä semmoinen etten antaisi vauvan nuin tarkkaan määrätä. Jos tuossa iässä päättää missä nukkuu, niin isot on ongelmat vielä edessä...
Anteeksi jos pahoitan mielesi mielipiteelläni. Tarkoitukseni ei ole kuitenkaan loukata, vaan nimenomaan sanoa, että maltilla eteenpäin. Eihän lapsesi ole tosiaan kuin kaksi kuukautta, vielä ehtii moni asia muuttua.

En pahoittanut mieltäni.
Itsekin aattelin tuossa tuuditellessa muksua, ett perix en anna ainakaan vielä.
Pitää ootella ett tää koliikkihommeli menee ohi nyt ihan ekana.
Kolmella aikaisemmalla tenavalla ei ole ollut koliikki vaivoja ja ovat nukkuneet tosi paljon vaunuissa.
En varsinaisesti anna vauvan määrätä tahtia, mutta mieluiten sitä tekee kaikkensa, jotta tällasen koliikkisen ois suht ok olla, eikä tartteis itkee keuhkoja pihalle näin raakasti sanoen. Eli syli on se paras paikka.

Niin elä myy vielä,mun keskimmäinen ei pysynyt vaunuissa joskus sillon ku alkoi nousta seisomaan mut seki oli vaan ohimenevä vaihe.Loppujen lopuksi saattavat olla käytössä(vaunuista riipuen)kolmivuotiaaksi astikin joten kaksi ensimmäistä kuukautta tuosta lyhyt aika.

:hug: koita jaksaa. tiedän kyllä miten hankalaa tuo on. meillä kantoliina oli yhdessä vaiheessa korvaamaton! vasta isompana tyttö alkoi viihtyä rattaissa todella hyvin. voipi olla että ihan pientä ahdistaa sekin että on kaukana äidistä, siksi liina oli kätevä.

meillä esikoinen nukkui pari kertaa päivässä 3h unia vunuissa vauvana ja olisi enemmänkin.
niin vaan kuopus ei, tunnin heiluttelun jälkeen sain nukkumaan, nukkui 15 min ja heräsi vihaisena.
yritin 3kk sitä ja luovutin sillä nukkui omassa sängyssään hyvin. eli meillä ei kuopus tykännyt vaunuista, ei edes vastasyntyneenä. liikkui tai ei.. |O

ap vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
meillä esikoinen nukkui pari kertaa päivässä 3h unia vunuissa vauvana ja olisi enemmänkin.
niin vaan kuopus ei, tunnin heiluttelun jälkeen sain nukkumaan, nukkui 15 min ja heräsi vihaisena.
yritin 3kk sitä ja luovutin sillä nukkui omassa sängyssään hyvin. eli meillä ei kuopus tykännyt vaunuista, ei edes vastasyntyneenä. liikkui tai ei.. |O
joo kyllä tässä on joutunut itsekin huomaamaan, että noi lapset ovat todellakin erilaisia.
Mieheni ei alux edes halunnut uskoa, että kuopuksella vois olla koliikkia vaan koko ajan vaahtos, että varmasti tytössä jotain vikaa kun ei muutkaan oo tollasta huutoo pitänyt.
Meillä koliikin kannalta pahin vaihe oli 2vk-4vkn iässä, mutta helpottanut koko ajan.
Ensiksi käytiin vyöhyketerapiassa, sitten lopetin kahvin juonnin (jota muutes join aivan hirveästi) ja nyt viikkoon en oo antanu d-tippoja lainkaan ja toi viimesin viikko on ollut todella hyvä=> lapsi aurinkoinen, joskaan vaunut eivät kelpaa oleskelupaikaksi ja pienen pieniä huutoja vielä esiintyy...mutta kokoajan edistytään, joten josko noita vaunujakin pääsee vielä käyttämään ja vaavin kans lenkkeilemään.
D-tipat aloitan uudelleen vähitellen viikon parin sisään kun toi 3kkn ikäkin sitten alkaa jo lähestyä, niin jospa sitten jo raasun masu alkais kestää.

Nyt neiti jo ollut jonkin aikaa yöunilla, joten täytyy tästä lähteä ukkokullan kanssa saunomaan, kun se sai tuolla ulkona puusavottansa tehtyä justiinsa;)

Yhteistyössä