M
Mieltä myllertää
Vieras
Meillä sellainen tilanne, että naapurustoomme muutti pari vuotta sitten mukava pariskunta, jolla on pari lasta. Nuorempi heistä on meidän lapsemme ikäinen ja leikkivät usein yhdessä. Vähitellen ystävystyin perheen miehen kanssa, ja vähitellen tajusin että oli muitakin tunteita. Kävimme kerran kahvilla puolisoidemme tietämättä, ja tällöin selvisi että ko. mies on minuun täysin rakastunut ja olisi vuokseni voinut "jättää" perheensä (siis siten että olisivat eronneet, mutta mies olisi halunnut yhteishuoltajuuden). No, minä en tähän kuitenkaan pystynyt, vaikka tunteet roihusivatkin, koska kuitenkin rakastan miestänikin vaikkei meillä enää sellaista romanttista roihua olekaan ja ehkä eniten minulle painaa vaakaakupissa perhe: se vain yksinkertaisesti on minulle niin pyhä etten halua sitä rikkoa (en toisten mutta en varsinkaan omaani) - en voisi tehdä sitä lapsellemme. Kyllä monesti on kaduttanut tämä tilanne, toisaalta se että mulla tällainen ihastus edes oli (mitään ei kuitenkaan siis koskaan tapahtunut), mutta usein myös se, etten uskaltanut tavallaan katsoa mitä elämällä oli vielä mun varalle... Yhtä tunteiden vuoristorataa. Puolisomme eivät tiedä tästä ihastuksestamme, enkä aio siitä omalle miehelleni koskaan kertoakaan, mutta miten tästä jossittelusta pääsisi eroon? Minulla on peruasiat nytkin oikein hyvin, ja olen onnellinen perheestämme, mutta millä vakuuttaisin itseni siitä että varmasti tein parhaan ratkaisun ja että loppujen lopuksi olemme kaikki onnellisimpia näin? Ko. perhe asuu edelleen naapurustossamme, mutta emme ole enää miehen kanssa kaksin missään tekemisissä, toki moikkaan pihalla jos näen, mutta emme pahemmin juttele mistään - kuitenkin tunnen kuinak hän seuraa liikkeitäni ja sen kuinka hän aina katsoo minua ja mielessään anelee että muuttaisin vielä mieltäni. Olemme vuoden päästä muuttamassa omaan taloon toiseen kaupunkiin, joten luulen että emme enää sen jälkeen välttämättä koskaan näe tätä perhettä, mutta jääkö asia kummittelemaan mieltäni ja jos jää, millä pääsen siitä eroon? Onko teillä kokemusta tällaisesta, ja mihin ratkaisuun olette itse päätyneet? Oletteko katuneet?