Oletteko reissanneet raskaana?

Minä olin nyt loppukesästä viikon Kyproksella, tosin viikkoja oli vasta 15. Kannattaa muuten aluksi tarkistaa lentoyhtiöltä, että ottavathan he sinut koneeseen, myös paluumatkalla. Monella yhtiöllä taitaa olla 34 viikkoa rajana, jolloin ei oteta enää kyytiin.Tuskinpa sinua Thaimaan kentälle jätetään, mutta kannattaa kuitenkin varmistaa ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä.
Ja matkan mukavuus riippuu paljon siitä, missä kunnossa silloin olet. Jos kärsit selkävaivoista, turvotuksesta ym. mukavasta, niin ne luonnollisestikin seuraavat mukana lomallekin. Lentomatka voi olla selkävaivaiselle aika tukala ja kuumuus lisää turvotusta. Mutta eihän nuo mitään esteitä ole kun tiedostaa vaan ne ja asennoituu siihen, että olo voi olla tukala lomaillessa. Ja juoda pitää tosi reilusti! Normaalistikin nestemäärää saa kuumuudessa lisätä, saati että olet raskaana. Reilulla nesteytyksellä voi vähän hillitä sitä turvotusta. Onhan se kivempi lillua vedessä ja makoilla vaikka varjon alla rentoutumassa, kuin kärvistellä täällä kylmässä Suomessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: muheli84
juu on alle se 34. siinä oliskin että joutuisin sinne Thaimaahan jäämään.. xD ei vaan. Tähän asti odotus on sujunut hyvin, mutta esim kovasta väsymyksestä on jo varoiteltu sekä lentomatkaan liittyvästä veritulppa-riskistä, eli minulle on kaks viikkoa luvassa jatkuvaa veden juontia ja vessassa ramppaamista, heh. no ehkä se auttaa väsymykseen kun koko ajan pissittää. :D
 
Omasta kokemuksesta en suosittele. Itse sairastuin vajaa kuukausi sitten Dengue-kuumeeseen Thaimaassa. Voin sanoa että ei ollut herkkua... Takaisin tullessa makasin lentokoneen lattialla happipullo kainalossa ja kun kone laskeutu kärrättiin mut suoraan ambulanssiin. Onneksi itsellä oli silloin viikkoja niin vähän ettei todennäköisesti vaikuta raskauteen...
Todennäköisesti lähdet kuitenkin niin pari vinkkiä... Suojaudu myös päivällä itikoilta, osta kaupasta hyttysmyrkkyä ja ole varovainen.

Niin, sitten on vielä se malariamahdollisuuskin...

Itse en ollut reissuun lähtiessä raskaana. Ja jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut järkevämpää aloittaa vauvahaaveilut reissun jälkeen...
 
Oon ollu esikoista odottaessa Italian Toskanassa 1,5vko silloin tais olla rv 25. Lennosta en muista muuta kun sen ahdistuksen ison masun kanssa siinä pienessä penkkivälillä kun ei saanut edes pöytää laskettua. Matkalla jaksoin hyvin kävelimme paljon ja jopa pyöräilimme.

Kuopuksen kanssa olin pari viikkoa rv 24-25 Lanzarotella. Lento meni hyvin tilaa oli enemmän jaloittelin koneessa niin palon kuin kehtasin ja jumppasin jalkoja. Muuten jaksoin hyvin koko parin viikon reissun.

Nyt olemme lähdössä reisuun tammikuussa taas kanarialla ja mulla olis silloin noin rv 20.

Matkavakuutus kuntoon, huolellinen hygienia ja omasta hyvin voinnista huolta pitäminen ja oman kehon kuunteleminen niillä pärjää varmasti jo aika pitkälle.

Oikein ihana matkaa!
 
kiitos kokemuksista! :) ensi viikolla käyn äitiyspolilla vielä niin tsekkaavat onko kaikki okei, jotta voin lähteä matkaan, jos kielto tulee niin sille ei sitten mitään voi. olen siihenkin valmistautunut jo henkisesti. ajattelin pääasiassa ottaa rennosti ja oma kunto on ollut sekä nyt että edellistä oottaessa niin hyvä että en pelkää ettenkö jaksaisi, erityisesti jos otan sen asenteen, että ennemmin löysäilen kuin huhkin. :D
 

Yhteistyössä