Pahaa oloa puran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kirjautuneena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kirjautuneena

Vieras
Kerron nyt harmaana juttujani - ihan vain pahaa oloa purkaakseni, osa varmasti tunteekin mutta se ei haittaa, harmaana teen sen siksi ettei entinen mies näitä pysty jäljittämään.
Mulla on takaná 13 vuotta kestänyt parisuhde, suhteesta kohta 6v lapsi. Koko suhteen ajan miehen alkoholin käyttö oli mitä oli, välillä enemmän, välillä vähemmän.
Kun lapsi syntyi, tuntui että tilanne ryöstäytyi käsistä kokonaan, minä sinnittelin, sairastuin masennukseen ja pahaan paniikkihäiriöön, syytin itseäni että olen huono äiti. Mies jatkoi elämää omilla ehdoillaan ja minä tulin perässä... Hoidin kodin, raha-asiat, lapsen, miehen asiat, oma elämä jäi taka-alalle, kaikesta syytin itseäni koska mies onnistui aina kääntämään asiat niin että syy oli minun.
Tulin uudestaan raskaaksi, tuli keskenmeno viikolla 14 ja alamäki jatkui entistä kovempana, söin lääkkeitä, tissuttelin ja taas syytin itseäni kaikesta.
Ostettiin talo ja ajattelin että nyt kaikki muuttuu ja mies alkaa ottaa vastuuta. Mutta mitä vielä, talon remontti jäi kokonaan minun tehtäväkseni, mies teki isoja hankintoja miettimättä onko niihin rahaa, minä sitten ahdistuksissani jouduin lainaamaan suuria summia rahaa vanhemmiltani jotta emme joutuisi velkakierteeseen.
Mies alkoi juoda yhä enemmän ja sai mahdottomia raivokohtauksia, väkivaltaa minua tai lasta kohtaan ei ollut mutta yhtä lailla pelkäsin silti niitä kohtauksia kun tavarat lenssi ja ovenkarmit paukkuivat kun mies hakkasi ja potki niitä. Ja aina syy oli lopulta minun ja minä uskoin...
Kunnes.... Elämääni astui entinen miéspuolinen kaverini, hänelle avauduin sitten asioissa koska tekee mielenterveystyötä. Monet illat ja yöt keskusteltiin mesen välityksellä kunnes tein ratkaisuni ja päätin lähteä.
Helppoa sekään ei ollut, minähän olin sitten se petturi ja raukka joka jättää hyvän miehen. Mitään en saanut vanhasta kodistani mukaan paitsi lapsen sängyn ja meidän vaatteemme...
JOnkin aikaa kului ja näin tämän meseauttajani ja se kolahti ja kovaa, koin todellisen salamarakastumisen. Tämähän se sitten sai entisen miehen riehaantumaan, tuli tappouhkausta lapsen välityksellä, soittelee minulle kymmeniä kertoja päivässä ja liristää ja uhkailee. On onkinut kaikki sähköpostieni, facebookin, mesen salasanat tietoonsa ja niitä kävi urkkimassa. Ja tämä kuulemma siitä syystä kun minä en kerro miehelle totuutta asioistani.
Mä alan olla henkisesti aivan lopussa, tämä kertomus oli vain pinnallinen katsaus tilanteeseen... Nykyinen mies yrittää tolkuttaa että en saa syyttää itseäni mistään mutta jotenkin nuo eksän puhelut ja viestit aina lannistavat.

Alkuperäinen kirjoittaja SugarBabyLove:
Vaihda nyt ainakin salasanat ja puhelinnumerosi.

Jos lapsen kautta jotain tappouhkauksia lähettelee, ota yhteys lastenvalvojaan.

Vaihdettu on :) Mutta kun puhelinnumero pitää olla sellainen että lapsen ollessa isällään mut saa kiinni.
Lastenvalvoja ei ota kantaa koska on VAIN lapsen puhetta... :(

Vaihdettu on :) Mutta kun puhelinnumero pitää olla sellainen että lapsen ollessa isällään mut saa kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ahaa. No ilmoita, että sun mielestä lapsen turvallinen kasvu ja kehitys häiriintyy, jos lastenvalvoja ei ota kantaa, ota yhteyttä sen esimieheen.
Toi puhelinhomma on kyllä hankala. :/

Suosittelen lämpimästi, että ensimmäisenä vaihdat kaikki salasanasi, jos et sitä vielä ole tehnyt. Oletko käynyt jonkun ulkopuoleisen auttajan puheilla, siitä voisi olla apua. Läheisille puhuminen voi käydä raskaaksi kummankin kannalta.

Sitten voisit harkita lähestymiskieltoa sille ex miehellesi. Onko sinulla noita uhkauksia missään tallessa, vai ovatko olleet ainoastaan suullisia? Eli kannattaisi säilyttää kaikki viestit yms mitä häneltä tulee.

Kuulostaa todella ikävältä tilanteelta! Kirjoituksestasi onneksi paistaa kuintenkin läpi se, että tajuat itsekin etteivät asiat ole yksioikoisesti sinun vikasi aina vaan että ex miehesi kääntää niitä niin. Mm. hänen juomisensa ja rahankäyttönsä ovat asioita jotka ovat hänen omia valintojaan, eikä niihin voi aikuisen kohdalla viimekädessä kukaan muu vaikuttaa.

otat sellasen prepaidin jota käytät vaan lapsen isän kanssa pakosti asioidessa. sen numeron annat eksälle. muut ajat se sim-kortti pölyttyy vaikka kirjahyllyssä.

ja sitten sulla on sun oma numero, joka on salainen ja jota käytät kaikkien muiden kanssa ja jota eksä ei saa.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Suosittelen lämpimästi, että ensimmäisenä vaihdat kaikki salasanasi, jos et sitä vielä ole tehnyt. Oletko käynyt jonkun ulkopuoleisen auttajan puheilla, siitä voisi olla apua. Läheisille puhuminen voi käydä raskaaksi kummankin kannalta.

Sitten voisit harkita lähestymiskieltoa sille ex miehellesi. Onko sinulla noita uhkauksia missään tallessa, vai ovatko olleet ainoastaan suullisia? Eli kannattaisi säilyttää kaikki viestit yms mitä häneltä tulee.

Kuulostaa todella ikävältä tilanteelta! Kirjoituksestasi onneksi paistaa kuintenkin läpi se, että tajuat itsekin etteivät asiat ole yksioikoisesti sinun vikasi aina vaan että ex miehesi kääntää niitä niin. Mm. hänen juomisensa ja rahankäyttönsä ovat asioita jotka ovat hänen omia valintojaan, eikä niihin voi aikuisen kohdalla viimekädessä kukaan muu vaikuttaa.

Olen nyt muutaman kerran käynyt psykiatrin juttusilla ja jonkin verran hän on saanut minua ravisteltua ylöspäin :)
Ja se että lähdin on tuonut jo elämäniloa takaisin paljon, tyttö sanoi pian muuton jälkeen että äiti, sinä hymyilet, en ole nähnyt hymyäsi pitkään aikoihin.
Suurin osa uhkauksista on suullisia, harkitsenkin sellaisen puhelimen ostoa jolla voi puhelut nauhoittaa. Tekstiviestit ovat kaikki tallessa.

lasten valvojaan yhteyttä, ja vaadit tekemään asialle jotain. kaikki uhkailut talteen mitä tulee sähköpostina tekstiviesteinä ym. sitten asianajajan luo hankkimaan lähestymiskielto ja miehelle vain valvotut tapaamiset

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
lasten valvojaan yhteyttä, ja vaadit tekemään asialle jotain. kaikki uhkailut talteen mitä tulee sähköpostina tekstiviesteinä ym. sitten asianajajan luo hankkimaan lähestymiskielto ja miehelle vain valvotut tapaamiset

Joo, pitää jälleen kerran näin tehdä. Muutaman kerran jo yrittänyt mutta tämän paikan lastenvalvoja on sitä mieltä että miehestä ei ole uhkaa minulle joten lähestymiskieltoa ei saa. Ja lastenvalvojan mielestä isä hoitaa omat velvollisuutensa hyvin lasta kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
No herran jumala. Rikosilmoitus tappouhkauksista.

Eipä ottanut poliisi vastaan kun on "vain" lapsen sana siitä... Hmmm, ihan kuin 5 vuotias osaisi keksiä jutun että isi käski sanoa että hän tappaa *******...

No osta prepaidliittymä jota pidät silloin kun muksu on isällään, muutoin ihan toinen numero.
Johan kohta saat vinkkiä että on lapsen heitteillepano kun viet hänet kotiin jossa vain yksi aikuinen ja hänkin ilmeisesti aina humalassa, vai onko silloin selvinpäin kun lapsi siellä?

Nää on rankkoja asioita, mutta jotenkin sun pitäisi vaan pystyä sulkemaan korvasi noilta jutuilta siten, ettet ota niitä taakaksi selkääsi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No osta prepaidliittymä jota pidät silloin kun muksu on isällään, muutoin ihan toinen numero.
Johan kohta saat vinkkiä että on lapsen heitteillepano kun viet hänet kotiin jossa vain yksi aikuinen ja hänkin ilmeisesti aina humalassa, vai onko silloin selvinpäin kun lapsi siellä?

Nää on rankkoja asioita, mutta jotenkin sun pitäisi vaan pystyä sulkemaan korvasi noilta jutuilta siten, ettet ota niitä taakaksi selkääsi :hug:

Isä on onneksi selvinpäin nykyisin kun lapsi on isällään - jotain positiivista sentäs tässäkin asiassa.
Pyysin lastenvalvojaa että tekisivät yllätyskäynnin isälle kun lapsi on siellä mutta eivät koe tarpeelliseksi... :/

No empä jäisi ihmettelemmän asioita pelkästään sosiaalitoimiston tädin mielipiteistä johtuen, poliisille vaan ja joka kerta, kyllä ne rupeaa jossakin vaiheessa toimimaan.

Kysy haluaako ne tämänkin jutun lehtiin, vai missä vika kun asiaa ei oteta vakavasti.
Älä pyydä apua, vaadi sitä!

Ihmettelmpä vaan, että mitä tekee lapsen kasvulle tämmöinen käytös.
Haluaako kaikki antaa löapselle semmoisen mallin, että tämä on sallittua ja tämmöistä tulee sietää, ei hitto oikein pistää suututtamaan :/

Mikset voisi ottaa itsellesi salaista puhelinnumeroa ja erikseen sitten sellainen numero, jonka mies tietää, ja jota pidät auki ainoastaan silloin, kun lapsi on isänsä luona ja sinut siis pitää saada kiinni.

Lähestymiskieltoa kannattaa ehdottomasti hakea, vaikka suoraan poliisilta, noiden juttujen perusteella. Sen joko saa tai sitten ei, ei se lastenvalvoja ole mikään sanomaan että saatko sä sen lähestymiskiellon vai et.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No empä jäisi ihmettelemmän asioita pelkästään sosiaalitoimiston tädin mielipiteistä johtuen, poliisille vaan ja joka kerta, kyllä ne rupeaa jossakin vaiheessa toimimaan.

Kysy haluaako ne tämänkin jutun lehtiin, vai missä vika kun asiaa ei oteta vakavasti.
Älä pyydä apua, vaadi sitä!

Ihmettelmpä vaan, että mitä tekee lapsen kasvulle tämmöinen käytös.
Haluaako kaikki antaa löapselle semmoisen mallin, että tämä on sallittua ja tämmöistä tulee sietää, ei hitto oikein pistää suututtamaan :/

Mä viimeeksi lastenvalvojalla käydessäni menetin hermoni ihan totaalisesti siihen tätiin ja raivosin sille että eivätkö ne nää tätä tilannetta... Heidän mielestään isä on siisti, hyvin käyttäytyvä, lapsestaan huolehtiva isä.... Ärh, entäs se miten se mua kohtaan käyttäytyy...??? Olen kuulemma osasyyllinen että mies on minua kohtaan sellainen kuin on, olen kuulemma vaikea ihminen... jep. Isät kunniaan meidän sossussa.

Sä kerrot aloituksessa että kiristää ja uhkailee, soittelee kymmeniä kertoja päivässä, mennyt tunniksillasi johonkin, mitäs poliisi näistä?

heh, mies ilmoitti poliisille että soitot koskevat yhteisiä asioitamme ja poliisi nyökytteli.... Mies kieltää käyneensä tunnuksillani missään, poliisi sanoi vaan että eipä pysty tutkimaan, mies ei siis ole omalta koneeltaan tehnyt sitä vaan jonkun taitavamman hakkerin kanssa...

Mutta kuulkaa, huomenna soitan lastenvalvojalle ja vaadin tekemään asialle jotain :) ja jos ei homma hoidu, sanon että asia lähtee eteenpäin. Ja puhelinnumero lähtee huomenna vaihtoon. Nyt mä toimin enkä odota :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sä kerrot aloituksessa että kiristää ja uhkailee, soittelee kymmeniä kertoja päivässä, mennyt tunniksillasi johonkin, mitäs poliisi näistä?

heh, mies ilmoitti poliisille että soitot koskevat yhteisiä asioitamme ja poliisi nyökytteli.... Mies kieltää käyneensä tunnuksillani missään, poliisi sanoi vaan että eipä pysty tutkimaan, mies ei siis ole omalta koneeltaan tehnyt sitä vaan jonkun taitavamman hakkerin kanssa...

Mä en kyllä oikein usko, että toi menee läpi kenellekään poliisille. :o Mistä sä tiedät, että poliisi nyökytteli, olitko sä siis paikalla? Jos mies tosiaan soittelee kymmeniä kertoja päivässä, niin eihän se mene mitenkään sen piikkiin, että lapsen asioita soittelee. Lapsen asiathan ovat siis ainoita, mitkä ovat teidän yhteisiä asioita, jos olette eronneet. Sen vielä uskonkin, ettei tuohon tunnuksien hankkimiseen ole helppo poliisin mitään tehdä, mutta aika uskomattomalta tuntuu että kymmeniä (oletan siis että yli 20) kertaa päivässä saa muka soitella lapsen asioita.

Yhteistyössä