Oliko tämä teistä törkeää?

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Minä olen viimeisimmilläni raskaana, erittäin kipeä. Silti oli pakko mennä kauppaan, koska mies on työmatkalla (mies on hoitanut kipujeni takia kauppareissut tähän mennessä). Mukana oli 2v uhmaikäinen, joka todellakin kokeilee rajojaan.

Olin siis maksamassa ostoksia, kun 2v kiipesi siihen kassojen päädyssä olevalle "pyödälle", missä on yleensä roskis kuitteja varten yms. Kielsin kerran, sana ei mennyt perille. Keskityin kuitenkin siihen maksamiseen ja ajattelin että nostan lapsen pois siitä pöydältä kunhan saan maksettua. No, nuori kassaneiti (ehkä joku 20v) sanoi sitten lapselle ihan oikeasti näillä sanoilla: "nyt ihan oikeesti kakara alas siitä"... Noh, minulla jotenkin hormonit heilahti ja sanoin että "anteeksi nyt vain, mutta lapseni on yhtälailla asiakas kuin minäkin, eikä asiakkaille sovi puhua noin. Me taidammekin siirtyä toiseen kauppaan, menetätte ainakin yhden, kohta nelihenkisen perheen ruokaostokset". Siinä sitten viereisellä kassalla pakkaamassa ollut mies sanoi mielestäni erittäin törkeästi "no, ketään tuskin haittaa vaikka vaihtaisittekin kauppaa" ja nauroi "paskaisesti" perään.

Oliko tämä teidän mielestä törkeää? Itse kuitenkin sanoin asiani rauhallisella äänensävyllä ja asiallisesti. Pitäisikö antaa palautetta kaupalle?
 
Kakaraksi nimittely ei ole asiallista, eikä sellaista sovi asiakaspalvelutyössä suustaan päästää.

Sen sijaan ko. asiasta kassa mielestäni voi asiallisesti lapselle sanoa ilman, että siitä tarvitsee äidin kiskoa palkokasvia happirööriin.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Jos asia meni ihan kuten sanoitkin, niin kassan sananvalinta oli törkeä ja siitä kannattaa antaa palautetta.

Viereisellä kassalla olleen miehen kommentti vaan herätti minussa sellaisen mielikuvan, että ehkä koko ostosreissu oli aikamoista hulinaa. Mielikuvani voi toki olla väärä.
 
"vieras"
No "anteeksi nyt vain, mutta lapseni on yhtälailla asiakas kuin minäkin, eikä asiakkaille sovi puhua noin. Me taidammekin siirtyä toiseen kauppaan, menetätte ainakin yhden, kohta nelihenkisen perheen ruokaostokset" kyllä on omiaan takakireässä tosikkomaisuudessaan herättämään juuri tuollaisia miehen kaltaisia reaktioita. Jos kassatyttö oli lapsellinen, niin sinun olisi siihen pitänyt vastata vähän aikuisemmin. Kuulostit yhtä hysteeriseltä kuin nämä "nostan oikeusjutun" tai "otan yhteyttä asianajajaani". Ja olisit kyllä voinut komentaa lasta vähän paremmin.
 
Tilannetta sen enempää kommentoimatta.. itse nostan 3-vuotiaan joka kerta kassa päätyyn seisomaan ja pakkaamaan ostoksia, kun itse maksan, jos hän ei itse pääse kiipeämään sinne. Ja koskaan kukaan ei oo asiasta sanonut mitään.
 
muppa
"Me taidammekin siirtyä toiseen kauppaan, menetätte ainakin yhden, kohta nelihenkisen perheen ruokaostokset". Täytyy myöntää, että tuollainen "uhkailu" kyllä naurattaisi mua ihan yhtälailla kuin tuota tarinan miestä, mä vaan en sanois sitä ääneen. :)
 
Eihän se kassien pakkaus mikään lasten leikkipaikka olekkaan vaikka se myyjä ois voinu asian sanoa hiukka asiallisemmin. Kyllä sitten vinguttais myyjälle jos se mussukka sattuis tippumaan siitä telineeltä

Monesti on tullu nähtyä ostoksilla ollessa että mammat antaa aika estottomasti roikkua muksujen siinä kassin pakkaus paikalla niin että muut ei sitten pääse pakkaamaan kassejaan/ostoksiaan siihen. Ja erehyppäs sanomaan asiallisestikkin niin johan siitä rouvat vetää megalomaaniset herneet nenään.

Ja sitten samaan aikaan tietysti kun on kiva leikkiä siinä niin on kiva sitten viedä ja ronklia niitä toisen asiakkaan ostoksia. Joskus on nähty kun on mukula toiselta puolelta ottanut jonkun suklaan/karkin ja meinannut ruveta sitä aukomaan tai viemään pois äitykän mitenkään reagoimatta (toi oli nyt vähän ot) ..
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Ja kuka oikeasti haluaa laskea kassinsa paikkaan, jossa muksut paskaisilla kengillä seisovat. Ihan yhtä typerää kuin se, että jotkut antavat lasten olla ostoskärryissä. Hyi helkkari.
 
  • Tykkää
Reactions: muhvi
no sekä kassa, että viereisen kassan mies asiakas käyttäytyivät törkeästi. antaisin kyllä kaupalle palautetta asiasta. etköhän jonkun hyvityksen siitä saa. mä ainakin sain, kun kassa tokais minulle kerran, että kerää äkkiä ne ostokset, että asiakkatkin mahtuu. mä kävelin myymälävastaavan pakeille samon tein. kysyin siltä, että mikä mä olen teidän kaupalla, johon vastaava sanoi, että no asiakas tietysti, miten niin. no kerroin sitten kassan sanat ja sanoin, että mä taidankin siirtyä viereisen marketin asiakkaaksi. meillä ostetaan samasta kaupasta kaikki ruoka ja päivittäistavarat kahdeksalle henkilölle. ostettu jo viimeiset 20 vuotta. no kassa joutu pyytää anteeksi ja 50 euron lahjakortin sain lisäksi.
 
"pomeranssi"
KYLLÄ meillä lapsi 3v on siinä kassipaikalla joka kerta kun kaipassa käydään. Ei hän siinä kengillä seiso mutta polvillaan istuu ja odottaa. Kukaan ei ole koskaan sanonut siitä mitään...
 
no huhhuh
Eli kassaneiti kutsui lastasi kakaraksi? Jos todellakin se pääty on sellainen, ettei siinä saa olla ja sinua lapsi ei totellut, kassaneiti teki ihan oikein kun kielsi lastasi. Ja pahempiakin nimityksiä lapsesta on kuin kakara, eli mun mielestä ei mennyt liian pitkälle. Ja varmaan itse oisin toiminut samoin, jos oisin ollut viereisen kassan asiakas... :D
 
Eli kassaneiti kutsui lastasi kakaraksi? Jos todellakin se pääty on sellainen, ettei siinä saa olla ja sinua lapsi ei totellut, kassaneiti teki ihan oikein kun kielsi lastasi. Ja pahempiakin nimityksiä lapsesta on kuin kakara, eli mun mielestä ei mennyt liian pitkälle. Ja varmaan itse oisin toiminut samoin, jos oisin ollut viereisen kassan asiakas... :D
no tarviiko joka asiaan aukoa päätään, eihän se asia kuulunut sille naapuri kassan asiakkaalle mitenkään. hieman käytöstapoja
 
Okei - ilmeisesti se kassan päädyssä oleva pakkaustaso ON joidenkin mammojen mielestä lasten kiipeilyteline tai leikkipaikka.

Mulle on sinänsä yks hailee onko jonkun tenava siinä, mutta on tosi ärsyttävää kun pakkaa omia ostoksia ja jonkun vieraan napero on tiellä. Ehkä väistyy kun pyydän - ja sori jos en aina jaksa lirkutella, pelkkä 'väistyisitkö että pääsen pakkaamaan?' ihan neutraalilla äänensävyllä esitettynä on minusta täysin korrekti tapa toimia, mutta koska aika monen mamin katse tappaisi jos voisi, niin ilmeisesti sille lapselle pitäisi vähän lässyttää tai antaa olla vaan siinä...Ehkä ei väisty ja joudun toistamaan pyyntöni. Ehkä ei siltikään väisty, ja joudun sanomaan vanhemmalle että sori mutta siirtäisitkö hänet pois jotta saisin pakattua. Ja jos siirtyy, niin aika suurella todennäköisyydellä on silti tiellä ja/tai sörkkii ostoksiani. 'Hienointa' on se kun siihen on pakko päästä perheen molempien lasten kiipeämään, ja viemään kaiken tilan.

Hiukan OT, mutta tosiaan joidenkin vanhempien kauppakäyttäytyminen ihmetyttää joskus.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"poks"
Kaupassa työskentelevät sanovat, ettei siinä saa kiipeillä koska sitä ei ole tarkoitettu kestämään lapsen painoa, vaan saattaa romahtaa siitä.

Että ihan lapsen turvallisuuden vuoksi suosittelen pysymään pois siitä.
 
"riiviöiden äiti"
No kakaraksi nimitteleminen oli törkeää, mutta muuten oli hyvä että komensi. Se pakkaustaso ei ole kiipeilyä varten, vaan ostosten pakkaamista varten.
Viereisen asiakkaan kommentin jättäisin ihan omaan arvoonsa (vaikka myönnän että saattaisin huonona päivänä ajatella samoin,mutta en kyllä ääneen sanoisi)
 
varas
Alkuperäinen kirjoittaja äå;24889651:
Teeppä ilmoitus. Saat potkut myyjille. olis kivaa.
Siitä mitään potkuja saa :LOL:
Itselläni kävi tilanne ytenä jouluna että ostin miehelle lahjan ja myyjä unohti siihen hälyn kiinne ja en minäkään sitä huomannut.
Ostin ruhtinaalliset 2 ostosta,
menin porttien läpi ja tietenkin ne kävi huutamaan.
Myyjä huuti pää punaisena että minkä sinulla pippaa, tavarat heti tänne ja kuitti myös sinä olet varastanut nämä!
No annoin pää punaisena nolostuksesta tavarat ne kaksi hänelle ja hän huutaa että juu olet varastanut tämän tätä sinä et kyllä maksanut..
Annoin kuitin ja sanoin että aivan varmasti maksoi ja etkö sinä muista mitä kassasi läpi juuri vedit.
Toinen asiakas takanani myös sanoi myyjälle jotain hänen käytöksestään.
Myyjä tarkisti kuitin ja tokaisi,
-olet sinä sittenkin sen maksanut, poistan hälyn.
Anteeksipyyntöä oli sitten turha tuolta ihqulta myyjältä odottaa :(
Kuuli kun tämä minun takanani jonottanut asiakas vielä jotakin sanoi tuolle myyjälle ja myyjä tiuski hänellekin kuinka virheitä heillekin sattuu kun varkaita on niin paljon.

Kirjoitin asiasta kauppiaalle ja anteeksipyytö tuli SÄHKÖPOSTITSE ja kaffepaketti odotti infossa.
Juu, mutta silti myyjästä jäi paha mieli ja en todellakaan mene hänen kassalleen jotta ei toisen kerran huudeta pää punaisena suoria syytöksiä varkaaksi :(
Ja tuostakaan tilanteesta ei siis potkuja myyjä saa vaikka syyttömiä ihmisiä varkaaksi haukutaan erittäin kovaan ääneen.
 

Yhteistyössä