Olihan reipas neuvo neuvolalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällikällä lyöty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ällikällä lyöty

Vieras
soitin siis sinne kun tytär on useemman päivän ollut nuhanen ja yskiny ja tänään yskä ylty semmoseksi räkäiseksi ja nuha vaan pahenee. aattelin että onko järkevää viedä sairasta lasta hoitoon joten soitin sinne pyytääkseni sairaslomatodistusta töihin (olen siis yh, eli mies ei voi jäädä hoitamaan lasta, isänsä on ties missä, en edes tiedä onko suomessa tällä hetkellä).

eivät kirjota. ja syy on se, että ei ole kuumetta lapsella. neuvo oli pumpata lapsi niin täyteen lääkkeitä ja käyttää nasolinia sun muuta vastaavaa että henki kulkee ja eikun hoitoon vaan.

taidan sitten ottaa palkatonta lomaa itselleni että saan hoitaa tuota pientä kotona. hoitoon en vie. neuvolatäti vielä kyseli että onko sulla sisaruksia, kavereita, isovanhempia jotka voisivat tulla hoitamaan lasta? joo on isovanhemmat, jotka on molemmat itse myös räkätaudissa tällä hetkellä. kaverit on kaikki töissä eikä sisaruksiakaan ole, muut sukulaiset asuu kaukana.

onko tämä tämmöinen ihan yleistäkin toimintaa neuvoloissa?

Oho.. Aika kummaa touhua..
Et pääsis käymään päivystävällä terveydenhoitajalla?

Itse en nimittäin moista neuvoa kuuntelis. Eihän se ole tervettäkään tunkea lasta täyteen lääkettä.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Oho.. Aika kummaa touhua..
Et pääsis käymään päivystävällä terveydenhoitajalla?

Itse en nimittäin moista neuvoa kuuntelis. Eihän se ole tervettäkään tunkea lasta täyteen lääkettä.. :(

no ei minustakaan ole tervettä tunkea lääkkeitä täyteen. :(
enkä sitä mielelläni tee.

ainahan voi sanoa että kuume laski kun annoin panadolia.... pääset sillä lääkärille.. ;)

joskus täytyy vaan käyttää pientä valkoista valhetta.. ainakin tuollaisen neuvon jälkeen.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja a:
ainahan voi sanoa että kuume laski kun annoin panadolia.... pääset sillä lääkärille.. ;)

joskus täytyy vaan käyttää pientä valkoista valhetta.. ainakin tuollaisen neuvon jälkeen.. :)

:D no niin ilmeisesti täytyy :)

pakko sun on saikkua saada jos ei lasta voi tarhaan viedä. Jos viet sen tarhaan niin se tartuttaa toiset lapset ja kohta on koko ryhmä kipeenä. ei kai ne tarhantädit/sedätkään ota sairasta lasta hoitoon. Ei ainakaan meidän lasten tarhaan.

Etkö saa olla kotona omalla ilmotuksella sen kolme päivää??Jos et niin soitat terveyskeskukseen ja sanot että tarvitset töihin todistuksen niin pakkohan niitten on antaa aika ainakin terkalle...niille saa sinne olla tiukkana!!!

Kyllä meillä pääsee päivystävälle terveydenhoitajalle vaikka ei olisikaan kuumetta. Aikas isosta kaupungista on kyse. Mikä ihmeen taikasana tuo KUUME joillekin oikein on? Että ilman sitä ei voi olla oikeasti kipeä? Huhhuh. Jos lapsella on pitkittynyttä räkäisyyttä ja yskää, niin on ihan paikallaan tarkistaa ettei korvissa ole muhimassa tulehdusta.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kyllä meillä pääsee päivystävälle terveydenhoitajalle vaikka ei olisikaan kuumetta. Aikas isosta kaupungista on kyse. Mikä ihmeen taikasana tuo KUUME joillekin oikein on? Että ilman sitä ei voi olla oikeasti kipeä? Huhhuh. Jos lapsella on pitkittynyttä räkäisyyttä ja yskää, niin on ihan paikallaan tarkistaa ettei korvissa ole muhimassa tulehdusta.

no kyse turusta. mä olen itse nyt ollu muutaman päivän poissa töistä kun olen itsekin ollu todella kipeänä. eilen soitin aikaa lekurille niin en saanu koska mulla ei ole kuumetta. sairaanhoitajalle sain ja se kirjotti kaks päivää eli eilisen ja tämänpäivän. mutta nyt tytär on myös sairastumassa ilmeisesti vähän reippaammin.

eli minä nyt vien hänet hoitoon huomenna ja menen itse töihin. puolikuntoisena. väsynyt olen koska en ole saanut nukuttua useampaan yöhön kunnolla flunssan takia.

kolme päivää olen ollut omalla ilmoituksella pois jo viimeviikolla töistä. on ollut tavallista rajumpi tämä flunssa mutta kun kuumetta ei ole niin lääkäriin en pääse. piste.

yksityiselle voisin mennä mutta en viitsi maksaa siitä mikä pitäis tulla automaattisesti kunnalliselta puolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

ei ole pitkittynyttä räkää. nuhainen on ollut viikon verran, nyt yskimään rupesi lauantaina ja se on siitä päivä kerrallaan vähän pahentunut. tänään se oli ekaa kertaa semmosta kunnon räkäistä. ääni on pienellä käheä ja miltei mennyt kokoaan ja niiskuttaa.

mutta täällä ilmeisesti pitää odottaa niin kauan että se tilanne on todella paha ja sitten vasta saa ajan lääkärille tai todistuksen siitä että jää hoitamaan lasta kotiin.

katson nyt huomisaamuna tilanteen uudelleen ja jos mielestäni tilanne on semmonen etten lasta hoitoon vie niin soitan työpaikalle ja ilmotan että voivat vähentää huomisen päivän palkan palkastani.

Alkuperäinen kirjoittaja NellaLinnea:
Etkö saa olla kotona omalla ilmotuksella sen kolme päivää??Jos et niin soitat terveyskeskukseen ja sanot että tarvitset töihin todistuksen niin pakkohan niitten on antaa aika ainakin terkalle...niille saa sinne olla tiukkana!!!

Mun työpaikalla tarvitaan tunninkin poissaolosta lääkärintodistus...

Yhteistyössä