Oletteko ottaneet molemmat sairaalaan imetysaikana kun toinen kaksonen on sairaana?

Jouduimme lauantaina sairaalaan kun toisella kaksospojallamme (4kk) epäiltiin kiveksen kiertymää. Väinö riepu oli tosi kipeä ja olin vain käyttämässä häntä tk päivystyksessä kun sitten löysimme itsemme Keskussairaalan lastenosastolta seurannasta. Veeti oli mummon ja isänsä kaa kotona. Imetän poikia, mutta lisäksi saavat nannia. Kurjemmaksi sairaalakeikan teki vesirokko, jota molemmat pojat ovat poteneet kohta viikon ajan.

Itse ajattelin ensin, että otan Veetikin osastolle koska pojat ovat öisin täysin rinnalla. Väinö oli kuitenkin niin kipeänä alkuun, etten olisi pystynyt hoitamaan molempia yksin eristyksessä. Väinö oli sitten 2 yötä isän hyvässä hoidossa kotona ja mie "lepäilin" osastolla yhden vauvan kaa. Kärsin huonosta omastatunnosta kun olin "jättänyt" Veetin kotiin, vaikkakin järjellä ajateltuna tämä oli viisain ratkaisu. Ei vauvan ole hyvä olla sairaalassa tarpeettomasti. Eilen onneksi päästiin kotiin jatkoseurantaan.

Miten te toiset olette ratkaisseet sairaalassaolon kun kaksoset ovat vielä rinnalla?

Onneksi Väinön vaiva näyttää menevän ohi ilman leikkausta... toki riski on, että se sittenkin oli kiveksen kiertymä ja koska ei leikattu kives on nyt kuoliossa ja katoaa pois ajan mittaa :'( Kuulemma yhdelläkin pärjää mainiosta, tuumasi lastenkirurgi :x

Minua niin säälitti kipeä pikkupotilaani, vaikka vaiva sinänsä ei ole kovin vakava kun vertaa esim pieniin syöpäpotilaisiin tms. Voimia teille kaikille joiden vauvat/lapset sairastavat pitkäaikaissairauksia. Tällanen pikkusairastelukin muistuttaa ainakin minua aina siitä, ettei elämä tosiaankaan ole meidän ihmisten käsissä ja määrättävissä.

Mopa ja näppyiset Veeti&Väinö 4kk
 

Yhteistyössä