Oli pakko jakaa tätä pahaa oloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuinen

Vieras
En ymmärrä, oon kait jollain lailla masentunut. Meillä miehen kans on aika useasti tiuskimisia toisia kohtaan, olen vain välillä niin väsynyt että tuntuu etten jaksa enään yhtään mitään. Tuntuu aina siltä kun mieheni häpeäisi minua kun olen pyöreä, pyöreyteni johtuu siitä kun odotin esikoista niin lihoin koko raskauden aikana 32Kg kun oli yösyönnit yms. Koen huonoa itsetuntoa, pelikuvaakin kun katson niin toivoisin että olisin laiha ja kaunis, odotan nytten toista lasta jonka on tarkoitus syntyä marraskuussa, painoa on tullut tässä onneksi vain 4 - 5Kg.

Mies sanoi kerran suoraan päin naamaa kun en ollut tässä raskaudessa jaksanut meikata ja näyttää kauniilta kun olin väsynyt että näytin 40v juopolta. Olen 22v, se loukkas mua tosi pahasti ja aloin muistaakseni itkemään mutta mies ei koskaan pyydä anteeksi jos loukkaa, ollaan naimisissa ja tosiaan toinen yhteinen lapsi tulossa, muita lapsia ei ole. Mieheni on 24v, yleensää riidan aikana menen makuuhuoneeseen itkemään ja huoneen ovi kiinni, sitten tulee itse tuhoiset ajatukset mieleen ja tekis mieli mennä vetämään yliannostuksen nappeja tjn.

Kuitenkin tämä raskaus estää minua koska ajattelen esikoista ja tätä mahassa olevaa vauvaa. Jos en olisi raskaana tai minulla ei olisi yhtään lasta niin silloin voisin tehdä jotakin itselleni. Jos mies vähänkin tiuskaisee tai vastaa tiuskaisevasti niin purskahdan itkuun kun en kestä enkä jaksa kuunnella.

Mitä pitäisi tehdä? Saatan itkeä monta tuntia putkeen vain ja jossain välissä olo helpottaa taas. Joskus tuntuu että itkeminen on hyväksi, saa purkaa tunteita ja hengähtää syvään ja rahoittua.

Eilen illalla kun katottiin elokuvaa ja syötiin miehen kanssa karkkia, niin sanoin miehelle että ei syö niitä hedelmäkarkkeja että ne on meidän tytölle, siitä hän tiuskaisi sanoi minulle että " syö karkkipussis " . Vaikka vain sanoin että hedelmäkarkit oli tarkoitettu meidän lapselle kun hänei muita voi syödä, ei kovia karkkeja.

Lapsellista tiuskintaa mieheltäsi. Sitä mieltä olen, mutta älä alistu kohdeltavaksi huonosti. Miehet ovat joskus "juntteja", eivät tajua mistä toinen pahoittaa mielensä. Sano se hänelle, siis se miten et halua itseäsi kohdeltavan. Yritä itsekin puhua "aikuismaisesti", fiksu mies kyllä tajuaa.

Ei pitäisi huvittaa ja pyydän anteeksi, mutta mielikuva teistä on mahtava. Nainen oikein raskauden karikatyyri, itkee ja nyyhkii joka asiasta. Ukko on teini-ikäinen tomppeli, joka äyskii ja tiuskii niinkuin olisi itse raskaana. Ja sitten tietysti nainen vollottaa sitäkin enemmän. Teistä voisi tehdä tv-sarjan.

Mutta siis, en katselisi tuollaista käytöstä mieheltä ja raskaana toki saakin olla tunteet pinnassa, ei sille välttämättä itse mitään edes voi. Ei tainnut olla tämä miehesi ihan vielä valmis perheen perustamiseen. Suosittelisin myös keskustelemaan asiasta neuvolassa tai vaikka terapeutilla. En tiedä tarkemmin teidän suhteesta, mutta ei tuo oikein hyvältä vaikuta. Pitäisi joko saada asennemuutosta kehiin tai sitten erota.

Ei pitäisi huvittaa ja pyydän anteeksi, mutta mielikuva teistä on mahtava. Nainen oikein raskauden karikatyyri, itkee ja nyyhkii joka asiasta. Ukko on teini-ikäinen tomppeli, joka äyskii ja tiuskii niinkuin olisi itse raskaana. Ja sitten tietysti nainen vollottaa sitäkin enemmän. Teistä voisi tehdä tv-sarjan.

Mutta siis, en katselisi tuollaista käytöstä mieheltä ja raskaana toki saakin olla tunteet pinnassa, ei sille välttämättä itse mitään edes voi. Ei tainnut olla tämä miehesi ihan vielä valmis perheen perustamiseen. Suosittelisin myös keskustelemaan asiasta neuvolassa tai vaikka terapeutilla. En tiedä tarkemmin teidän suhteesta, mutta ei tuo oikein hyvältä vaikuta. Pitäisi joko saada asennemuutosta kehiin tai sitten erota.

Tässä raskaudessa tosiaan on tunteet vähän herkästi pinnassa ja mielialat vaihtelee aika ajoittain. Olen siis rv 25+0 tänään. Sanoin eilenkin nätisti miehelle noista hedelmäkarkeista niin tiuskaiseva vastaus tuli takaisin. Nousin sohvalta ylös ja menin vessaan, itkin siellä vähän aikaa, sitten menin keittiöön syömään rahkaa ja istuuduin keittiönpöydän ääreen ja mies vahtasi elokuvaa olohuoneessa. Siitä jonkin aikaa niin mies kysyi että "Mikä sulla on ja miks et tuu kattoon tätä elokuvaa" , ei tehnyt kyllä paljon mieli vastata mutta vastasin jälkimmäiseen kysymykseen että " tuun kohta " . Sitten kun menin sohvalle istumaan niin mies pyysi minua hänen kainaloon makoileen.

Tosiaan olette aika nuoria ja miehesi käytös on kuin teineillä. Itselläkin kokemusta perheen perustamisesta nuorella iällä ja voin sanoa että kyllä ne miehetkin siitä aikuistuvat. Älä anna kuitenkaan kohdella itseäsi huonosti. Lievä itsetunnon kohotus olisi nyt paikallaan. Ja myös huumori auttaa usein tällaisissa pikku riidoissa, kuten tää karkkijuttu. Onko se nyt kuitenkaan niin vakava asia, että siitä pitää kummankaan vetää kauheet herneet nenään.

Mitkä ihmeen yösyönnit??
Miksi ihmeessä raskautta käytetään tekosyynä lihavuuteen?
Olet kuitenkin miehellesi kelvannut kerran olet jo toistemiseen raskaana. Olisko aika ryhtyä itse arvostamaan itseä ja lopettaa se ylenmääräinen syöminen ja tekosyiden keksiminen.

Miehesi luulee tekevänsä viksusti kun huomauttelee sinulle painosta, ehkä hänen tarkoituksensa on saada sinut terveen näköiseksi, sellaiseksi kuin olit mennessänne naimisiin.
Ikävältä kuulostaa tuo että näytät 40v juopolta, miksi juuri juopolta?

Puhu neuvolassa pahasta olostasi, ota vaikka mies mukaan jotta hän kuulee millaisia tunteita letkautukset herättää.

Miksi ylipäänsä ostat/syöt karkkeja kun sulla on paino-ongelmia? Ja miksi niitä pitäisi lapselle tunkea myös naamaan, olisit antanut miehen syödä pois, enemmän ne lapselle hallaa tekevät.

Kuulostaa siltä, että aloit liian pian toisen lapsen tekoon. Olisit hoitanut itsesi fyysisesti ja psyykkisesti kuntoon. Mietipä kun tuo tilanne jatkuu, miehes kyllästyy ja jäät pian pienten kanssa yksin olemaan.

"Juopolta" näyttäminen voi olla siinä mielessä tottakin, että joillakin raskaus kerää turvotusta naamaan vaikkei paino paljoa nousisikaan ja alkaa näyttämään pöhöttyneeltä. Tietysti epähienoa sanoa silti noin.

Kylläpä täällä on taas auttavaa porukkaa, syyllistetään lihavuudesta ja karkkien ostosta... uhkaillaan että mies jättää.

Hyvä että sovitte tuon pikkujutun, kyllähän varmaan miehelläkin on pinna kireämmällä kun on pieni lapsi, toinen tulossa ja vaimo herkkänä. Mutta kyllä tuo 40v juoppo oli silti jotain ihan anteeksiantamatonta... en tiedä voisinko tuollaista ikinä unohtaa tai antaa anteeksi. Jos ärsyttää toisen raskausskitsoilut niin tölväisisi edes niistä sitten, miten se ulkonäkö siihen liittyy, ellei tarkoitus ole vaan saada toinen ihan maahan ja itkemään. Ja kuka niin haluaisi tehdä?

[QUOTE="hmm";24302880]Miksi ylipäänsä ostat/syöt karkkeja kun sulla on paino-ongelmia? Ja miksi niitä pitäisi lapselle tunkea myös naamaan, olisit antanut miehen syödä pois, enemmän ne lapselle hallaa tekevät.

Kuulostaa siltä, että aloit liian pian toisen lapsen tekoon. Olisit hoitanut itsesi fyysisesti ja psyykkisesti kuntoon. Mietipä kun tuo tilanne jatkuu, miehes kyllästyy ja jäät pian pienten kanssa yksin olemaan.[/QUOTE]

No joopa joo, mies tuskin fiksummaksi muuttuu vaikka ap laihduttaisi mallimittoihin yms. Idiootti on aina idiootti. Opettele mieluummin sanomaan takaisin ja pitämään puoliasi. Ota asenteeksi, että sullehan ei tulla ryppyilemään!

Yhteistyössä