Oletteko samaa mieltä painon ja onnellisuuden suhteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton kokoa 36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnellisuuteen nyt vaikuttaa niin moni muukin asia kuin paino. Kyllä onnellisia ihmisiä löytyy niin hoikista kuin ylipainoisistakin, ihan yhtälailla kuin onnettomia molemmista.

Ja jos nyt puhutaan pelkästä painosta niin nyt taidän olla kokoa 34-36. Jos elämä pysyisi muuten samanlaisena niin en jaksa uskoa että muuttuisi tämän onnellisemmaksi siitä että kokoni olisi yhtäkkin 42, lähinnä päinvastoin.

Eihän tuossa ollut pointti se, että naiset olisivat nimenomaan tuohon kokoonsa kaikkein tyytyväisimpiä, vaan että tuon kokoiset naiset keskimäärin olivat muuten elämäänsä kaikkein tyytyväisimpiä. Ja se on helppo uskoa. Keskimäärin tuon kokoiset kun ovat jo vähän kypsempiä naisia, jotka ovat saaneet lapsia, heillä ei välttämättä ole hirveitä ulkonäköpaineita, vaan ovat vakaassa avioliitossa hyvän kumppanin kanssa jne.

Varmasti itsekin olen nykyään onnellisempi 35-vuotias tukeva perheenäiti, kuin aikoinaan olin hyvin hoikkana 25-vuotiaana aloittelevana äitinä. Ja elämä ja itsetunto on paremmassa kunnossa, vaikka vartalo ei. Minulle ei esimerkiksi tulisi mieleenikään edes vitsinä sanoa, että tekisin itsemurhan, jos painoni olisi joku tietty.

Kun en ole ikinä ollut kokoa 38 suurempi. Olin kyllä oikein onnellinen uuden vauvan äiti tuossa isoimmassa koossani. ;D Nyt olen kokoa 34-36 ja oikein tyytyväinen edelleen. Mäkin olen tosi lyhyt, joten koossa 42 olisin aika, öh, iso, ja tuskin kauhean tyytyväinen ainakaan kroppaani.

Ei mun elämä nytkään mitään onnetonta ole, mutta olisin melkoisen tyytyväinen itteeni jos olisin saanut itteni laihdutettua kokoon 42. Ja siis painoahan mä olen tiputtamassa ja toivottavasti pääsen tuohon kokoon ja pienempäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyse oli siitä että keskimäärin kokoa 42 olevat naiset olivat onnellisempia... ei yksittäisistä ihmisistä

Ei palstalla ymmärretä tätä keskimääräisyys asiaa tutkimuksissa. Vaan kaikki on aina just yksilöasioita :snotty:

Mutta tällä kertaa ap kysyi, oletteko samaa mieltä. Siksipä yksilötason vastaukset tällä kertaa sopii ;)

Siis eihän tuossa tutkimuksessa ollut kyse siitä mistä vaatekoosta naiset olisivat onnellisimpia. Hehän ovat tutkineet kuinka onnellisia naiset ovat (siis noin ylipäätään) ja sitten verranneet näitä onnellisuusasteita ja kokoja toisiinsa ja saatu tulokseksi, että kaikista onnellisimmista naisista suurimmalla osalla oli vaatekoko 42.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän tuossa ollut pointti se, että naiset olisivat nimenomaan tuohon kokoonsa kaikkein tyytyväisimpiä, vaan että tuon kokoiset naiset keskimäärin olivat muuten elämäänsä kaikkein tyytyväisimpiä. Ja se on helppo uskoa. Keskimäärin tuon kokoiset kun ovat jo vähän kypsempiä naisia, jotka ovat saaneet lapsia, heillä ei välttämättä ole hirveitä ulkonäköpaineita, vaan ovat vakaassa avioliitossa hyvän kumppanin kanssa jne.

Varmasti itsekin olen nykyään onnellisempi 35-vuotias tukeva perheenäiti, kuin aikoinaan olin hyvin hoikkana 25-vuotiaana aloittelevana äitinä. Ja elämä ja itsetunto on paremmassa kunnossa, vaikka vartalo ei. Minulle ei esimerkiksi tulisi mieleenikään edes vitsinä sanoa, että tekisin itsemurhan, jos painoni olisi joku tietty.

Tuossa on kyllä pointtinsa...

Mites, kun juuri tuli ohjelma, jossa todettiin nykyvaatteiden kokojen olevan itseasiassa numeroa suurempia kuin ennen, koska naiset haluavat mahtua pienempiin, eli ovat onnellisempia pienemmässä vaatekoossa. Jotta onko siten tämän tutkimuksen koko 42 todellisuudessa kokoa 44?

Itse totean, että ehkei se vaatekoko sinänsä mun onnellisuuteen vaikuta, mutta tyytyväisempi itseeni olen 36-38.

Yhteistyössä