Oletteko tyytyväisiä vartaloonne?

  • Viestiketjun aloittaja Tuhatjalkainen
  • Ensimmäinen viesti
Tuhatjalkainen
Eli siinäpä se kysymys tulikin. Mulla on kolme lasta, nuorin reilun 2v. Raskausajat on tietty venyttäny mahan ja kun en oo oikein ahkera tekemään mitään vatsalihasliikkeitä, niin mahassa on aikamoiset makkarat. Oon 32v. Muutenkin alkaa jaloissa ja käsissä näkyä jossain paikoin appelsiini-ihoa, ikuinen naisten vaiva. Kyllä mä kerran viikossa jumpassa käyn ja stepperikin kotoa löytyy, kun jaksais vaan käyttää vähän ahkerammin... En oo mikään lihava, mutta en mikään alipainonenkaan. Kyllä mä ite ihan suht tyytyväinen oon tähän mun vartalooni, mitä nyt vähän nuo muhkurat siellä sun täällä ärsyttää... Raskausarpiakin mahasta vähän löytyy, mutta ne ei mua haittaa, raskausmahoistani olen aina ollut ylpeä.
 
Suht tyytyväinen olen. Vauva on 3 kk ja jotenkin sitä on turhaan hoppuillut, että vartalo palautuisi nopeasti "ennalleen". Mutta eihän se hetkessä tapahdu, vaikka liikunkin paljon, lähinnä kävellen ja rattaita työnnellen.

Raskausarpia tuli vain rintoihin ja ympärysmittoihin lisää senttejä. Ei ne muualla haittaa kuin tuolla vatsan seudulla...

Voin kuvitella, että mitä useampi lapsi, sitä enemmän vartalo muuttuu. Mutta olisihan se outoa, jos ei raskaudesta jäisi mitään merkkejä!

Minäkin olin oikein ylpeä vauvamasustani raskaana ollessa :)
 
Kroppa ei ole muuten muuttunut raskauksien jälkeen (3 lasta) mutta rinnat ei ole enää samanlaiset kuin ennen.Yhtään raskausarpea ei ole tullut ja samaa kokoa käytän kuin ennen lapsia.Mahaa ei ole,eikä löllöä.
Olen aina ollut hoikka,en siis ole koskaan laihduttanut.Olen onnekas kun voin syödä mitä vaan,lihomatta.

Luulenpa että se on enemmän geeneistä ja ruokailutottumuksista kiinni,kuinka paljon kroppa muuttuu.Ja harrastaako liikuntaa.Moni antaa itselleen "luvan" lihoa raskauksien myötä ja helposti tulee herkuteltua kun jää kotiin.
 
Kolmen lapsen jälkeen olin välillä ihan mitta täynnä takapuolen selluliittia tai "jenkkakahvoja". Onneksi laihduin viimeisetkin raskauskilot ja nyt olen ihan tyytyväinen tähän kroppaan, vaikken mikään missi olekaan. :LOL:

Pääasia, että on fyysisesti hyvä olo, ihanat lapset ja mies joka tykkää mun kropasta. Että viihdyn kyllä tässä kropassa, vaikka pari kiloa voisi varmaan laihduttaakin. Mutta näin on siis hyvä! On sitä vaan näin reilu 30-vuotiaana tyytyväinen itseensä, onneksi!
 
elzu
No en ihan vielä :D

Pudottanu vuodessa 13kiloa (alotuspaino oli sillo 83kg :whistle: )

Ja tavote vielä n.5kilon päässä (eli n.65kg)

Lapsia on kax ja ennen heitä olin oikee ruikula (56kg), vaan paluuta ei ihan sinne asti taida olla, vaan haitanneeko tuo mitään B)
 
Raskausaika oli ihanaa! lihoin 13kg esikoisesta ja n 11kg kuopuksesta.Raskausaikana vältyin liioilta arvilta, muutama tuli reiteen ja yksi pieni vatsaan.siitä olin iloinen.

sitten kun maito nousi rintoihin, voi kauhistus!! b kuppi kasvoi d kupiksi- ja arpia tuli! ne harmittavat vieläkin..

on jäänyt kiloja 5- tosin en ole niiden eteen paljoa tehnytkään, mutta ensivuonna kesään mennessä olen 5 kg hoikempi.
 
Kahden lapsen jälkeen vartalo ihan ok. Painoa 57 kg (169cm), josta kyllä pudotettavaa muutama kilo. Löysyyttä on eikä ihan kuosissa ole paikat, mikä johtuu vähäisestä liikunnasta. Rinnat oli ennen synnytystä 70D, nyt sama. Kiinteytystä kaipaisi, mutta muuten ihan tyytyväinen vartaloon siis.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 20:58 Footballers Wife kirjoitti:
Kahden lapsen jälkeen vartalo ihan ok. Painoa 57 kg (169cm), josta kyllä pudotettavaa muutama kilo. Löysyyttä on eikä ihan kuosissa ole paikat, mikä johtuu vähäisestä liikunnasta. Rinnat oli ennen synnytystä 70D, nyt sama. Kiinteytystä kaipaisi, mutta muuten ihan tyytyväinen vartaloon siis.
Huh, sinähän hoikka olet! Älä vaan enää hirveästi pudota painoa tai joudut vaihtamaan nimimerkiksi "David Beckham's wife" ;)
 
Oon tyytyväinen,neljä lasta ja yksi masussa.
Oon painanut 55 kiloa koko ikäni,5 kiloa on raskaudet nostaneet painoa.

No,kiinteytystä vois peppaan ja reisiin vähän saada,masu on kyllä vieläkin melko littana vaikka 18 viikko alkoi.Ja joka raskauden jälkeen oon palautunut alle kuukaudessa entiselleni.En ole treenannut,joku juttu että palautuminen käy nopeesti.

RInnat ei kauheemmin ole kärsineet imetyksistä,70 dd on kuppikoko ollut jo 15 v asti.
No,nyt mennään 70 ja f mutta palautunee ennalleen.

Arpia ei ole,ei ees kaksosodotus repinyt nahkaa.


Jos jostain vois purnata,on naururyppyjä vähäsen ilmaantunut ja tosiaan kiinteytystä vois saada ahteriin... =)
ja aplari-ihoa siellä myös vähänsen jos pakaroita puristaa yhteen kovin,nahka ruttaantuu hitusen...Noo,kaikkee ei voi saada kait!!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 13:03 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 20:58 Footballers Wife kirjoitti:
Kahden lapsen jälkeen vartalo ihan ok. Painoa 57 kg (169cm), josta kyllä pudotettavaa muutama kilo. Löysyyttä on eikä ihan kuosissa ole paikat, mikä johtuu vähäisestä liikunnasta. Rinnat oli ennen synnytystä 70D, nyt sama. Kiinteytystä kaipaisi, mutta muuten ihan tyytyväinen vartaloon siis.
Huh, sinähän hoikka olet! Älä vaan enää hirveästi pudota painoa tai joudut vaihtamaan nimimerkiksi "David Beckham's wife" ;)
Ei pelkkä paino kerro kaikkea.Hoikalla voi olla selluliittia ja löysää vaikka olisi ulkopuolisen mielestä ok :)
 
saamaton läski
Voi kurjuus, olisi pitänyt otsikosta tajuta ja olla lukematta koko ketjua :'(
Te olette tosi hoikkia (hih siis ikäiseksemme). Ja mä olen oikeasti kade!!
Olen ollut aina n. 55-65 kg riippuen tilanteesta esim. synnytysten jälkeen painavimmillaan. Niin ja pituutta 165 cm.
Nyt olen antanut itseni repsahtaa ja painan jo 75 kg :ashamed: :ashamed:
Inhoan itseäni ja nämä läskit ovat täysin omaa syytäni, en voi siitä muita syytellä. Karkit ja herkut maistuvat ja itsekuri on olematon. Syön suruun ja iloon ja ihan oikeasti kaikkeen mitä ajattelen tai teen liittyy jotenkin syöminen...
Olen kuitenkin tosi liikunnallinen ja ilman sitä varmaan painaisin 100 kg ihan oikeasti. Siis olenkin liikunnallinen läski!
Auttakee nyt hyvät, hoikat, kanssasisaret millä ihmeellä oppisin ajattelemaan muutakin kuin ruokaa ja varsinkin lopettaisin tuon karkin mussuttamisen!!
 
Tuhatjalkainen
Mä oon ite kans ihan mieletön herkkupeppu, pullasta ja kekseistä en välitä, mutta karkit, niitä mä söisin joka päivä! Karkin syönti on onneks vähän vähentyny, kun lapsilla on karkkipäivä lauantaisin, niin kun ei oo kotona karkkia kaapeissa, niin ei tuu syötyä itekään jatkuvasti. Tietty aina välillä syön lapsilta salaa... Mulla on paino jonkun verran enemmän nyt kun ekaa lasta odottamaan alkaessa, mutta en niin vähän enää haluaiskaan painaa, en haluais enää niin laiha olla. Mutta kyllä mä vähän katon mitä suuhuni laitan, vaikka en mikään laihduttaja olekaan. Tuntuu vaan, että nykyään muutama kilo jos tulee lisää, niin ne ei lähdekään niin helposti pois kun vähän nuorempana, vaikka en nyt vielä mikään ikäloppu olekaan.
Niin ja rinnat, ne nyt ei enää todellakaan ole ihan samannäköset kun ennen, kun on kolme lasta imettäny.
 
Mulla ei kyllä mitään ihmeneuvoa ole antaa,joilla sais karkat vähemmälle.
Auttaisko karkkipäivä?
Kerran viikossa sais mätätä karkkia ja hyvyyksiä..

Siis oon ollut kova syömään karkkia ja olen huomannut että muutama eka päivä on vaikeita.Korvaa ne jollain muulla,esim pulla,ihan peruspulla jakahvi kun tekee mieli karkkia..

Mä en saa suklaata yhtään alas,tämä raskaus on tehnyt tepposet mulle,oksu tulee jos yritän...

Nyt on karkit jääneet vähemmälle,mutta tavallisesti syön kyllä aika lailla karkkia.

Kuluttaa siis sun pitäis enemmän,taikka herkut kevyemmiksi.

Mutta en usko että kilot vie ilot.Kyllähän iän myötä kiloja saa tullakin,musta nainen on paremman näköinen jos on vähän enemmän lihaa luiden päällä.

Mä oon ollut tosi ruma raskauksien jälkeen kun laihdun niin ruipeloksi että kuvista kattoo ja oksettaa..Kuin anoreksia olis..55 normipaino ja 45 oon alimmillani painanut imetysten jälkeen..Onneks olen saaanut aina "oman painoni" takas,sillä kauheen näköistä riutunut ja kuihtunut äippä..

Imetys vie kiloja ja yritänkin nyt saada enemmän kuin 5.Vaan tämäkin on ongelma kun paino ei nouse.Sitä voi olla vaikea ymmärtää,mutta totinen paikka mulla.

VOi kun voiskin tasata,mä ilomielin ottaisin joltakulta heti 10 kiloa!!

Vaan käsitän että tosinpäinkin on rankkaa taistella kilosta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 14:46 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 13:03 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 20:58 Footballers Wife kirjoitti:
Kahden lapsen jälkeen vartalo ihan ok. Painoa 57 kg (169cm), josta kyllä pudotettavaa muutama kilo. Löysyyttä on eikä ihan kuosissa ole paikat, mikä johtuu vähäisestä liikunnasta. Rinnat oli ennen synnytystä 70D, nyt sama. Kiinteytystä kaipaisi, mutta muuten ihan tyytyväinen vartaloon siis.
Huh, sinähän hoikka olet! Älä vaan enää hirveästi pudota painoa tai joudut vaihtamaan nimimerkiksi "David Beckham's wife" ;)
Ei pelkkä paino kerro kaikkea.Hoikalla voi olla selluliittia ja löysää vaikka olisi ulkopuolisen mielestä ok :)
Ihanaa olette käyneet keskustelua kiloistani! :D

Olen aika kevytrakenteinen ja pitkän tähtäimen tavoitteeni onkin kiinteytyä ja pudottaa painoa 53 kg. Raskausarpia ei ole, mutta jonkin verran selluliittia kyllä. Silti kun ajattelen ikääni ja kahta raskautta, olen riittävän tyytyväinen nykyiseenkin tilanteeseeni eli en ole pitänyt kiirettä kuntoilun suhteen, vaikka hyvää se olisi tehnyt. Joskaan en anna iän ja äitiyden olla tekosyynä vartalolliseen velttoutumiseen. Hyvä niksi mammalomalla ja hoitovapaalla on pukeutua joka päivä farkkuihin. Kun alkaa vatsan kohdalta kiristää, on aika toimia! =) :D
 
Koskaan en ole ollut ihan tyytyväinen; vaikka painon puolesta ei pitäisi olla valittamista. Neljän lapsen jälkeen painan noin 56-57 ja pituutta on 170 cm. Muodot ovat lasten myötä muuttuneet. Rinnat ovat pienentyneet ( kadehdin teitä isorintaisia). Nyt rinnat ovat kuin riisipussit :ashamed: Ja tuo maha... se on kumman löysä, vaikka yritän muistaa tehdä vatsaliasliikkeitä. Pömppä maha korostuu tällaisella pienirintaisella.
 
No en täysin, mutta ei kuitenkaan hetkauta :) . Vatsa on litteä ja kiinteä (paitsi silloin kun syö paljon siitä tulee kunnon pömppö), mutta rinnat latistuneet kolmen imetyksen jälkeen ja reisissä on selluliittia. Eli hiukan kiinteempää kroppaa toivoisin ja aavistuksen kiinteemmät ja isommat rinnat. :saint:
 
Sakso
Ihan tyytyväinen olen. Olen jumpannut ja käynyt kuntosalilla reilun vuoden aktiivisesti ja se on vaikuttanut kroppaan :)
Paino on vajaa 60 ja pituutta 174. Ikääkin 33 ja lapsia 2, eli ei auta valittaa, vaikka eihän tässä miksikään malliksi muututa-tartteeko sitä muuttuakaan.
Mulla onneksi on sellainen kroppa ettei siihen niin kamalasti painoa tartu vaikken liikkuisikaan paljoa. Mutta herkkujen syönnin olen kyllä jättänyt, harvoin tulee ostettua karkkia vaikka mieli tekisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 15:27 amelie kirjoitti:
Kroppa ei ole muuten muuttunut raskauksien jälkeen (3 lasta) mutta rinnat ei ole enää samanlaiset kuin ennen.Yhtään raskausarpea ei ole tullut ja samaa kokoa käytän kuin ennen lapsia.Mahaa ei ole,eikä löllöä.
Olen aina ollut hoikka,en siis ole koskaan laihduttanut.Olen onnekas kun voin syödä mitä vaan,lihomatta.

Luulenpa että se on enemmän geeneistä ja ruokailutottumuksista kiinni,kuinka paljon kroppa muuttuu.Ja harrastaako liikuntaa.Moni antaa itselleen "luvan" lihoa raskauksien myötä ja helposti tulee herkuteltua kun jää kotiin.
Sama juttu. Kolme lasta ja nyt viimeisen synnytyksen jälkeen laitoin ekat normaalimittaiset housut jalkaan 1 vk kuluttua, ja tiukimmat farkut meni päälle kk kuluttua. Hieman on palautumista vatsasta, mutta eiköhän se tästä, olen kyllä hoikka.
 
Harmuli
Olen ihan tyytyväinen.Urheilen paljon ja se näkyy kropassa ihan positiivisesti.Tosin ehkä muutama kilo on tullu ylimääräistä nyt kun palasin töihin ja ai´ka ei oikein riitä.. :headwall:
 
Selluliittia kyllä on jalkoihin tullut ja on yli painoa jonku verran.
Vatsa pömpöttää,että se on on ikävämpi puoli...
Mutta en nuoruuteni mittoihin enää kaipaakaan,tosin reilu 10 kg olis hyvä saada pudotettua.
Rintojen kuppikoko on hiukan suurempi kuin ennen lasta.
 
No ehkäpä periaatteessa, mutta tietysti voisi kyllä kurvikkaampi olla. Neljä lasta ja hoikkuus tulee näköjään aina takaisin, mutta muodot eivät. Hoikkuus luo kuvan urheilullisuudesta, vaikka en sitä ole oikein viime aikoina ollut. Hoikkuus myös mielestäni nuorentaa. Mutta odotan hieman kauhulla mitkä tyhjät pussukat jää jäljelle imettämisen jälkeen. Rinnat ovat olleet aina pienet, mutta nyt tulokseksi jää ilmeisen tyhjätkin. Ampiaisvyötärö oli joskus nuorena tyttönä, mutta se on hävinnyt. Jalat pitkät ja hoikat, mutta lähitarkastelua ei kestä. Peppukin olisi kiva olla kiinteä ja pyöreä, eikä tasainen liukurata. Mutta tulen toimeen näinkin =)
 
No tehän varsinaisia kukkakeppejä olette minun rinnallani...minä kun olen 165cm ja 105kg. Ja ei meinaa lähteä kun hitaasti...ja se ei meinaa minulle sopia kun pitäs saada tuloskia heti ja nopsaan. Ja ne herkut....voi ei, taidan jo tietää mikä on uudenvuoden lupauksseni :headwall:
 

Yhteistyössä