Oliko se eläinrääkkäystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja namsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

namsu

Vieras
Seurustelin muutaman vuoden miehen kanssa, jolla oli n.8 vuotias saksanpaimenkoira. Koira oli langassa aina, yöt ja päivät. Mies antoi tälle kerran päivässä ruuan, ja käytti lenkillä kerran, pari viikossa?

Muutin miehen luo, ja aloin ottaa koiraa sisälle ja käytin metsässä lenkillä. Minun oli pienenä naisena vaikea pidellä koiraa jota ei koskaan opetettu olemaan vetämättä hihnassa joten annoin juosta vapaana.

Harjasin koiran turkin lähes päivittäin.

Mies alkoi saamaan kommentteja että kylläpä se näyttää hyvinvoivalta, koira siis. Turkki kiilsi, koira oli iloinen ja minä sain siitä sydänystävän. Kissaani koira vahti silmä tarkkana, mutta ei koskaan tehnyt mitään. Mies vihasi minun kissaani ja oli onnellinen kun jouduin sen lopettamaan kasvaimen takia.

Tuli ero, ja pian eron jälkeen mies lopetti koiran. Oliko miehen käyttäytyminen miten pahaa teidän mielestänne?

Kuinka kauan seurustelitte, eli kuinka vanha koira oli kun se lopetettiin? Jos sillä oli jo vanhuudenvaivoja? Ainakin koira sai hyvän elämän sinun kanssasi, vanhaan palaaminen olisi voinut olla aika rankkaa sille.

No kaikenkaikkiaan en hyväksy miehes käytöstä ylipäätään, et oli koiran ottanu, kun ei siitä kerran huolehtinu.

Sulle sen sijaan :flower: , kun annoit koiralle ees hetkeks hyvän elämän. Ja varmasti tosiaan armollisempaa koiralle, et pääsi ikiuneen, kuin langan jatkoks taas miehes pihaan...

mun ex asunnon naapurissa asui kanssa yksi sakemannirouva joka pääsi ulos 2 krt päivässä. meillä oli keittiönikkuna pihalle niin näin että se raukka häntä koipien välissä luikki aina lähipuskaan tarpeilleen ja siitä heti kotiin. Eläinsuojeluilmoituksen oli toinen naapuri tehnyt kaksi kertaa kun oli nähnyt että koiraa myös lyötiin. Olivat diplomaatteja ja asialle ei ikinä tehneet viranomaiset mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka kauan seurustelitte, eli kuinka vanha koira oli kun se lopetettiin? Jos sillä oli jo vanhuudenvaivoja? Ainakin koira sai hyvän elämän sinun kanssasi, vanhaan palaaminen olisi voinut olla aika rankkaa sille.

Koira oli kymmenen vuotias kuollessaan. Olihan sillä jo jäykkyyttä jaloissa, mutta ei se sen menoa haitannut.

Minä olen jotenkin pyyhkinyt pois mielestäni miehen käyttäytymisen, mutta nyt kuulin että hän on ottamassa uutta koiraa!!

En koskaan katso moista hyvällä. Aivan siitä syystä, että meillä on rescue koira, joka jostain syystä vain haluttiin poistaa perheen elämästä. Koira tuotiin Padin tarhalle lähellä Malagaa ja nyt on asustellut meillä jo huhtikuusta asti.
Koira oli surkeassa kunnossa kun tuli. Hoidettiin, puunattiin ja nyt koira voi hyvin.
Teit hienon työn kun annoit koiralle hyvän elämän edes sen pienen hetken. Omistaja voisi mielestäni mennä katsomaan millaista noilla muutamilla koirilla ympäri maailmaa on....jos vaikka alkaisi ajatella toisin.
Tuolta voitte käydä katselemassa ihania ja elämänhaluisia otuksia :D
http://www.espanjankoirat.com/

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
No kaikenkaikkiaan en hyväksy miehes käytöstä ylipäätään, et oli koiran ottanu, kun ei siitä kerran huolehtinu.

Sulle sen sijaan :flower: , kun annoit koiralle ees hetkeks hyvän elämän. Ja varmasti tosiaan armollisempaa koiralle, et pääsi ikiuneen, kuin langan jatkoks taas miehes pihaan...

Minä jotenkin ihan rakastuin siihen koiraan, aina olen pitänyt juuri saksanpaimenkoirista, ja tämä oli todella viisas ja ihana yksilö! Mies alkoi olla pois kotoa yötkin, petti minua, mutta koira nukkui sängyn vieressä... Minulla on sitä iso ikävä vieläkin!

Ja koiran kuolemasta on puolitoista vuotta, mutta edelleen on ikävä. Kuinka kauan te muut surette lemmikkejä? Ja minä vielä mietin, että kun minun oli lähdettävä ja koira jäi sinne, että se ei ymmärtänyt miksi minä lähdin :'( Tuntuu niin kamalan pahalta se...

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Ja koiran kuolemasta on puolitoista vuotta, mutta edelleen on ikävä. Kuinka kauan te muut surette lemmikkejä? Ja minä vielä mietin, että kun minun oli lähdettävä ja koira jäi sinne, että se ei ymmärtänyt miksi minä lähdin :'( Tuntuu niin kamalan pahalta se...

Moni suree aina. Minä jo uhkailin miehelleni, että kun tuo meidän Tipsu kuolee niin haluan, että se täytetään...voin sitten harjailla ja silitellä sitä .... mies ei ollut kovin ymmärtäväinen idealle....Minulle siis luopuminen on vaikeaa.

Yhteistyössä