Oletteko yhteydessä ex:iinne?

  • Viestiketjun aloittaja kataa
  • Ensimmäinen viesti
kataa
Hei, hyvät ihmiset.

Sanokaa te mulle jotakin kun mua loukkaa aina ja aina vain ja pahalle tuntuu kun avomies yhteydessä ex:äänsä. Olleet kavereita siitä asti kun erosivat n.5vuotta sitten.
Eivät soittele toki päivittäin, eikä viikottainkaan, mutta kummiskin, yhteyttä pidetään!
Ollaan juteltu asiasta toki, mut hän ei jotenkin tunnu ymmärtävän, et mix kaveriin pitäs laittaa välit poikki...niimpäniin.

Mut joka tapauksessa minulla sellainen ajatusmaailma, et se on ollut joskus ja mennyt, mix pitää sitä kuitenkin tällälailla vielä yllä, kaveruuttakaan?! Vaan että eletään nyt eteenpän tätäpäivää.
Se ei mene taas mun jakeluun.

Ymmärtäisin kyllä sellaisen tilanteen et joku muu naispuolinen ihminen voisi olla vain kaverina, mut mielestäni tässä kuitenkin aivan eri lähtökohta, kun hän en ex...!? :( :(
 
Olen kanssasi samaa mieltä, että menneet ovat menneitä. Itse en pidä yhteyttä exiini, ei ole mitään syytä! En ole mitenkään erityisen riidoissa eronnut yms. Onneksi osaan liikkua elämässä eteenpäin, enkä haikaile menneitä. Ihmisen pitäisi mielestäni kasvaa eroissa, eikä jäädä roikkumaan menneeseen. Ihania persoonia on maailmassa pilvinpimein, joten sekään ei ole mikään selitys!
 
viikonloppuäitipuoli
Olen yhteydessä exääni säännöllisen epäsäännöllisesti. Sekä minulla että hänellä uusi avio-/avoliitto, eikä mitään "sellaista" ole enää välillämme. Oikeastaan yksi eron syy oli se että meistä tuli enemmän ystävät kuin rakastavaiset.

Yleensä hän ottaa yhteyttä puhuakseen ongelmistaan. Samalla siinä tulee keskusteltua omistakin asioista. Yleensä puidaan parisuhteiden ongelmia keskenämme ;-) Kuulostaa varmaan aika kierolta. Muutaman kerran ollaan nähtykin (eri paikkakunnilla asutaan), mutta mitään muuta kuin kaveruutta ei ole välillämme enää.

Luulen että meillä tuo on lähtöisin siitä, että erosta huolimatta luottaa edelleen toiseen ja hänen kanssaan pystyy puhumaan kaikista asioista maan ja taivaan välillä, tietäen että toinen ymmärtää, eikä tuomitse / juoruile eteenpäin tms.
 
ystävyys
Itse olen ex-mieheni kanssa ystävä, joka pääasiassa johtuu siitä, että meillä on yhteisiä lapsia yhteishuoltajuudessa, joten on "pakko" pitää säännöllisesti yhteyttä.

Meillä tämä asia ei ole haitannut (tietääkseni) kummankaan uusia puolisoita. Tosin meidän "ystävyys" asiat ovat yleensä aina lapsia koskevia juttuja, emme itke tai iloitse toisen olkapäätä vasten juuri muita asioita.

Koemme molemmat pitkän liiton jälkeen jonkinlaista "yhteyttä" toiseen. Toisen kun tuntee läpikotaisin ja on jakanut ja kokenut monen monituiset asiat toisen kanssa, niin meillä ainakin siitä on jäänyt "yhteys". Vaikka mennyt onkin mennyttä.

Kumpikin kyllä muistaa eron syyt ja ei varmasti haluaisi enää entistä takaisin. "Suhteemme" toimii tässä ystävyysmuodossa paremmin kuin koskaan =) =) =)
 
Athene
Olen yhteydessä exään kahden yhteisen lapsen vuoksi, mutta myös siksi että toivon hänen säilyvän läheisenä itsellenikin. Elän uudessa suhteessa, mutta en ole saavuttanut samanlaista avoimuutta/läheisyyttä nykyisen mieheni kanssa. Toivon, että saisin exäni vielä joskus takaisin...raskaasta erosta huolimatta, joka oli 1½v. sitten. Sydän ei puhu järjen kieltä. :/
 
hyvä exä
itse olin suhteen alkuvaiheessa kolme vuotta sitten epävarma itsestäni ja ajattelin että miehelläon tunteita exää kohtaan ja kun tämä alkoi mennä uniini pamautin miehelle kysymyksen tästä ja mies ihmetteli että miksi ihmeessä mietin moisia ja hän sanoi että hän olisi edelleen exän kanssA jos olisi tunteita tätä kohtaan.
ja niinhän se on...kannatti luottaa miehen sanaan koska nyt on 2lasta ja ollaan onnellisesti naimisissa.mutta muista existä en ajatellut mitään koska en tuntenut näitä,ep'ävarmaksi teki tilanteen se että tunsin tämän exän ja hän oli MUKAVA siksi pelkäsin.mutta kun sain puhuttua miehelle tästä oloni parani ja ja nykyään on tällä exälläkin perhe ja harvemmin enää ovat yhteydessä.minusta sinun kannattaisi tutustua itse tähän exään.ja sittn vasta ajatella tilannetta uudestaan.
koska ihminen se exäkin on.
 
Petetty
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2005 klo 21:22 kataa kirjoitti:
Hei, hyvät ihmiset.

Sanokaa te mulle jotakin kun mua loukkaa aina ja aina vain ja pahalle tuntuu kun avomies yhteydessä ex:äänsä. Olleet kavereita siitä asti kun erosivat n.5vuotta sitten.
Eivät soittele toki päivittäin, eikä viikottainkaan, mutta kummiskin, yhteyttä pidetään!
Ollaan juteltu asiasta toki, mut hän ei jotenkin tunnu ymmärtävän, et mix kaveriin pitäs laittaa välit poikki...niimpäniin.

Mut joka tapauksessa minulla sellainen ajatusmaailma, et se on ollut joskus ja mennyt, mix pitää sitä kuitenkin tällälailla vielä yllä, kaveruuttakaan?! Vaan että eletään nyt eteenpän tätäpäivää.
Se ei mene taas mun jakeluun.

Ymmärtäisin kyllä sellaisen tilanteen et joku muu naispuolinen ihminen voisi olla vain kaverina, mut mielestäni tässä kuitenkin aivan eri lähtökohta, kun hän en ex...!? :( :(
Kuulostaa tutulle..en halua pelotella, mut mun ukko piti yhteyttä exäänsä "kaverina" n.puoli vuotta seurustelumme aikana.Sitten kävi ilmi että niilläpä onkin ihan muu, kuin kaverisuhde..olin tätä osannut jo epäilläkkin.Annoin kuitenki anteeksi ja kaikki meni hyvin eiliseen saakka, jolloin totesin exän olevan taas mukana kuvioissa..Kovasti on ukko kulta lupaillu et ei enää ikinä tee mitään mikä mua satuttais ja rakastaa vaan mua..Kummasti vaan se ex silti kiinnostaa..Tässä just mietiskelen ukkoni jättämistä, kun luottamusta suhteessa ei enää ole..Ainut asia mikä saa mut jaksamaan on sisälläni kasvava pikku rinsessa, jolle olisin halunnut antaa ehjän kodin..mutta mies päätti toisin, onhan se ex arvokkaampi, kuin oma lapsi..No nyt mentiin jo asian vierestä, mut kuitenki..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 10:30 mami kirjoitti:
oon yhteydessä exään koska meillä on vieläkin tunteita toisiamme kohtaan!!suoraan sanottuna...
..ihan sama juttu.. mulla ja exällä vieläkin tunteita toisiimme, olemme olleet lapsuuden ystäviä ja vanhempamme hyviä ystäviä keskenään.. suhteemme oli molemmille ensimmäinen muttei silloin kestänyt... minä tapasin sitten vähän ajan päästä mieheni ja menimme pian kihloihin.. on varmaan vielä se kiinnostus päällä että olisiko siitä nyt vanhempana ja viisaampana tullut jotain parempaa ja kestävämpää..vaikka monesti luojaani kiittänyt ettei siitä mitään tullut ja että nykyisen mieheni tapasin! joskus "merkkipvinä" toisiamme muistetaan ja joskus viestitellään mitä toiselle kuuluu?! mieheni tietää näistä ja on sen hyväksynyt, ei sitä kieltääkkään voi! tuntee exäni ja normaalisti jutellaan jos törmätään! mieheni on mustasukkainen tiedän sen, olisin minäkin!!! en moittia voi! :ashamed: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2005 klo 12:44 Rhino kirjoitti:
Oma mielipiteeni on ettei ole syytä pitää yhteyttä exiin jos ei ole yhteisiä lapsia.
Samaa mieltä. Mun exät ei oo ollu niin arvokkaita ystäviä että viittisin aiheuttaa nykyiselle miehelleni mielipahaa kaveeramalla exien kanssa. Helpommin sujuu elämä kun jätetään menneet taakse. Muutenkin eipähän sit itse tarvi miettiä toisen tarkoitusperiä, meillä kun eron jälkeen ex elätteli toiveita yhteenpalaamisesta vaikka olin tehnyt selväksi että ero on lopullinen, ja sanoi minulle että haluaa olla vaan kaveri, mutta olisikin halunnut palata yhteen.. Raivostuttavaa, parempi laittaa kokonaan välit poikki.
 
Jayne71
Hei, tässä hyvä raja.Jos he ovat ystäviä, olet sinäkin ystäväpiirissä.Eli kahdenkeskeiset tapaamiset ovat turhia.Jos lapsia on kuvassa, hienoa että ystävyyttä löytyy, lasten takia.Jos lapseton pariskunta jatkaa tapaamisiaan ja kahdestaan, oletan että ex ei ole löytänyt uutta suhdetta (ei ainakaan vakavaa) jos kynsinhampain ylläpitää "ystävyyttä" Mieheni ex halusiolla mieheni ystävä mutta haukkui minua tekstiviesteillä, e-maililla ja ei selvästikään ollut puhtaat jauhot pussissa. Jos exäon sinulle "mustasukkainen" ei ystävyys ole oikeaa.Silloin hän olisi iloinen teidän puolestanne.
Yleensä näissä yst'ävyyssuhteissaon jotain vähän mätää.
 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2005 klo 15:09 Hapsukka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2005 klo 12:44 Rhino kirjoitti:
Oma mielipiteeni on ettei ole syytä pitää yhteyttä exiin jos ei ole yhteisiä lapsia.
Samaa mieltä. Mun exät ei oo ollu niin arvokkaita ystäviä että viittisin aiheuttaa nykyiselle miehelleni mielipahaa kaveeramalla exien kanssa. Helpommin sujuu elämä kun jätetään menneet taakse. Muutenkin eipähän sit itse tarvi miettiä toisen tarkoitusperiä, meillä kun eron jälkeen ex elätteli toiveita yhteenpalaamisesta vaikka olin tehnyt selväksi että ero on lopullinen, ja sanoi minulle että haluaa olla vaan kaveri, mutta olisikin halunnut palata yhteen.. Raivostuttavaa, parempi laittaa kokonaan välit poikki.
Jos mulla ja exällä ei ois yhteistä lasta, en kyll olisi missää tekemisissä hänen kans. Yhteis elo oli nii stressaavaa, et sellsen kyll mielellään nakkaa p*aska kaivoon.
 
Mun ex on viellä yli 4 vuoden takaisen eron jälkeen katkera ja arvaamaton, joten mieluusti sitten en pidä mitään yhteyttä. ei ole yhteistä lasta, mutta ns yhteinen lemmikki (hänen mielestään). Välillä jos kaupungilla törmätään, niin yrittää tän lemmikin varjolla sitten nähdä "olisi kiva nähdä lemmikkiämme!" Yrittää kutsua itseään sen varjolla kylään tms.. EI EI EI. Hyi, hitto, en tosiaan halua häntä minun ja mieheni yhteiseen kotiin enkä muutoinkaan olla tekemisissä. Jos meille tulisi, niin täällä vain katkerana kiertäisi arvostelemassa mun nykyelämää jne. EI KIITOS.
Jos näänhäntä kaupungilla, niin yritän kyllä mieluusti livistää ennenkuin hän minut huomaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2005 klo 09:39 pallomaha kirjoitti:
Mun ex on viellä yli 4 vuoden takaisen eron jälkeen katkera ja arvaamaton, joten mieluusti sitten en pidä mitään yhteyttä. ei ole yhteistä lasta, mutta ns yhteinen lemmikki (hänen mielestään). Välillä jos kaupungilla törmätään, niin yrittää tän lemmikin varjolla sitten nähdä "olisi kiva nähdä lemmikkiämme!" Yrittää kutsua itseään sen varjolla kylään tms.. EI EI EI. Hyi, hitto, en tosiaan halua häntä minun ja mieheni yhteiseen kotiin enkä muutoinkaan olla tekemisissä. Jos meille tulisi, niin täällä vain katkerana kiertäisi arvostelemassa mun nykyelämää jne. EI KIITOS.
Jos näänhäntä kaupungilla, niin yritän kyllä mieluusti livistää ennenkuin hän minut huomaa.
eikö exäsi ole sitten löytänyt uutta?
 
outo
Minä puhun exäni kanssa puhelimessa noin 1-2 kertaa vuodessa. Vaihdetaan kuulumiset ja siinä se. Kyseessä on mies jonka kanssa seurustelin ikävuodet 14-18, eli monta vuotta kasvettiin yhdessä. Mitään syytä mustasukkaisuuteen ei mielestäni kenelläkään ole. Ei minun miehelläni, eikä hänen vaimollaan. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2005 klo 17:51 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2005 klo 09:39 pallomaha kirjoitti:
Mun ex on viellä yli 4 vuoden takaisen eron jälkeen katkera ja arvaamaton, joten mieluusti sitten en pidä mitään yhteyttä. ei ole yhteistä lasta, mutta ns yhteinen lemmikki (hänen mielestään). Välillä jos kaupungilla törmätään, niin yrittää tän lemmikin varjolla sitten nähdä "olisi kiva nähdä lemmikkiämme!" Yrittää kutsua itseään sen varjolla kylään tms.. EI EI EI. Hyi, hitto, en tosiaan halua häntä minun ja mieheni yhteiseen kotiin enkä muutoinkaan olla tekemisissä. Jos meille tulisi, niin täällä vain katkerana kiertäisi arvostelemassa mun nykyelämää jne. EI KIITOS.
Jos näänhäntä kaupungilla, niin yritän kyllä mieluusti livistää ennenkuin hän minut huomaa.
eikö exäsi ole sitten löytänyt uutta?
No eipä kai ainankaan mitään vakavampaa suhdetta. En tiedä.

Hassua myös, että tää kyseinen ihminen oli hyvin katkera, jos satuin joskus kertomaan,että olin jotain nuoruuden heilaa nähnyt ja jutellut.... hänen mielestään ei ollut enää mitään syytä edes jutella. Sit on kuitenkin itse nyt kutsumassa itseään mun ja mieheni kotiin :eek:.
No, hän oli muutoinkin aika epävakaa luonne. Jonka käyttääntymistä eri tilanteissa oli mahdoton koskaan ennalta ennustaa... Mutta siitä aiheesta sitten saiskin taas jo pitkät tarinat...
 

Yhteistyössä