oliko tämä nopea synnytys

Amatöörinä kahden lapsen synnyttäneenä äitinä sanoisin, että avutumisvaihe oli nopea ja ponnistusvaihe hieman pitkä, mutta kuitenkin normaali ensisynnyttäjälle. Toisen lapsen ponnistat sitten +-10 min niin ponnistusvaihe on silloin normaali?
 
Avautumisvaihe nopea, ponnistusvaihe hieman pitkä, mutta ensisynnyttäjälle vielä ok.

Itselläni
1.synnytys 10h ja ponnistusvaihe 13min
2.synnytys 10h ja 2min ponnari
3.synnytys 8h ja ponnari 2min
4.synnytys 1h52min ja ponnari 1min
5.synnytys 1h 9min ja ponnari 1min.
 
krisse-80
Mun synnytys (yksi siis vasta takana) kesti yhteensä 3h50min ja ponnistusvaihe tästä 10min. Olihan se aika nopee, varsinki avautumisvaiheen loppu meni rytinällä. Tosin tytön syntyessä vesien menosta oli jo reilusti yli 12 h, eli kokonaisuudessaan ei tuntunut kovin lyhyeltä, kun yön oli jo valvonut jne. Tipalla siis käynnistettiin mun synnytys ja säännöllisistä suppareista ksti ton 3h50min.
 
Suuppis
Mulla esikoisella avautumisvaihe 3h15min ja ponnistus 3min. Nuorimmaisella sitten olikin avautumisvaihe 30 min ja tunti oli ettei saanu ponnistaa vaan piti kaikkee muuta ku ponnistaa( oli liian iso ja lääkärit mietti mitä pitäis tehdä... ) Sitten kun sai ponnistaa niin siihen meni kaikkiaan 15min. ( samalla kätilö ja Lääkäri veti kaikin voimin kun ponnistin)
 
Ponnistusvaihe pitkä, mutta muuten nopea. Esikoisen synnytys mulla 13h ja ponnistusvaihe 7min. Kuopus käynnistyksellä 4h ja ponnistuvaihe 1min. Sanoivatkin, että kolmas taitaa tulla lennossa, kun tuon kuopuksenkin ponnistus oli noin lyhyt. Saas nähdä sitten =)
 

Mun esikoinen 7h; ponnistus muistaakseni 13min. Toinen vähän alle 5h ponnistus noin puoli tuntia kun ambulanssin hoitaja setä kielsi ponnistamasta kun yrittivät ehtiä laitokselle. Tyttö kutenkin syntyi autoon kun en sitä voinnut sisälläni väkisin pitää. Kolmas syntyi 3pv sitten ja kesti 1 1/2h; ponnistusvaihe minuutin. Eli heti kun sain luvan ponnistaa niin poju tuli ulos. Poju syntyi ensi avussa; ei ollut toivoakaan ehtiä synnärille! Laitoksella sanoivat että jos vielä aion vaavin hankkia niin sitä ei varmaan uskalla yliaikaiseksi laskea vaan varmaan sit käynnistetään suosiolla että varmasti pääsee synnärille :D !
 

Yhteistyössä