Oletteko ottaneet tytöillenne hpv-rokotteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuli terveydenhoitajalta tieto, että on tulossa jossakin vaiheessa tuo rokotus 6-luokkalaisille ja siitä tulee infoa etukäteen.

Mua ensinnäkin kauhistuttaa jo se, että oma lapsi on jo noin iso, että pitää tällaisia miettiä. Mihin aika on mennyt?!?

Sitten tietysti se itse rokote. Kun siinä on hyvät ja huonot puolet. Ainahan rokotuksissa on mahdollisia haittavaikutuksia. En osaa sanoa otetaanko se tytölle vai ei.

Kertokaa te omia kokemuksia ja mielipiteitä asiasta!

Meillä tyttö ei ottanut rokotetta, koska epäilemme rokotteen turvallisuutta. Tytär ei itsekään halunnut rokotetta.
En tietenkään väitä, ettei rokote olisi turvallinen. Sikainfluenssarokotteesta jäänyt varmaankin tämä epäilys päälle.

Ja tottakai kortsun käytöstä on puhuttu! Mutta voihan se tuleva sulhokin sitä kantaa ja lastentekovaiheessa ollaankin sitten tämän ongelman äärellä.

Kyllä ovat saaneet, olin jo ostamassa ko rokotetta, mut ehti tulla rokotusohjelmaan, niin, että vanhinkin sen sai.
Ja on todellakin puhuttu, että ei ole mikään sukupuolitautien ehkäisy tuo rokote vaan kortsun on käytettävä!