Oliko ennenvanhaan helpompi kasvattaa lasta kun nykyään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en palstaillut laisinkaan esikoisen ( nyt 6v ) aikoihin ja olin kyllä autuaan tietämätön monista ongelmista ja vaaroista ja uhista, joista nyt lueskelen, kun kuopus on 1v.
joskus kyllä ihmettelenkin ihan, että ihme et esikoinen on ylipäänsä hengissä :ashamed: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nykyään ollaan niin avoimia!:
Yleensä ottaen ennen vanhaan oli ihan yhtä paskaa, siit ei vaan puhuttu!

No oli varmaan aika paljon rankempaa, mut ero on siinä, että nykyään valitetaan joka helkutin asiasta mistä vaan voi valittaa. Katsos ennen porukkaa oli sitkeetä ja työntekoon tottunutta.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en palstaillut laisinkaan esikoisen ( nyt 6v ) aikoihin ja olin kyllä autuaan tietämätön monista ongelmista ja vaaroista ja uhista, joista nyt lueskelen, kun kuopus on 1v.
joskus kyllä ihmettelenkin ihan, että ihme et esikoinen on ylipäänsä hengissä :ashamed: :D

Sama vika.. :D

Mutta aiheeseen.. Siis ihan totta. tuntuu että nykyisin p***an väriäkin kytätään ettei vaan olis mitään "vikaa".. :laugh:
ehkä ennen oli enemmän duunia arjessa ettei tarvinnut otta tikusta asiaa.. Tai jotenkin näin..

Sitä paitsi.. Muistan kyllä että meitä muksuna "uhkailtiin" koivuniemen herralla, mutta ei tarvinnut kun hakea se pihalta.. Koskaan ei käytetty, eikä kyllä ollut tarviskaan.. Jo se hakeminen pisti miettimään.
Tätäkin käytettiin OIKEASTI isoissa jutuissa, ei "lasten hölmöilyissä" (siis näitä perus seinään piirtelyitä yms pakkokokeillajuttuja.. )
Siinä kai se ero on, jos liikaa vaatii lapseltakin niin onhan se vaikeata kasvattaa.
Lapsi on lapsi vaikka voissa paistais.. :D

Ja vielä lisää.... jos 20 vuotta sitten joku julkimo olisi naistenlehdessä kuuluttanut, että lapsen saaminen ei muuta mitään ja heillä eletään kyllä lapsen synnyttyä ihan kuten ennen lastakin, jokainen keskivertoäiti olisi mielessään aatellut, että sillä julkimolla ei taida olla ihan kaikki inkkarit kanootissa. Siihen aikaan kun oli ihan normaalia, että elämä muuttui ja paljonkin, kun perheeseen syntyi lapsi.