Oli sitten varmaan isoin riita mitä meillä on ollu

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
:/

Mies on luvannut muuttaa erään asian jo monta vuotta ja aina käydään tätä samaa keskustelua kuitenkin tietyin väliajoin.
Viimeeksi sanoin miehelle että jos hän ei muuta tapojaan niin minä haluan ottaa häneen hajurakoa. Ja ei se muuttunut. Sanoin eilen nukkumaan käydessä että joko hän menee juttelemaan ammatti-ihmisen kanssa, menee muutamaksi yöksi veljensä luo tai sitten me lasten kanssa lähdemme johonkin.

"Sen jos teet niin sitä saat katua koko loppu elämäs"
"Sinä tässä pilaat kaiken, SINÄ olet se joka haluaa rikkoa koko tämän perkeleen perheen"
"Älä luulekaan että annan lapset sinulle. Minä vien ne päiväkotiin työpäivän ajaksi ja muun ajan pidän lapset minun luonani"
( Olen ollut aina lasten kanssa kotona ja mies on sanonut että hänelle se on tärkeää ).

:'(

Eikä me eroamassa olla oltu enkä ikinä ole sanonut että jos sen hetken antais minun miettiä asioita ja olis vaikka siellä veljensä luona ni ei muka sais lapsiaan tavata. Minun puolesta niin paljon ku haluaa =) Eikä se nyt ilmeisesti ole mihinkään menossa. Töihin äsken lähti.

toi on niin kauheeta että alkaa uhkailla. mun mies teki saman kerran. sanoi että vie lapsen minulta jos tulee ero. siis mullahan on masennus. ja se kääntyi sitä mua vastaan. :'( en vieläkään luota siihen että jos ero tulee saadaan ilman riitaa sovittua lapsen huoltajuudesta. piste iin päälle oli soitto ex:ltä että kuulemma mies jättää mut ja vie lapsen, pitäiskö hän tehä samaa. :o

Tää taitaa olla melko tyypillistä (miesten) käytöstä, että riitatilanteessa uhataan lasten viemisellä. Itse asiaan on vaikea ottaa kantaa, kun et ap kerro, mikä on se kivi, joka kengässä hiertää... Suosittelen kuitenkin puhumista, puhumista ja kerran vielä puhumista. Koittakaa selvittää asiat ja päästä kompromissiin.

:hug:

Miehen on ihan turha edes uhkailla lasten viemisellä koska se ei niitä koskaan tulis saamaan |O |O
Ja kun esikoinen syntyi niin ei oltu vielä naimisissa ja käytiin tunnustamassa isyys. Silloin mies itse sanoi että jos joskus kävisi niin että erottais niin hän ei missään tilanteessa veisi minulta lasta. Kuopuksen syntyessä oltiin jo naimisissa ja nyt kuitenkin uhkailee |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Mies on luvannut muuttaa erään asian jo monta vuotta ja aina käydään tätä samaa keskustelua kuitenkin tietyin väliajoin.
Viimeeksi sanoin miehelle että jos hän ei muuta tapojaan niin minä haluan ottaa häneen hajurakoa. Ja ei se muuttunut. Sanoin eilen nukkumaan käydessä että joko hän menee juttelemaan ammatti-ihmisen kanssa, menee muutamaksi yöksi veljensä luo tai sitten me lasten kanssa lähdemme johonkin.

"Sinä tässä pilaat kaiken, SINÄ olet se joka haluaa rikkoa koko tämän perkeleen perheen"
"Älä luulekaan että annan lapset sinulle. Minä vien ne päiväkotiin työpäivän ajaksi ja muun ajan pidän lapset minun luonani"
( Olen ollut aina lasten kanssa kotona ja mies on sanonut että hänelle se on tärkeää ).

Voin kertoa, että miehesihän ei sitä yksin päätä, missä lapset asuu ja kuka niistä huolehtii.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:

Voin kertoa, että miehesihän ei sitä yksin päätä, missä lapset asuu ja kuka niistä huolehtii.

No tiedän sen kyllä. Silti en tykkää että lapsilla uhkaillaan ja kiristetään. |O Eikä se ole edes mieheni tapaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Ikävä tilanne, mutta ellei kyse ole väkivallasta, alkoholismista/huumeista tai uhkapeleistä, niin voiko toista vaatia muuttumaan :/

No siis voin sanoa ettei tämä asia ole mikään ajatus tai luonteenpiirre. Vaan ihan silkkaa käyttäytymistä. Voiman käyttöä voisin ehkä sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Ikävä tilanne, mutta ellei kyse ole väkivallasta, alkoholismista/huumeista tai uhkapeleistä, niin voiko toista vaatia muuttumaan :/

No siis voin sanoa ettei tämä asia ole mikään ajatus tai luonteenpiirre. Vaan ihan silkkaa käyttäytymistä. Voiman käyttöä voisin ehkä sanoa.

Ok. Toivottavasti saatte asian ratkaistua :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pizzanpyörittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Vähän sokea on tuo sinun miehesi omalle käytökselleen. Täällä on joskus tuota samaa ilmassa...

No kai niiden ählämi maista tulleiden miesten kanssa on ongelmaa jos jonkinlaista...

Sinullahan on harvinaisen avarakatseinen maailma :hug: !
Kun näköjään kommenttisi minulle tarkoitit, todettakoon kuitenkin, että saan ongelmia aikaiseksi suomalaisen miehen kanssa.

Ja tuo mies on niin kiltti, hellä ja hyväsydäminen. Ikinä ei ole millään tavalla minua uhkaillut eikä kiristänyt. :(

Meillä oli kanssa tässä taannoin iso riita ja mieheni sanoi että pitäisi huolen siitä että minä en lastamme saisi. Ja en olisi ikimaailmassa uskonut tällaisten sanojen tulevan sen suusta. Ne loukkas mua enemmän ku mikään, ja aika monta päivää niitä meni makustellessa. Sitte ku puhuttiin ja sovittiin niin ilmeni se, että hänellä ei ollut enää kuulemma keinoja, millä olisi saanut minut kuuntelemaan häntä. Kun minä uhkasin erolla. Tuntui kuulemma niin pahalta että pakko oli jollain sivaltaa takaisin. Ymmärsin sen tämän kautta sitte paremmin. Ja ei kuulemma oikeasti ollut tarkoittanut sanomaansa, ja enkähän mä usko päivääkään että en lasta saisi eron sattuessa. Mutta silti se järkytti kun sen kuuli sellaisen suusta josta ikinä ei olisi uskonut.

Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:
Ja tuo mies on niin kiltti, hellä ja hyväsydäminen. Ikinä ei ole millään tavalla minua uhkaillut eikä kiristänyt. :(

Meillä oli kanssa tässä taannoin iso riita ja mieheni sanoi että pitäisi huolen siitä että minä en lastamme saisi. Ja en olisi ikimaailmassa uskonut tällaisten sanojen tulevan sen suusta. Ne loukkas mua enemmän ku mikään, ja aika monta päivää niitä meni makustellessa. Sitte ku puhuttiin ja sovittiin niin ilmeni se, että hänellä ei ollut enää kuulemma keinoja, millä olisi saanut minut kuuntelemaan häntä. Kun minä uhkasin erolla. Tuntui kuulemma niin pahalta että pakko oli jollain sivaltaa takaisin. Ymmärsin sen tämän kautta sitte paremmin. Ja ei kuulemma oikeasti ollut tarkoittanut sanomaansa, ja enkähän mä usko päivääkään että en lasta saisi eron sattuessa. Mutta silti se järkytti kun sen kuuli sellaisen suusta josta ikinä ei olisi uskonut.

Ja minä en halua edes erota, en todellakaan. Mutta viimeeksi kun tuon temppunsa teki niin sanoin että seuraavasta kerrasta tarviin sitten hajurakoa, ajattelin että se uhka siitä estäis sitä tekemästä tuota tyhmyyttä, mutta niin vaan käytiin taas tuo sama keskustelu. Ja sanoin ihan selkeästi että en halua muuttaa lopullisesti pois, enkä erota, mutta tarvitsen aikaa miettiä tuota, haluan olla rauhassa.
Siitäkös tuo sitten kimpaantui. Hyvä ettei naama syljestä kastunu kun tuli ihan liki selittämään "SINÄ olet se joka rikkoo tämän perkeleen perheen, SINÄ teet tässä nyt väärin" :(

Ja tosiaan, tuota että lapset veisi en olisi ikinä uskonut mieheni suusta kuulevan.

Yhteistyössä