Oliko väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Olen kipeä, rintatulehdus ja kova kuume. Lapsia 4, 7v, 5v, 2,5v ja vauva. Olen noussut tänään vauvan kanssa viideltä ja kuumetta itsellä 40,3. Koululaiselle selitin tilanteen ja hän laittoi hienosti itselleen ja pikkusiskoille aamupalaa (muroja ja mandariinin) ja auttoi vielä pienille vaatteet päälle ja hammaspesut. Mies reissuhommissa ja itsellä olo että taju lähtee. Kun koululainen lähti niin tytöt (siis nämä 5v ja 2,5v) kiukuttelivat että ulos pitäisi mennä ja itse olen niin uupunut että purskahdin itkuun. Tytöt tietysti pelästyivät että mikä on ja selitin että olen tosi kipeä ja väsynyt ja että en jaksa tehdä mitään tänään. Tosi ihanasti sen jälkeen ovat käyttäytyneet, ei yhtään kiukuttelua ja vähän väliä käyvät silittämässä minua tässä sohvalla ja isompi toi vesilasinkin. Tänään katsotaan videoita ja syödään voileipiä. Jossain välissä täytyisi päästä hakemaan resepti ja lääkkeet apteekista, edes kuumelääkettä ei ole kuin lasten pamolia ja parasuppoa.

Oliko väärin kaataa asia lasten niskaan? Ikinä en ole ennen näin kipeä ollut. Paha mieli tuli kun 2,5v tarvitsi apua jonkun lelun kanssa ja 5v sihisi että :"shhhh! äiti on tosi kipeä, älä häiritse!" ja auttoi pienempää.

Ei ollut. Lapset näkevät, että äitikin on ihminen eikä välillä pysty kaikkeen. Lisäksi he saavat lisää itsevarmuutta, kun saavat auttaa ja yrittävät pärjätä itse.

otahan selvää onko teidän kaupungin apteekissa mahdollisuutta tuoda lääkkeitä (yliopistoapteekilla on ainakin meillä joku sellanen palvelu, en kyllä tarkemmin osaa kertoa), puhelinresepti on helppo juttu ni ei tartte sitä enää lähtee hakemaan...

Ei ole väärin näyttää, että äitikin voi väsyä ja välillä voi olla kipeänäkin. Itkeminenkin on ok, kun kertoo lapsille, ettei vika ole näissä, vaan siinä, että on kipeänä :) Hyvin menee, ap.

musta on vaan oikein opettaa lapselle pienestä pitäen, että äitikin on vain ihminen ja sairastaa joskus. ei se lapsi opi ymmärtämään ettei äiti aina jaksa jos sille ei kerrota sitä.

Kuume ei ole juurikaan laskenut vaikka olen koittanut syödä ja juoda kylmää ja viileään veteen kastetulla pyyhkeellä vilvoitellut. Kotona on tosiaan parasuppoja ja pamol f 250mg ja apteekkiin pitäisi suoriutua.. Kuinka monta tuollaista 250mg tablettia pitäisi ottaa, kun painoa on 60kg? Paketissa lukee että 50kg lapsi voisi ottaa 2tabl/3x päivässä. Laskisikohan yhtään aikuisella kuumetta jos ottaisi vaikka kolme?

Yhteistyössä