Oletteko vaihtaneet autoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumihiutale leijailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lumihiutale leijailee

Vieras
Jos auto on kaksi vuotta sitten ostettu käytettynä ja maksanut tuolloin 20 000e saa siitä liikkeessä kuulemma enää 10 000e. Onko kokemusta vastaavasta?

Hyvin mahdollista.
Hintahan putoaa toista tonnia jo siitä että ajat liikkeestä ulos vaikka täysin uusi olisikin.
Mutta en silti osaa sanoa onko realistinen tuo pudotus.Aika huimalta kuulostaa,kun euroista puhutaan.

Meillä oli kanssa uutena ostettu pari vuotta vanha auto, kun tähän nykyseen vaihdettiin. Ei sen arvo kai ihan puolia tippunut, mutta paljon kylläkin. Riippuu siittäkin paljonko sillä ajettu, jne. Jos sen liikkeessä ihan rahaksi haluaa vaihtaa niin hyvittävät kai huonommin kun vaihtaessa toiseen autoon (?) Tämä on niitä uuden auton haittapuolia. Arvo laskee heti, kun ovesta ulos ajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
mun mielestä ei ole mitään järkeä ostaa ihan uutta autoa justiinsa sen arvon laskun takia

näin sanoo minun mieheni myös ja niin me ajallaan pari vuotta vanhalla uudella autolla jälleen. ei kuitenkaan ajeta autoa loppuun vaan sopivassa välissä sitten uudempaan.
Sehän on "totuus" että heti kun auton ajat autoliikkeestä ulos niin hinta laskee.

ai juu nyt luen että ap oli ostanut käytetyn. No totuushan on se että se mitä liike maksaa käytetystä ja se mitä liike taas siitä saa edelleenmyydessään, on eri summat. ja se että vanhasta jotakin "hyvitetään" niin se voidaan sitten lisätä sinne uuden auton hintaan.
Eli joskus kantsii miettiä tehdäkö kauppaa ilman välikäsiä ja välirahastajia, mutta siinä on itse sitten niiden riskien kanssa riippuen siitä paljonko autoista ymmärtää ja mikä mahdollisuus on tulla huijatuksi autokaupassa(kin)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ai juu nyt luen että ap oli ostanut käytetyn. No totuushan on se että se mitä liike maksaa käytetystä ja se mitä liike taas siitä saa edelleenmyydessään, on eri summat. ja se että vanhasta jotakin "hyvitetään" niin se voidaan sitten lisätä sinne uuden auton hintaan.
Eli joskus kantsii miettiä tehdäkö kauppaa ilman välikäsiä ja välirahastajia, mutta siinä on itse sitten niiden riskien kanssa riippuen siitä paljonko autoista ymmärtää ja mikä mahdollisuus on tulla huijatuksi autokaupassa(kin)

Edellinen auto myytiin kotoa ja tämänkin 7 paikkaisen myisin kotoa, koska ei enää mahduta kuin pikkubussiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kaksosia odottava äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Hinta voi riippua aika paljon myös siitä, millaiseen autoon olet vaihtamassa.
Ollaan kyselty monenlaisiin, jotta saataisiin hintaa selville, kun aiotaan myydä kotoa.
ootko kattonu tuolta:
www.vertaa.fi

MUOKS: mitä heevattia - toi linkki menee ihan metsään... mutta tuo on se osoite kuiteskin

Jos auto on kaksi vuotta sitten ostettu käytettynä ja maksanut tuolloin 20 000e saa siitä liikkeessä kuulemma enää 10 000e. Onko kokemusta vastaavasta? :wave:

Yhteistyössä