Oliko miehellä oikeus loukkaantua?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on kolmen viikon aikana ollut kolme tärkeää menoa ja silloin on aina viikkoa ennen sovittu, että mies hoitaa lapsia/osaa lapsista, jos on ollut joku lääkäri. Kaikki kolme menoa on mennyt mönkään, koska miehelle on ilmaantunut kiireellisiä ylitöitä. Nyt sitten hommasin toiset hoitajat ja mies hermostui siitä, oletti että luotan vielä siihen, että mies tulee kotiin ajoissa... Tänäänkin on pojan kanssa tärkeä lääkäri ja mies soitti sitten, että yrittää ehtiä ajoissa, mä sitten sanoin, että mulla on kyllä jo toinen hoitaja, niin löi luurin korvaan :( Mun mielestä tein ihan oikein.

Kaksi tosi tärkeää menoa jouduin perumaan, kun nuo muut hoitajat asuu kaukana, kolmanteen pääsin tosin myöhässä, niin samaa virhettä en enää tee. Mies on älykkäänä firman ainoa työntekijä ja tekee kaiken mitä pyydetään, eli työ päivät aina 14h... tottakai työnantaja antaa vaan lisää töitä, ku yks aina suostuu =) Mutta nyt ainakin pääsen pojan kanssa lääkäriin, eikä tarvitse ottaa kaikkia neljää mukaan.

Minusta ei oikein voi ajatella, että suuttua tai loukkaantua voi vain jos siihen on oikeus. Voi tietysti pahastua pikkuasiasta tai ylireagoida, mutta se tunnehan tulee kun tulee, ei siihen mitään oikeuksia ehdi tilailla. No, mitä alkuperäiseen asiaan tulee, mielestäni mies ylireagoi.

No mitäs se tuosta suuttuu.. ihmeellinen on! kyllä meillä menee niin, et jollei ehdi/pysty silloin kun on sovittu, niin ilmoittaa ajoissa ja mietitään yhdessä joku toinen hoitaja.

jos katsoo asiaa miehen näkökulmasta, niin sitä voi itseään suunnattomasti harmittaa ettei ehdi. Siihen sitten sisältyy turhautuneisuutta työnantajaa kohtaan ja eritoten itseään kohtaan kun ei ole saanut järkättyä lähtöä ajoissa kotio. Ja sitten kun kuulee että on jo toinen hoitaja niin "loukkaantuu", mutta itseasiassa vihoitteleekin omalle tilanteelleen eikä vaimolle.

Meillä mies on joskus "loukkaantumisen" jälkeen kertonut melkoisen analyyttisesti että mistä moinen käytös, ja jotain tuollaista siellä on yleensä taustalla. Enempi pettymystä itseensä kuin vaimon tekemisiin. Olenkin oppinut tässä vuosien aikana lukemaan aika hyvin noita tilanteita, eikä ne enää kasva mitenkään erityisen suuriin mittasuhteisiin. Ei ainakaan kannata enää lietsoa tilannetta, ts. "vastaloukkaantua" ja alkaa valittamaan kaikista ohareista. Todeta vain että kun miehellä on vaikeuksia ehtiä niin hommataan toinen hoitaja kun se kerran onnistuu.

Mies ei selvästikään ole myöntänyt itselleen että on laittanut työt toistamiseen lasten edelle, mutta se ei ole sinun syysi. Sano hänelle että et ole voinut luottaa siihen että pääsee tulemaan, ja jos lapsella on lääkäri tms. sitä ei noin vain voi perua. Ihan turha kiukutella. Kiukuttele vähän takaisin :)

Yhteistyössä