Oliko se niin, että vauvan liikkeet ei tunnu just ennen synnytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ajattelin vaan kun supistelee ja vauva liikkuu tosi paljon ja tosi levottomasti. Viikkoja nyt 36+0 ja neuvolan täti sanoi että vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt ja pää on synnytyskanavassa.

Mun esikoisella oli lapsivesi vähissä lopussa, mistä johtuen lähdin sitten käymään synnärillä. Sieltä sanoivat, kun tuon väitteen kerroin kuulleeni, että ei pidä paikkaansa, ihan loppuun asti pitää liikkua ihan normaalisti. No joo. Esikoinen ei liikkunut (tai liikkui, mutten tuntenut sitä) ja siihen oli syy.

Toka kuitenkin rauhottui minusta myös hiukan ihan just ennen syntymäänsä. Mutta tunsin liikkeet silti ihan hyvin. Samoin ukon sisko, joka sai vauvan hiukan ennen mua, oli pari päivää just ennen synnytystä huolissaan vauvan liikkeistä. Eli sekin rauhottui.

Mutta en tiiä, oliko nuo sitten vain sattumaa.

Eli synnytys voi kuitenkin käynnistyä vaikka vauva liikkuu? Ärsyttävää kun mihinkään ei ole mitään yleispäteviä sääntöjä, kaikki on yksilöllistä ja jo viime viikolla sanottiin että "voi syntyä huomenna, mut voi mennä jopa 2 viikkoa yli". Argh!

Ensisynnyttäjänä en tiedä mistään mitään. No varaudun että menee yli ja lähden sairaalaan vasta kun pää näkyy. :D

Synnytys voi tulla täysin yllärinä puun takaa. :D

Ainakin mulla. Molemmat. Tota ekaa tosiaan sovittiin käynnisteltävän, mutta neiti syntyi itsestään saman päivän vastaisena yönä, kun olin tuolla käynnistysarvioinnissa käynyt. Ja sieltä tullessa vielä itkin, että hitto vie, en tahdo käynnistykseen, mutta ei oo mitään merkkiä, et tämä syntyis... :whistle:

Tokan kohdalla olin valvonut myöhään ja ajattelin just nukkumaan mennessä, että täytyypä tästä lähtien mennä nukkumaan vähän aiemmin, et sais ees vähän nukuttua, jos vaikka synnytys käynnistyy yöllä. Mutta onneksi ei oo mitään merkkiä, et ois vielä käynnistymässä. ...joo.. Kello oli tuolloin n. puolyö, ja 02.30 heräsin ekoihin synnytyssuppareihin. =)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä