oliko täällä jo: Päiväkotiruuasta LÖYTYI LASIA!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NannaIhana

Aktiivinen jäsen
21.10.2008
10 502
1
36
nonnih!! tää tästä vielä puuttui :o

"Nelivuotiaan tytön ateriointi katkesi kuopiolaispäiväkodissa lautaselta löytyneeseen lasinsiruun, kertoo Savon Sanomat. "

"Lasinpalanen löytyi viime torstaina Pölläkänlahden päiväkodissa.

- Lapsi oli ottanut suuhunsa ateriaan kuuluvaa salaattia, kun hän noukki suustaan lasinsirun ja sanoi, että tätä minä en ainakaan syö, kertoi päiväkodin johtaja Annukka Laitila Savon Sanomille. Laitilan mukaan sirpale oli aikuisen kynnen kokoinen.

Päiväkodin ruokalistalla oli riisiä, mango-broilerikastiketta ja salaattia. Salaatti oli tehty päiväkodin omassa keittiössä, joten henkilökunta tarkisti ensimmäisenä keittiön tilat. Niistä ei löytynyt rikkinäistä lasia.

Laitila arveli, että siru saattoi olla myös kastikkeessa, joka tuli Aurinkorinteen koulun yhteiskeittiöstä. Siellä tehdään ruokaa kouluun ja kolmeen päiväkotiin, yhteensä lähes tuhannelle lapselle. Kuopion Aterian mukaan lasia on löytynyt vain Pölläkänlahden päviäkodissa.

Kuopion ympäristöterveystoimisto tutki tytön lautaselta löytyneen sirpaleen. Tutkimukset osoittivat sen todellakin olleen lasia. "

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
syökö ne eineksiä päiväkodissa?

Ihan jokapaikassa tänäpäivänä syödään. Vai luuletko, että päiväkodissa pyöritellään lihapullat itse?

sillon kun tyttöni oli päiväkodissa niin ruoka tuli sinne viereisestä koulusta missä ne ruoat kyllä keittiöllä tehtiin ihan itse.
joten kokemusta mullei oo muualta.
ennen ainakin on ruoat tehty itse..kamalaa!

Ihan jokapaikassa tänäpäivänä syödään. Vai luuletko, että päiväkodissa pyöritellään lihapullat itse?

ainakin siellä pyöritellään itse missä olen ollut töissä...
ei kaikkialla tietenkään mutta osassa tehdään ihan itse.

Onneks oma lapsi on pph:lla joka tekee safkat vaan neljälle lapselle eikä tuhannelle.......saavat lapset oikeita lihapullia eivätkä mitään sydän-maksa-haima-murskaa.....

Nii-i. Vaan perhepäivähoidossapa ei eineksiä juurikaan syödä! Ja lihapullatkin pyörittelee ainakin meidän hoitaja itse!

apua! Tytön päiväkotiin menee samasta koulusta ruoka. Onneksi tuo ei sattunut hänen ryhmässään (ei ole tietenkään toivottavaa kenellekkään), mutta meillä ei tyttö suostu syömään salaattia. Maistaa kyllä pikkuisen mutta se on siinä, jos tyttö olis tone nähnyt ei varmasti suostuisi enää laittamaan suuhunsa salaattia

Kuule joka koulussa, päiväkodissa ja ravintolassa suurinosa on "valmista" kamaa.
T. kokki suurtaloudesta

taidanma ruveta kokiks koululle jos ei tarvi mitään tehdä itse. helpompaa kun nykyinen työ..

Siitpä sitten vaan - näät sen helppouden... Ei siinä kokeilla oo aikaa lähes tuhannelle pyöritellä lihapullia tai siivota kaloja alusta alkaen, eli ainakin esikäsiteltyjä osa on. Vaikka "itse" muuten tehdäänkin.

Kuule joka koulussa, päiväkodissa ja ravintolassa suurinosa on "valmista" kamaa.
T. kokki suurtaloudesta

taidanma ruveta kokiks koululle jos ei tarvi mitään tehdä itse. helpompaa kun nykyinen työ..

Siitpä sitten vaan - näät sen helppouden... Ei siinä kokeilla oo aikaa lähes tuhannelle pyöritellä lihapullia tai siivota kaloja alusta alkaen, eli ainakin esikäsiteltyjä osa on. Vaikka "itse" muuten tehdäänkin.

onhan mulla kokemusta koulunkeittiöstä. ala-asteella.
siis ala-asteen keittiössä olen ollut töissä.
kouluaikoina ammattikoulussa olin kokkilinjalla ja tehtiin amikselle ruoat,mutta se on kyl eriasia kun toi oikee työ kun ihmisiä on 3-4 vuorossa. amiksessa meitä oli kumminkin 15

Yhdessä hesalaisessa päiväkodissa oli keittäjä niin vimpan päälle meikattu ja korut vaan kilisi, ei ollut edes keittiövaatteita yllä. Ruuanlaitto olikin sitten sitä että matami aukoi styroksilaatikot ja lätki vuuat kärryihin ja osastot sitten hakivat haaleat valmisruuat ja jakoivat lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja näin tämän kaiken:
Yhdessä hesalaisessa päiväkodissa oli keittäjä niin vimpan päälle meikattu ja korut vaan kilisi, ei ollut edes keittiövaatteita yllä. Ruuanlaitto olikin sitten sitä että matami aukoi styroksilaatikot ja lätki vuuat kärryihin ja osastot sitten hakivat haaleat valmisruuat ja jakoivat lapsille.

Niin, se riippuu ihan keittiön koosta, syöjien määrästä jne. Osa on jakelukeittiöitä - osassa tehdään itse kaikki, osassa osa valmiista, osa esikäsittellyistä ja sitten siis ihan valmiista vaan ladotaan esiin.

sillon kun tyttöni oli päiväkodissa niin ruoka tuli sinne viereisestä koulusta missä ne ruoat kyllä keittiöllä tehtiin ihan itse.
joten kokemusta mullei oo muualta.
ennen ainakin on ruoat tehty itse..kamalaa!

olen ollut töissä päiväkodissa. Lähes kaikki oli valmista.

Alkaa mennä tuo lasinsiru-vouhkaus jo huvittavuuden puolelle. Ihan kaikkea ei kuitenkaan pitäisi uskoa.

Ja jos jotakin pitää ottaa asiasta opiksi niin se minkälaista paskaa lapsillemmekin oikeasti p-kodeissa ja kouluissa syötetään. Huonosti pestyjä vihanneksia jne. Niistä löytyvillä siruilla ei taatusti ole mitään tekemistä minkään sabotaasin kanssa. Ne ovat vain ja ainoastaan huonolaatuista tarjottavaa.