oletteko videokuvanneet synnytykset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Senkin voi tehhä nii ettei se oo mitenkään brutaalia. Ei sitä kameraa tarvii sinne tunkea, missä tapahtuu. Eikä kokoajan tarvii kuvata. Olis se ite ihan jännä katella videolta sitä synnytystä, ja ennen kaikkea sitä ku vauveli tulee ensi kertaa näkyviin :heart: . Mutta tosiaan sen kameran tarvis just olla jollain jalustalla, sillä se, että ukko siinä kokoajan filmais, olis jotain niin........

Mä en tajuu, miksi miehet ovat nimen omaan niitä innokkaita synnytys-filmin kuvaajia! Mieheni oli väkipakolla raahaamassa kameraa sinne mutta raivonpuuskani sai hänet luopumaan ajatuksesta!!

Esim. hänen enonsa ja vaimonsa kuvasivat kuopuksen syntymän ja sitä sitten vahtasivat, kun kylässä käytiin!! :o Totesipa ks. mies, että "se" oli ku ämpäri, ku muksun pää oli syntymässä.. tosi ÄLLÖÄ!!

Itte pitäsin vähintäänkin nöyryyttävänä!

meillä esikoisen synnytys kuvattiin pätkittäin,silloin kun mies ehti.itsekkin asiaa halusin. Videolla ei näy kriittisempiä hetkiä,tarvitsin miestäni silloin kädestä pitäjäksi,mutta näkyy kun ensimmäiset supistukset ovat ja kun sairaalaan lähdetään,epiduraalin jälkeen oloani ja sitten kun vauva on rinnallani synnyttyään,pesut ja pukemis hetki jne.... Video on kaunis mielestäni ja joka kerta saa kyneliin kun näen oman prinsessan syntymän ja ensi itkun kuulee. Videolle on jatkettu myös sairaalassa olopäivien tapahtumia ja sitten koti touhujakin,ikään kuin päivä kirja.......

täytyy muistaa että ne opetusfilmit ovat erikseen...en itsekkään haluasi nähdä kuinka vauva itse asiassa syntyy,ja kuka edes sitä haluasi kuvata eikö tärkeintä ole kumminkin se että isä ja äiti ns.tukee toisiaan kun synnyttys on käynnissä. videosta tosiaan voi tehdä kauniin ja jättää kuvaamatta asioita joita ei halua tulla nähdyksi,eiköhän ne tiedä ilman näkemistäkin......mutta se näky kun sinulla on vasta syntynyt vauva rinnnapäällä saa hymyilemään.

Meillä Seinäjoella kätilö suorastaan räjähti, kun mies olisi halunnut kuvata. Ei olisi kätilö tullut kuvaan, ei lähellekkään, mutta ei silti käynyt. "Tämä on MINUN työpaikkani, täällä ei kuvata". Olisi tehnyt mieli sanoa, että tämä on minun lapseni joka syntyy ja ainutkertainen tapahtuma, mutta sanomatta jäi kun piti kaasua hengitellä...

Pyysi synnytyksen jälkeen anteeksi, mutta silti jäi paha mieli...

Itse en muista viimeisitä tunneista kovin selvästi mitään. Olisi ihanaa katsoa synnytys videolta. Ehkä seuraavassa synntyksessä...

Hitto, kun harmittaa!

olisi kyllä kiva kattoa videolta synnytystä mut olin yksin tyttäreni kanssa kun rupesin synnyttämään
nyt jälkikäteen olisin halunnut kuvata, koti synnytystä olisi kuvattu. mut kun teen kolmannen niin kyllä se
filmataan nauhalle. niin voi vähän muistella niitä aikoja vähän vanhempana.

Yhteistyössä