Meillä 2-ja 5-vuotiaat kyllä ovat pihalla ihna keskenäänkin.Piha on meidän oman takapihan edessä,pensasaidalla rajattuna.Ei liikennettä lähettyvillä.Pihalla on vain kiikut ja hiekkalaatikko.Ja taloyhtiön kolme taloa ympärillä.Rivitaloja.
Mutta mun mielestä lasten luonne vaikuttaa paljon siihen,kuka voi ilman vanhempia olla pihalla ja kuka ei.Meillä tytöt ovat arkoja ja rauhallisia,keskittyvät vain omiin leikkeihinsä keskenään,ja tulevat heti ilmoittamaan,jos jokin mietityttää.5-vuotias on ainakin meillä sellainen luonne,että ei mene edes pissalle ilmoittamatta siitä ensin
Ja kertoo heti,jos 2,5-vuotias pikkusisko hölmöilee,vaikkakaan ei sitä tee.Pienempi osaa puhua selvästi,ja mun mielestä sekin vaikuttaa paljon.Heh,kuulostavat täydellisiltä lapsilta
Kyllä minäkin käyn pihalla lasten kanssa ja puistoissa ja tunnen myöskin huonoa omatuntoa,jos tytöt keskenään pihalla.Mutta meillä on myös vauvaikäinen pienin sisko,ja esim.kun häntä laitan päiväunille ja isommat haluavat mennä ulos juuri silloin niin kyllä päästän keskenään!Ja meillä on aian terassin ovi auki ja tarkistan säännöllisesti,että lasten äänet kuuluvat pihalta.Ja käyn huhuilemassa,että pissattaako ja mitä puuhaavat..
Siis mun pointti on se,että paljon vaikuttaa millainen piha ja millaiset lapset